شماره ۱۳۴۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
راهکار غیرمنتظره فدراسیون برای جلوگیری از حاشیه‌سازی جادوگر
به علی کریمی تریبون ندهید!
وکیل مهدی تاج از علی کریمی شکایت و فدراسیون او را به کمیته انضباطی احضار کرد

شهروند| در فوتبال یا هر حوزه دیگری،‌ گاهی وقت‌ها مرز بین حقیقت و دروغ از بین می‌رود. حقیقت‌هایی که قابل ‌دیدن نیستند و همه از آن غافل هستند، اما این حقایق در دنیایی که دروغ و سیاهی نقش تاثیرگذاری در آن دارد، در یک آن خودش را به همه نشان می‌دهد! به‌طور مثال یک‌نفر مانند علی کریمی پیدا می‌شود که ارتباط خوبی با منفعت‌طلبی و مصلحت‌اندیشی برای نگفتن حقایق ندارد. او بدون ترس نوری به نقاط تاریک فوتبال می‌اندازد و با روشن‌شدن حقایق جنجال به راه می‌افتد و مردم متوجه می‌شوند که در پشت پرده چه خبر است. این روزها علی کریمی با افشاگری‌هایش علیه مدیران فوتبال و حتی برنامه نود نامش بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان‌هاست. او آن‌قدر از واقعیت‌ها گفت که دیروز خبر آمد با تصمیم سازمان لیگ حق شرکت در کنفرانس‌های خبری را ندارد. اتفاقی که بهانه‌ای شد برای یک جنجال جدید و ادامه افشاگری‌ها از سوی جادوگر.
کریمی ممنوع‌الکنفرانس شد
مدیران فوتبال ایران وقتی با لحظه‌‌هایی که با افشاگری عجین شده‌اند رو‌به‌رو می‌شوند، نباید چشم‌های خود را ببندند و با نادیده‌گرفتن حقایق از آن فرار کنند. در چنین شرایطی نتیجه می‌شود مصاحبه سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ که هیزم در آتش روزهای اخیر انداخت. این مقام مسئول دیروز صبح در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «علی کریمی نمی‌تواند در هیچ مصاحبه قبل و بعد از بازی شرکت کند، چون او مدرک مربیگری B آسیا دارد و سرمربی نیست. سرمربیان باید مدرک A آسیا داشته باشند و کریمی الان در واقع مربی سپیدرود است. طبق قانون فقط سرمربیان می‌توانند در نشست خبری شرکت کنند. از این پس امامی‌فر که مربی سپیدرود است، باید در نشست خبری شرکت کند. امیدواریم سرمربیان در نشست‌های خبری طبق قانون فقط در مورد مسائل فنی و مربوط به فوتبال صحبت کنند».
افشاگری کریمی علیه رئیس کمیته مسابقات
از همان دقایق ابتدایی بعد از انتشار این مصاحبه، همه منتظر واکنش تند جادوگر فوتبال به صحبت‌های فتاحی بودند. توپخانه کریمی در کانال تلگرامی‌اش هم طبق پیش‌بینی‌ها با این جواب روشن شد: «من كه علاقه‌اى به مصاحبه ندارم، مثل شما هم علاقه‌اى به جلوى دوربين‌رفتن ندارم، شما عاشق اينجور مسائلین! آقاى فتاحى شنيدم شما پيمانكار زمين مصنوعى سردار جنگل‌رو معرفى كردى، راسته؟ جريان‌گرا نولاى بيش از اندازه زمين سردار چيه؟! تو تا دو سه‌سال قبل يه ميز كوچيك فقط تو طبقه سوم سازمان ليگ اون هم تو اتاق آقاي تهراني رئيس كميته فرهنگي داشتی! يهو بعد سه‌سال با چسبيدن به تاج و ساكت تبديل شدی به رئيس كميته مسابقات! الان هم اكثر كارهاي سازمان ليگ رو به جاي بهاروند با تاج هماهنگ مي‌كنی! پيشرفتت سرعت نور را هم گرفته، خيلى خوبه، يه دوره بذارين براى بقيه استاد!».
انتقاد جدی به تصمیم سازمان لیگ
نکته قابل تأمل بعد از پاسخ تند و قابل تأمل کریمی به سعید فتاحی این بود که کریمی و بسیاری دیگر از مربیان در گذشته با همین شرایط در کنفرانس‌های خبری شرکت می‌کردند و خبری از عدم حضور آنها در نشست‌های خبری به‌ خاطر نداشتن مدرک مربیگری نبود، اما به یکباره وقتی انتقادهای جادوگر شکلی جدی به خود گرفت، مسئولان یادشان افتاد که باید قانون را اجرا کنند و اعلام خبر ممنوعیت حضور کریمی در کنفرانس‌های خبری عملا عملکرد فدراسیون و سازمان لیگ را زیر سوال برد.
فتاحی: کریمی برای ما بالاتر از قانون نیست
بعد از این جنجال، اظهارنظری از سعید فتاحی در رسانه‌ها منتشر شد که صحبت‌های خود را تکذیب کرده بود. با این جود، او در مصاحبه‌ای جدید باز هم به شکلی کامل‌تر این مسائل را توضیح داد و گفت: «باز تأکید می‌کنم که علی کریمی با توجه به این‌که مدرک A مربیگری ندارد و به‌عنوان مربی تیم سپیدرود محسوب می‌شود، این اجازه را ندارد در نشست‌های خبری بعد و قبل از بازی شرکت کند. این قانون از قبل هم بوده اما ما تا قبل از این با تیم‌ها همکاری می‌کردیم. وقتی سرمربی تیم در تماس با سازمان لیگ اعلام می‌کند بیمار است یا صدایش گرفته، از این‌رو نمی‌تواند خودش به نشست بیاید و دستیارش را می‌فرستد ما نمی‌توانستیم همکاری نکنیم. از این پس این‌طور نخواهد بود و فقط سرمربیان لیگ برتری در نشست‌های خبری شرکت خواهند کرد. ما به دنبال اجرای قانون هستیم و نه علی کریمی بلکه هیچ‌کس دیگر برای ما از قانون بالاتر نیستند. مطمئن باشید از این پس فقط سرمربیان اجازه حضور در نشست‌های خبری را خواهند داشت».
کنایه به کاپیتولاسیون کی‌روش
«قانون به شما ميگه پيمانكار زمين معرفى كنى؟» این سوالی بود که علی کریمی در کانال تلگرامی‌اش دوباره از فتاحی پرسید! او حتی از فدراسیون به خاطر این‌که هیچ‌وقت نسبت یه توهین‌های سرمربی تیم‌ملی و مصاحبه‌های تندی که علیه تاج، کفاشیان،‌ اسدی،‌ دبیرکل سابق،‌ وزیر ورزش و مربیان ایرانی انجام داد، واکنشی نداشت هم با اشاره به بحث کاپیتولاسیون انتقادی جدی کرد. با این وجود جنجال ادامه دارد و کریمی برای مردم از مشکلات فوتبال می‌گوید. بدون این‌که به عواقب آن اهمیتی بدهد!
بعد از این اتفاقات فدراسیون فوتبال طی اطلاعیه ای علی کریمی را به کمیته انضباطی فراخواند. همچنین وکیل مهدی تاج از شکایت رییس فدراسیون از کریمی خبر داد.


تعداد بازدید :  320