شماره ۱۳۴۱ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
با جشنواره 36

نشست خبری فیلم سینمایی «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی درحالی برگزار شد که برخی سوال‌ها و اظهارنظرهای حاضران در نشست باعث تنش ‌شد. بیرقی در این نشست تأکید کرد که داستان همه فیلم‌های سینمایی براساس یک زندگی واقعی ساخته شده و هر کس می‌تواند ادعا کند یک فیلم بازتاب زندگی اوست. باران کوثری، بازیگر نقش اصلی این فیلم هم گفت که با شرایط فیزیکی که داشت، خوشحال است که سهیل بیرقی برای ایفای نقش یک زن فوتبالیست به او اعتماد کرد.

 

عبدالله اسکندری، طراح چهره‌پردازی و گریمور نام‌آشنای سینما و تلویزیون ایران تصویری از تست گریم اکبر عبدی در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد که شباهتی با چهره دونالد ترامپ دارد. این عکس به محض انتشار، به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و با توجه به این‌که اسکندری نامی از پروژه‌ای که این گریم برای آن انجام شده نبرده بود، علامت سوال‌ها بیشتر شد. عبدالله اسکندری در توضیح این عکس به مهر گفت: این عکس به پروژه‌ای سینمایی تعلق دارد که چون دیگر از آن گریم استفاده نشد و حیف بود، من آن را منتشر کردم. به گفته او، قرار نبود اکبر عبدی به‌عنوان ترامپ گریم شود وگرنه می‌توانستم چهره او را مثل خود ترامپ گریم کنم بلکه این تست گریم از آنجایی که در یک فیلم طنز بود فقط قرار بود ترامپ را تداعی کند. این چهره‌پرداز پیشکسوت گفت: اکبر عبدی مرد‌ هزار چهره است و خوب می‌توان صورت وی را گریم کرد.

 

عزت‌الله علیزاده، معاون اجرایی سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر درباره این‌که جشنواره هزینه تهیه نسخه دی‌سی‌پی فیلم‌های راه‌یافته به این رویداد هنری را تقبل کرده است، گفت: در دوره‌هایی که فیلم‌ها با نسخه ۳۵ ارایه می‌شد، جشنواره در راستای حمایت از صاحبان آثار، سه کپی برایشان تهیه و هزینه این کپی‌ها را تقبل می‌کرد و وقتی سیستم آنالوگ به دیجیتال تبدیل شد، همان روند را ادامه دادیم و هزینه تهیه نسخه دی‌سی‌پی فیلم‌ها توسط جشنواره تأمین می‌شود. او افزود: هزینه دی‌سی‌پی فیلم‌ها به‌طورکلی چیزی حدود ۳۲۰‌میلیون تومان شده است. این توضیح را هم باید بدهم که ما برای کشیدن دی‌سی‌پی فیلم‌ها با یک استودیوی خاص قرارداد نمی‌بندیم، بلکه هزینه دی‌سی‌پی هر فیلمی در هر استودیویی که مراحل پس از تولید را می‌گذراند، تأمین می‌شود.

 

فاطمه معتمدآریا، بازیگر تئاتر و سینما بعد از تماشای فیلم «تنگه ابوقریب» به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی در یادداشتی تأکید کرد: «تنگه ابوقریب» مثل هیچ فیلم جنگی دیگری نیست، مثل خود خودش و مثل موضوع خود فیلم ساده و پرقدرت است؛ قدرت در شعور و کاردانی کارگردان و ساده در نمایش قهرمان‌هایی که همه زمینی‌اند. قهرمان‌هایی که تیر می‌خورند، مجروح و شهید می‌شوند، بی‌آن‌که کار عجیب و دور از تصوری بکنند، از خودشان دفاع می‌کنند، می‌گریزند مجروح جمع می‌کنند، تشنه می‌مانند، برپامی‌خیزند و قهرمان می‌شوند و قهرمان می‌مانند در ذهن ما تا لحظه‌ای دلمان نخواهد چشم از دیدنشان برداریم.

 

« ورالحلی » خبرنگار جنگی که مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» ساخته رضا فرهمند درباره او و محوریت زنان و کودکان ساخته شده است برای حضور در اکران‌های مردمی و سینمای مطبوعات در سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر به ایران آمد تا به تماشای این فیلم به همراه مخاطبان سینمای ایران و اهالی رسانه بنشیند .

 

پست اینستاگرامی هادی حجازی فر، بازیگر فیلم لاتاری که خطاب به مهدویان نوشته بود وقتی رشید‌پور داستان فیلم را لو داد باید با پشت دست توی دهانش می‌زدی، حاشیه آفرید. این حاشیه به‌قدری زیاد شد که چند ساعت بعد حجازی مجبور شد این پست را از خروجی صفحه‌اش حذف کند. رشیدپور هم در بخشی از برنامه هفت نسبت به آن واکنش نشان داد و گفت اگر در برنامه تلویزیونی با پشت دست توی دهانم می‌زدند، تعظیم می‌کردم و دستشان را می‌بوسیدم.


تعداد بازدید :  446