شماره ۱۳۴۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
ویترین ایران

یارانه 8/9 سنتی به ازای هر مسافر مترو
مهر|  بیژن زنگنه وزیر نفت درباره بالابودن گوگرد بنزین توزیعی در تهران گفت: ممکن است در یک یا دو جایگاه چنین باشد، اما به‌طورکلی بنزین عرضه‌شده در کلانشهرها از کیفیت مطلوبی برخوردار است. او با بیان این‌که این وزارتخانه به ازای هریک مسافر مترو ۹.۸سنت پرداخت می‌کند، تأکید کرد: بنابراین اگر در‌ سال ۳۰۰ سفر انجام شود، حدود ۳۰دلار صرفه‌جویی خواهد شد. او با بیان این‌که درحال حاضر 5 تا ۵.۵‌میلیون بشکه سوخت در داخل کشور مصرف می‌شود، افزود: این آمار یکی از بالاترین مصرف‌های سوخت درجهان است که باید تلاش کنیم کاهش پیدا کند.

سامانه ثبتارش مختل می‌شود
مهر|  سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: سامانه ثبت سفارش واردات کالا (ثبتارش) از هجدهم تا بیست‌وسوم بهمن‌ماه امسال اختلال خواهد داشت. لازم به ذکر است، دفتر مقررات صادرات و واردات ضمن عذرخواهی از مراجعان اظهار داشت: این اختلال موقت پس از تاریخ ذکرشده مرتفع و موجبات ارتقای این سامانه و تسهیل در خدمت‌رسانی هرچه بهتر فراهم خواهد شد.

قطع ارتباط بانک‌های ترکمنستان
 با بانک‌های ایرانی
ایلنا|  علی شریعتی عضو هیأت‌مدیره کانون صنایع غذایی گفت: مقامات ترکمنستان تمایلی برای تجارت با کشورمان ندارند، به‌طوری ‌که به تازگی بانک‌های ترکمنستان اعلام کردند که بانک‌های ایرانی را برای مبادلات تجاری مجاز نمی‌دانند و بهانه آن هم عدم رعایت قوانین پولشویی است؛ این درحالی‌است که پیش از این چنین مشکلی وجود نداشت و به نظر می‌رسد این تغییر رویه بیشتر سیاسی باشد.

گشایش دفتر انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی
دفتر ریاست منطقه‌ای خاورمیانه و آفریقا UFI (اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی) دیروز با حضور دکتر اسفهبدی رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، مدیران و معاونان شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی و رئیس و اعضای انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه در تهران گشایش یافت. حسین اسفهبدی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها که از آبان‌ماه ‌سال‌جاری به مدت 3‌سال ریاست منطقه خاورمیانه و آفریقای UFI را برعهده دارد، در حاشیه افتتاح دبیرخانه این مجمع گفت: اگرچه سابقه عضویت ایران در این انجمن جهانی به‌ سال 1355 برمی‌گردد اما تاکنون ایران به ریاست مناطق این سازمان نرسیده بود. افزود: سایت نمایشگاهی جمهوری اسلامی ایران نزدیک به ۲۰۰‌هزار مترمربع است، اما در استان‌ها نیز ۴۰۰‌هزار مترمربع سایت داریم که به دلیل این‌که سایت‌های استانی استانداردهای یوفی را رعایت نکرده‌اند، این آمار در مورد ایران اصلاح نشده است و بنابراین همان ۲۰۰‌هزار مترمربع تهران در آمارها محاسبه می‌شود. البته در منطقه، رتبه اول به دوبی اختصاص یافته است.
به گفته اسفهبدی، کل خاورمیانه و آفریقا در یوفی یک‌میلیون و ۴۰۰ مترمربع سایت نمایشگاهی وجود دارد، درحالی‌ که این میزان بسیار کمتر از اروپاست. همچنین بیشترین متراژ سایت نمایشگاهی در دنیا به ترتیب به آمریکا و چین اختصاص می‌یابد.


تعداد بازدید :  198