شماره ۱۳۴۱ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر صورت گرفت
افتتاح دو پایگاه امدادونجات جاده‌ای در کرمان
پیوندی: کمک خیرین برای ساخت پایگاه امدادی مسیر خدمت‌رسانی به مردم را تسهیل می‌کند

شهروند| دو پایگاه امداد‌و‌نجات بین‌شهری (جاده‌ای) گل‌گهر سیرجان یادمان «شهید علی شیر آبیار» و پایگاه پل بهادرآباد یادمان «شهید جواد خانه‌گیر» با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر در استان کرمان به بهره‌برداری رسید. علی‌اصغر پیوندی در افتتاحیه پایگاه امداد‌ونجات جاده‌ای گل‌گهر سیرجان گفت: با توجه به این‌که کرمان استان بزرگی در منطقه جنوب شرق کشور و دارای شهرستان‌های وسیع و گسترده است، باید به این استان در خصوص تجهیزات نگاه ویژه‌ای داشت. وی با تأکید بر این‌که بیشتر پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر با کمک خیرین و نیکوکاران احداث، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: از آنجا که جمعیت هلال‌احمر یک نهاد مردمی از مردم و برای مردم است از همه نیکوکاران، خیرین و مجموعه‌های مردم‌نهاد می‌خواهیم كه به جمعیت برای ساخت، تجهیز و تکمیل مجموعه‌های امدادی کمک کنند تا مسیر امدادرسانی و خدمت به مردم تسهیل و هموارتر شود.
در ادامه پایگاه امدادونجات بین شهری (جاده‌ای) پل بهادرآباد یادمان شهید جواد خانه‌گیر نیز در شهرستان رودبار جنوب افتتاح شد. دکتر پیوندی در مراسم افتتاح این پایگاه نیز بر اهمیت ارتقاي تجهیزات در پایگاه‌های امدادونجات تأکید کرد. در این مراسم همچنین از خانواده شهید جواد خانه‌گیر نیز تقدیر شد‌. پایگاه امداد‌و‌نجات بین شهری (جاده‌ای) گل‌گهر سیرجان یادمان «شهید علی شیر آبیار» در محور سیرجان-شیراز قرار دارد که زمین آن توسط مجتمع معدنی گل‌گهر به جمعیت هلال‌احمر اهدا شده است. پروژه احداث این پایگاه در زمینی به مساحت 5‌هزار مترمربع و زیربنای 250متر مربع از‌ سال 93 آغاز شد و امروز به بهره‌برداری رسید. همچنین پایگاه امداد‌و‌نجات بین ‌شهری (جاده‌ای) پل بهادرآباد یادمان «شهید جواد خانه‌گیر» واقع در دوراهی شهرستان‌های کهنوج و رودبار جنوب قرار دارد که زمین آن به جمعیت هلال‌احمر اهدا شده است.
افتتاح مرکز جراحی و دندانپزشکی هلال کرمان و راه‌اندازی ساختمان جدید Eoc
همچنین مرکز جراحی و دندانپزشکی تحت بیهوشی هلال کرمان با حضور دکتر علی‌اصغر پیوندی افتتاح و مرکز جدید کنترل مدیریت بحران Eoc استان راه‌اندازی شد. دکتر علی‌اصغر پیوندی در آغاز سخنان خود در مراسم افتتاح مرکز Eoc استان کرمان به سابقه وقوع حوادث تلخ در استان کرمان اشاره کرد. وی گفت: واقعیت این است که کشور ما یکی از حادثه‌خیزترین کشورهای دنیا است. پیوندی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر ایران با ۹۳‌ سال سابقه خدمت مورد اطمینان مردم کشور است، گفت: جمعیت هلال‌احمر ایران با توانمندی‌های بسیار خود در دنیا نیز شناخته شده است و به‌ عنوان عضو هیأت‌ حاکمه فدراسیون بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر و صلیب‌سرخ شناخته شده است. رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: با تمام مشکلات ازجمله کمبود اعتبار وظیفه خود می‌دانیم خدمتگزار مردم باشیم و به این خدمت افتخار می‌کنیم‌. پیوندی با تأکید بر ضرورت تقویت لجستیکی استان کرمان در بخش امداد‌و‌نجات ادامه داد: کسب رضایتمندی حداکثری مردم وظیفه اصلی هلال‌احمر است. پیوندی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر دارای ۵۳۱ پایگاه امدادونجات در سراسر کشور است، افزود: این میزان پایگاه با توجه به مخاطرات کشور کافی نیست و می‌بایست تعداد پایگاه‌ها در سراسر کشور افزایش پیدا کند. رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در کشور گفت: در حوزه آموزش با تمام کاستی‌های مالی و اعتباری سعی کردیم بودجه بسیار مناسبی را اختصاص دهیم. در ادامه فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز به ارایه گزارشی درخصوص عملکرد این استان پرداخت. رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین از مانور امدادی نجاتگران و مرکز درمانی جمعیت هلال‌احمر بازدید کرد.
نگاه ویژه هلال به زلزله‌زدگان کرمان و کرمانشاه
رئیس جمعیت هلال‌احمر از مناطق آسیب‌دیده از زلزله کوهبنان بازدید کرد و در ادامه با حضور در خانه شهید «علی عرب» با مادر شهید دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دکتر علی‌اصغر پیوندی ضمن قدردانی از صبر، استقامت و بردباری خانواده‌های شهدا و جایگاه والای شهیدان، با اهدای لوح تقدیر و کانکس اهدایی از سوی خیران داوطلب استان کرمان به این خانواده شهید از آنها قدردانی کرد. وی در حاشیه دیدار با خانواده شهید علی عرب در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هلال‌احمر به ‌عنوان خادم مردم در زمان حوادث در کنار حادثه‌دیدگان خواهد بود. وی با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز خاطرنشان کرد: در ‌سال جدید جمعیت هلال‌احمر کشور به استان‌های کرمانشاه و کرمان با توجه به زلزله‌های‌های اخیر نگاه ویژه‌ای خواهد داشت. دکتر علی‌اصغر پیوندی در ادامه بازدیدها در شهرستان کوهبنان با چندین خانواده ازجمله خانواده معلول دیدار و با اهدای کانکس اهدایی از سوی خیران، از این خانواده نیز دلجویی کرد. رئیس جمعیت هلال‌احمر با همراهی رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس با حضور در پایگاه کوهستانی امدادگر فقید احمد توکلی در شهرستان کرمان با خانواده این مرحوم دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
استفاده از ظرفیت موقوفات و نشان هلال در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی
در حاشیه این دیدار، نشست صمیمانه‌ای با حضور مسئولان کشوری و استانی جمعیت هلال‌احمر با نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسه دکتر پورابراهیمی ضمن تشکر و قدردانی از حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور و خدمات و اقدامات ارایه‌شده هلال‌احمر استان کرمان در زلزله‌های اخیر راور و کوهبنان اظهار داشت: استان کرمان با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و موقوفات جمعیت هلال‌احمر در کشور بی‌نظیر است. پورابراهیمی با تأکید بر جدی گرفتن طرح‌های حمایتی از نیازمندان بیان کرد: استفاده از ظرفیت موقوفات و برند هلال‌احمر در اجرای برنامه‌های اقتصادی و کاربردی موثر است. وی با اشاره به محبوبیت جمعیت هلال‌احمر از سال‌های گذشته تا کنون افزود: با مساعدت خیرین، موقوفات و برند جمعیت هلال‌احمر در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی در استان کرمان می‌توان سرمایه‌گذاری اقتصادی کرد. وی با اشاره به راه‌اندازی این طرح اقتصادی در زمینه جذب نیرو و جلوگیری از خروج ارز تصریح کرد: با تشکیل مجموعه تولید دارو و تجهیزات پزشکی عظیم در جنوب شرق کشور، جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با حمایت از بزرگترین مجموعه پزشکی و درمانی در کشور می‌تواند به ‌عنوان اولین استان پیشرو در زمینه فعالیت‌های کارآفرینی و جذب نیروهای امدادی باشد. رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس در پایان این نشست بیان کرد: بخش اقتصادی این طرح از سوی نمایندگان مجلس با مشارکت خیرین استان و دستگاه‌های مربوطه حمایت و پیگیری خواهد شد.
دکتر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با استقبال از طرح پیشنهادی تولید دارو و تجهیزات پزشکی در استان کرمان گفت: در حال حاضر به منابع بودجه ملی و دولتی در زمینه ایجاد کارآفرینی نباید اکتفا کرد. پیوندی ضمن قدردانی ویژه از مجلس شورای اسلامی که همیشه همراه و یاور جمعیت هلال‌احمر بوده است، افزود: هلال‌احمر جمعیتی از جنس مردم با مردم و برای مردم است. مجلس شورای اسلامی از جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در زمینه ایجاد کارآفرینی و ارایه خدمات درمانی به‌عنوان اولین استان در کشور حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.
افتتاح پایگاه امدادونجات شهید منتظر قائم
گفتنی است رئیس جمعیت هلال‌احمر پیش از ورود به کرمان و در شهرستان فردوس در استان خراسان جنوبی دو پروژه پایگاه امدادونجات شهر طبس و مرکز اقامتی آبگرم فردوس را افتتاح کرد. دکتر علی‌اصغر پیوندی در مراسم افتتاح پایگاه امدادونجات شهید منتظر قائم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب عنوان کرد: امدادونجات یکی از وظایف اصلی هلال‌احمر است که در طول ۹۳‌سال خدمت این سازمان مردم‌نهاد کارنامه درخشانی هم داشته است. پیوندی با بیان این‌که وظیفه ما در جمعیت هلال‌احمر با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور بسیار خطیر است، گفت: این وظیفه در طبس باید با دقت بیشتری صورت پذیرد؛ زیرا این شهرستان تجربه حادثه تلخ فراوانی را داشته است.
دکتر پیوندی از اضافه‌شدن یک خودروي امدادونجات به ناوگان امدادی جمعیت هلال‌احمر طبس خبر داد.
امیرحسن خانی، نماینده شهرستان فردوس طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از فعالیت هلال‌احمر گفت: درخواست ما از جمعیت هلال‌احمر این است که با توجه به وسعت و گستردگی این منطقه عنایت بیشتری به این شهرستان داشته باشند‌. مهدی طلایی، فرماندار ویژه طبس هم در این مراسم  به ارایه گزارشی درخصوص ساخت این پایگاه ارایه کرد.

 


تعداد بازدید :  423