شماره ۱۳۴۱ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
نهادهایی که چای ایرانی می‌نوشند
نظامی‌ها، وزارت کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه از فراخوان حمایت از تولیدکنندگان چای استقبال کردند

شهروند|  کارمندان وزارت کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و نظامی‌ها چای ایرانی می‌نوشند. محمدعلی روزبهان، رئیس سازمان چای با اعلام اسامی نهادهایی که چای ایرانی می‌نوشند، گفت: نهادهای زیادی هستند که به فراخوان نوشیدن چای ایرانی بی‌توجهی کردند!
پیشنهاد مصرف چای ایرانی در سازمان‌ها نخستين‌بار از سوی محمود حجتی، وزیر کشاورزی مطرح شد. او این پیشنهاد را در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری مطرح کرد و علت آن را حمایت از تولیدکنندگان چای دانست. پیشنهادی که البته مورد استقبال تشکل‌های صنفی تولیدکنندگان چای ایرانی قرار گرفت که این روزها وضع و حال مناسبی ندارند. این پیشنهاد می‌توانست حدود 3 تا 4‌میلیون نفر مصرف‌کننده را مشتری ثابت چای ایرانی کند و همین به گفته تولیدکنندگان گام بزرگی است. با وجود این گویا تاکنون تنها چهار نهاد وزارت کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و سپاه و ارتش از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند.
حجتی در نامه خود به جهانگیری نوشته بود که چای ایرانی به دلیل استفاده‌نکردن از سموم شیمیایی سالم‌ترین چای دنیا به‌حساب می‌آید. این در حالی است که چای ایرانی به دلیل مجاورت باغ‌های چای با جنگل و برخورداری از خاک ارگانیک و بسیار حاصلخیز کیفیت بالایی دارد. حجتی در نامه‌اش تأکید کرده بود که تداوم تولید این محصول که در سال‌های اخیر با حمایت دولت تدبیر و امید از رونق و افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است، ضمن حفظ اشتغال و تأمین معیشت کشاورزان می‌تواند بخش مهمی از مصارف مردم را تأمین کند.
او همچنین نوشته بود: به‌ منظور رونق بیشتر صنعت چای کشور و همچنین کاهش نگرانی تولیدکنندگان داخلی از فروش به‌موقع محصولات تولیدی درخواست می‌شود تا کلیه دستگاه‌های اجرایی اعم از لشگری و کشوری چای مصرفی مورد نیاز خود را از کارخانجات تولیدکننده داخلی تأمین کنند.
حجتی در پایان نامه خود از آمادگی سازمان چای کشور برای همراهی و مشاوره در زمینه تأمین چای مصرفی دستگاه‌های اجرایی خبر داده و گفته بود چای مصرفی ادارات را از سندیکای کارخانجات چای‌سازی تأمین کنند.

 


تعداد بازدید :  374