شماره ۱۳۴۱ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
با انتشار یک ویدیو صورت گرفت
تکذیب حبس خبرنگاران زن در تبریز

شهروند| فینال لیگ برتر بسکتبال در تبریز با حاشیه‌های زیادی همراه بود که مهمترین آن ادعای خبرنگاران زن مبنی بر زندانی‌شدن در یک اتاق دربسته و جوابیه شهرداری تبریز بود.
ادعای جنجالی خبرنگاران
2 خبرنگار زن که از تهران برای پوشش خبری فینال لیگ برتر بسکتبال راهی تبریز شده بودند، بعد از این‌که در بازی نخست مهرام و شهرداری تبریز اجازه ورود به سالن را پیدا نکردند، در بازی دوم با توجه به گرفتن نامه از وزارت ورزش امیدوار بودند چنین مجوزی دریافت کنند. دومین مسابقه فینال درحالی در سالن توانای شهرداری تبریز پیگیری شد که خبرنگاران زن باز هم اجازه ورود پیدا نکردند. آنها با انتشار فیلمی ادعا کردند، مسئولان آنها را به یک اتاق هدایت کردند و سپس در بر رویشان قفل شده است.
از حمایت تا توجیه عجیب فدراسیون
بعد از انتشار خبر و فیلم حبس‌شدن 2 خبرنگار زن در تبریز، اکثر رسانه‌ها به انتقاد از مسئولان امر پرداختند. حتی کار به جایی رسید که هنرمندان نیز به مسأله ورود کرده و حمایتشان را از خبرنگاران زن بابت این اتفاق اعلام کردند. حتی انجمن ورزشی‌نویسان هم بیانیه‌ای صادر و این اقدام را محکوم کرد. از همه عجیب‌تر اطلاعیه‌ای بود که فدراسیون بسکتبال به صورت شبانگاهی صادر کرد که در بخشی از آن آمده بود: «طبق پیگیری‌ها قفل در اتاق ایراد داشته و در اتاق به هیچ عنوان توسط کسی قفل نشده بود.» واکنش فدراسیون به خاطر انتقاداتی صورت گرفته که از رئیس فدراسیون بابت حضورش در تبریز و عدم ‌توجه به اتفاقات رخ‌داده، بود.
جوابیه شهرداری تبریز
بعد از این‌که حتی وزارت ورزش هم به این مسأله ورود کرده و انتقادات به اوج رسیده بود، سازمان ورزش شهرداری تبریز فیلمی را منتشر و ادعا کرد که اظهارات خبرنگاران زن مبنی بر حبس‌شدن در اتاق دربسته کذب بوده است. در این فیلم فردی که از مسئولان شهرداری تبریز است، نشان می‌دهد که در اتاق مدنظر حتی درصورت قفل‌بودن از داخل هم باز می‌شود و خبرنگاران زن می‌توانستند به بیرون رفت‌وآمد کنند. این فیلم شائبه‌های بیشتری را بابت اتفاقات رخ‌داده، مطرح کرد و 2 خبرنگار حاضر در تبریز هم ادعا کردند حتی اگر در قابل بازشدن بوده، باید ماموران به آنها اطلاع می‌دادند. به ‌هرحال، این‌که چرا خبرنگاران زن درحالی‌ که کارت حراست وزارت ورزش و نامه این وزارتخانه را در دست داشتند، نتوانستند وارد سالن شوند، جای سوال است اما در موضوع قفل‌بودن یا نبودن در نمی‌توان قضاوتی انجام داد.


تعداد بازدید :  495