شماره ۱۳۴۱ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
خبرنامه

تجلیل استاندار آذربایجان ‌شرقی از ارایه خدمات هلال به زائران اربعین
شهروند| استاندار آذربایجان شرقی با ارسال پیامی از خدمات جمعیت هلال‌احمر در اربعین حسینی تجلیل کرد.
دکتر مجید خدابخش، استاندار آذربایجان ‌شرقی با ارسال پیامی خطاب به سعید کنعانی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان ‌شرقی از تلاش‌های نیروهای هلال‌احمر در امر خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی امسال تقدیر کرد.
در این پیام آمده است: «خداوند تبارک و تعالی را شاکر و سپاسگزاریم که الطاف خفیه خود را شامل حال‌مان کرد تا در جهت خدمت‌رسانی به زائرین عتبات عالیات تلاش نماییم. وظیفه خود می‌دانم مراتب تشکر و قدردانی خود را در اجرای برنامه‌های خدمت‌رسانی به زائران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی ابراز نموده و از همه سعی و تلاش‌های ارزنده‌تان صمیمانه قدردانی نمایم. امیدوارم زحمات شما مورد رضای خداوند منان قرار گیرد و در سایه الطاف حضرت باری تعالی همواره سلامت و موفق باشید.»

برگزاری نشست طرح ملی خدمات داوطلبانه در نوروز 97
شهروند| نشست طرح ملی خدمات داوطلبانه در نوروز 97 با حضور رئیس سازمان داوطلبان، معاونان، مدیران و کارشناسان ستادی در سازمان داوطلبان برگزار شد.
رئیس سازمان داوطلبان در این نشست بر ضرورت تغییر رویکرد سازمانی و اجرای طرح‌های مشارکتی با بهره‌گیری از ظرفیت همه مردم به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور تأکید کرد.
دکتر رضا اندام با اشاره به طرح‌های جدید سازمانی ارایه‌شده برای ایام نوروز 97 حمایت و تفکرات اجرایی استان‌ها را در تکامل و واقع‌نگری این‌گونه طرح‌ها ضروری دانست و بر نقد تخصصی آنها تأکید کرد. در ادامه این نشست دو طرح پیشنهادی سرمایه اجتماعی (سین هشتم) و طرح بهار نوروز تا بهار رمضان از سوی معاونت‌های جذب و سازماندهی و خدمات حمایتی ارایه و پس از نقد و بررسی کارشناسی این طرح‌ها مقرر شد، طرح سرمایه اجتماعی (سین هشتم) با مشارکت استان‌های داوطلب اجرای طرح در ایام نوروز به صورت آزمایشی به‌ویژه در شهرهای پرتردد و مسافرپذیر اجرا و در صورت موفقیت در سال‌های آتی در برنامه سازمانی گنجانده شود.
همچنین در خصوص طرح بهار نوروز تا بهار رمضان نیز مقرر شد، با توجه به رویکردهای برنامه‌ای طرح در طی سال، صرفا طرح‌های مرتبط با ایام نوروزی تفکیک و در قالب طرح ملی نوروزی 97 جهت ابلاغ تهیه و تنظیم شود.
در پایان این نشست برنامه‌های پیشنهادی ‌سال 97 سازمان داوطلبان جهت ارایه در کارگروه تطبیق برنامه 5 ساله جمعیت هلال‌احمر نیز ارایه و نظرهای پیشنهادی استان‌های حاضر در آن اعمال شد.

آغاز به‌کار تیم‌های تعمیراتی با هدف آماده‌سازی خودروها و تجهیزات
شهروند| معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد‌و‌نجات از تشکیل و آغاز به‌ کار تیم‌های تعمیراتی با هدف پشتیبانی و آماده‌سازی خودروها و تجهیزات امدادی کشور خبر داد.
سعید متانی با اعلام این خبر گفت: بر این اساس تیم‌های تعمیراتی به‌ صورت مرحله‌ای به استان‌های کشور اعزام می‌شوند تا پشتیبانی و آماده‌سازی لازم خودروها و تجهیزات امدادی کشور را بر عهده داشته باشند.
وی با بیان این‌که تیم‌های کارشناسی تعمیرات متشکل از چهار نفر شامل دو کارشناس مکانیسین خودروهای نیمه‌سنگین نجات یک یا  دو نفر کارشناس تکنيسین هیدرولیک نجات دستگاه‌ها است، اظهار کرد: این تیم تعمیراتی در مرحله نخست به استان‌های فارس، اصفهان و مرکزی اعزام خواهد شد و در فارس به عنوان نخستین استان، تعمیرات مورد نیاز خودروهای نجات تیپ یک و خودروی ارتباطات و تعمیر و راه‌اندازی دستگاه‌های موتور پمپ هیدرولیک قیچی که نیاز به تعمیرات تخصصی داشته است را انجام خواهد داد.
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد‌و‌نجات با بیان این‌که برای اعزام تیم به استان اصفهان و مرکزی نیز بر اساس برنامه تنظیمی اقدام خواهند شد، گفت: بر اساس وظایف برنامه‌ریزی شده، این تیم‌های تعمیراتی به صورت خطی به استان‌های کشور اعزام شده و نسبت به ارایه خدمات مورد نیاز تعمیراتی اقدام خواهند کرد.


تعداد بازدید :  401