شماره ۱۳۴۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
تیم ملی فوتسال به‌سختی عراق را شکست داد و به دور بعد رسید
فینال زودرس در انتظار قهرمان آسیا

شهروند| تیم‌ملی فوتسال ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل عراق به پیروزی رسید و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.
صعود با 9 امتیاز
شاگردان محمد ناظم‌الشریعه توانستند با 9 امتیاز از سه بازی مرحله گروهی به یک‌چهارم نهایی برسند، اما پیروزی دشوار ایران مقابل عراق نگرانی‌هایی را درباره تیم‌ملی فوتسال ایجاد کرده است. اگرچه صعود تیم‌ملی پیش از این دیدار قطعی شده بود، اما ایران برای صدرنشین شدن در گروه خود به پیروزی در این بازی نیاز داشت. ملی‌پوشان ایران که روزهای سختی را از نظر مسائل تغذیه‌ای در تایوان سپری می‌کنند، برای بازی با عراق از آمادگی خوبی برخوردار نبودند. انتظار می‌رفت تیم‌ملی ایران بردی قاطعانه مانند دو بازی قبل خود به دست بیاورد، اما برتری یک‌گله ایران مقابل عراق در پایان نیمه اول نشان داد اوضاع تیم‌ملی در این دیدار چندان خوب نیست. این دیدار درنهایت با نتیجه 5 بر 3 به نفع تیم‌ملی تمام شد، اما این پیروزی یکی از بردهای نزدیک و سخت تیم‌ملی مقابل رقبای آسیایی خود در چند‌سال اخیر بود.
فینال زودرس در انتظار ایران
ملی‌پوشان فوتسال ایران در مرحله یک‌چهارم جام ملت‌های آسیا باید به مصاف تایلند بروند. تایلند دیروز با نتیجه ۸ بر یک مقابل قرقیزستان به برتری رسید و با قرار گرفتن در رده دوم گروه B حریف ایران در یک‌چهارم نهایی شد. تایلند در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در فوتسال داشته و یک دوره هم به‌عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دست پیدا کرده، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود دیدار دشواری در انتظار تیم‌ملی کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی باشد. این بازی روز پنجشنبه هفته جاری از ساعت 11:30 به‌وقت ایران برگزار می‌شود. ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم‌ملی فوتسال در این‌باره می‌گوید: «انتظار مقابله با تایلند در یک‌چهارم نهایی را نداشتیم. بازی‌های پیش‌روی ما در مراحل بالاتر بدون‌شک سخت خواهد شد و اگر در مراحل دیگر دچار اشتباه شویم، کارمان تمام می‌شود. امیدواریم در بازی‌های آینده با محافظه‌کاری بیشتری عمل کنیم و اجازه ندهیم کارمان به دقایق پایانی بازی کشیده شود.» او درباره بازی سخت تیم‌ملی مقابل عراق هم می‌گوید: «انتظار بازی سخت مقابل عراق را داشتیم. ما تیم عراق را خیلی خوب می‌شناسیم و در طول ‌سال ۲ یا ۳ بار با هم بازی می‌کنیم. واضح بود که عراق می‌خواست شماره یک گروه باشد، اما ما این اجازه را ندادیم. چون می‌خواستیم صدرنشین باشیم.»


تعداد بازدید :  289