شماره ۱۳۴۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ بهمن
صفحه را ببند
خبر

نوبخت:
 بنزین‌ گران‌ نمی‌شود

ایلنا|  محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری خود  درباره پیش‌بینی افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: دولت قطعا قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در سال ۹۷ را افزایش نمی‌دهد.افزایش قیمت حامل‌های انرژی مسأله دیگری است. اگر قیمت‌ها بخواهد اصلاح شود منابع حاصل از این اصلاح در جهت توسعه اشتغال پایدار کشور هزینه خواهد شد. این موضوع در برنامه ششم مورد تاکید قرار گرفته و ما موظف هستیم این کار را طبق قانون برنامه انجام بدهیم. بر همین اساس اصلاحی را پیش‌بینی کردیم و از این محل 17 هزار و 300 میلیارد تومان منابع برای اشتغال در نظر گرفتیم که کمیسیون تلفیق آن را تایید نکرد. اشکالی هم به آن وارد نیست چرا که منابع دیگری پیش‌بینی شد و در کنار منابع صندوق که در این راستا سیاست‌گذاری می‌شود و تسهیلاتی که پیش‌بینی شده مجموعا 73 هزار و 400 میلیار تومان منابع برای اشتغال در نظر گرفته شده که بین 12 برنامه تقسیم می‌شود. ما مصمم هستیم قبل از اتمام فرصت کمیسیون تلفیق، کل این مجموعه را با اقلام تفصیلی در اختیار نمایندگان قرار دهیم. سخنگوی دولت ادامه داد: در مورد یارانه دولت کاملا علاقه‌منداست در راستای سیاست فقرزدایی و کاهش فقر مطلق به همه کسانی که استحقاق دریافت یارانه را دارد یارانه بدهند و اگر کسانی دریافتی‌شان نسبت به خط مستمری سازمان‌های حمایتی پایین‌تر است در چارچوب مقابله با فقر یارانه دریافت کنند.

میرزایی‌نیکو:
صدور حکم اقدام علیه امنیت ملی برای قطب دراویش گنابادی صحت ندارد

ایلنا|  یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به رایزنی‌های صورت‌گرفته با مشاور امور اقوام و مذاهب ریاست‌جمهوری، استانداری تهران و دیگر مسئولان امنیتی و انتظامی از مرتفع‌شدن مشکلات اخیر در مورد دراویش گنابادی خبر داد و گفت که شیوه حل این مشکل می‌تواند الگویی برای مرتفع‌کردن دیگر مشکلات کشور باشد. قاسم میرزایی‌نیکو با اشاره به آخرین وضع درگیری‌های اخیر مقابل منزل نورعلی تابنده و تجمع دراویش گنابادی در این محل اعلام کرد: خوشبختانه با بکارگیری درایت، عقلانیت و برقراری تفاهم در فضایی تعاملی و با استفاده از خبر‌گی افراد توانمند این حواشی بدون کوچکترین مشکلی در آستانه ۲۲ بهمن‌ماه ختم به خیر شد. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس همچنین یادآور شد: این رویه تعاملی نشان داد که اگر در مورد مسائل مختلف با درایت و عقلانیت اقدام شود، مشکلات به‌راحتی حل می‌شود. نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در مجلس در پاسخ به پرسشی در مورد انتشار برخی اخبار در خصوص صدور حکم اقدام علیه امنیت ملی برای قطب دراویش گنابادی گفت: این مسأله به هیچ عنوان صحت نداشته و ندارد و نیروهای امنیتی و انتظامی بنای دستگیری و برخورد نداشتند که روز گذشته نیز این مسأله را بار دیگر بیان کردند.

عضو مجمع روحانیون مبارز:
دین هیچ‌گاه افراد را
به رعایت حجاب مجبور نمی‌کند

اعتمادآنلاین نوشت: یک عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان این‌که «دین هیچ‌گاه فردی را نسبت به حجاب و پوشش مجبور نمی‌کند»، می‌گوید: به همان میزانی که اجبار بر عدم وجود پوشش و گرفتن باورهای دینی از یک انسان قابل قبول نیست، طبیعتا نمی‌توان به کسی که به این مسأله باور ندارد، اجبار کرد که آن را رعایت کند. محمد مقدم، عضو مجمع روحانیون مبارز درباره مسأله حجاب اظهار کرد: «اصل مسأله پوشش و حجاب در فرهنگ دینی ما یک تکلیف اسلامی و شخصی است؛ در واقع انجام این مسأله به فرد مؤمن و کسی که به ارزش‌های دینی و اسلامی باور دارد، واگذار شده است؛ بنابراین این‌که ما حجاب را امری اجباری و خارج از اراده و ایمان افراد قرار دهیم، خیلی قابل پذیرش نیست.» او یادآور شد: «حتی در ابتدای انقلاب هم شخصیتی مثل شهید مطهری تلاشش بر این بود که هیچ‌گاه نظام دینی و اسلامی این مسأله را به‌عنوان امر اجباری قرار ندهد.» این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: «طبیعتا وقتی یک جامعه، جامعه اسلامی با ارزش‌های اسلامی باشد، خود افراد جامعه هنجارهای موجود را به اختیار و اراده خود انتخاب و رعایت می‌کنند اما از منظر دینی و از منظر اعتقادی نباید به‌عنوان امری اجباری به حجاب نگاه کرد، البته می‌توان آن را به صورت قانون تعریف کرد اما باید مرز میان قانون و تکلیف دینی مشخص شود. شاید به همان میزانی که اجبار بر عدم وجود پوشش و گرفتن باورهای دینی از یک انسان قابل قبول نیست، طبیعتا نمی‌توان به کسی که به این مسأله باور ندارد، اجبار کرد که آن را رعایت کند.»


تعداد بازدید :  208