شماره ۱۳۴۱ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
شاگردان برانکو یک برد دیگر در راه قهرمانی کسب کردند
پرسپولیس در آستانه کسب جام

شهروند| هفته سوم لیگ برتر فوتبال روز گذشته با برگزاری دو دیدار آغاز شد. پرسپولیس دیروز در ادامه بردهایش صنعت نفت را هم شکست داد تا فاصله‌اش با بقیه مدعیان را افزایش دهد.
برد آسان پرسپولیس در آبادان
دیروز در نخستین بازی هفته بیست‌وسوم، دربی تبریز برگزار شد. گسترش فولاد و تراکتورسازی در دربی تبریز به میدان رفتند که این دیدار با پیروزی تراکتور همراه شد. تراکتورسازان که از ابتدا تا انتهای این بازی برابر گسترش فولاد راه دروازه حریف را در پیش گرفته بودند درنهایت موفق شدند با پیروزی به کار خود پایان دهند. آنها که تا دقایق پایانی با یک گل از حریف خود عقب بودند درنهایت با دو گل نتیجه حملات خود را گرفتند و با پیروزی بازی را به پایان رساندند. این برد ارزشمند باعث شد تا ارتغرول ساغلام همچنان بدون شکست کارش را با تراکتور پیش ببرد. در دیگر دیدار این هفته پرسپولیس در آبادان میهمان صنعت نفت بود. دیروز همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد یک برد آسان دیگر در کارنامه برانکو و تیمش ثبت شد. صنعت آبادان که در بازی‌های اخیر عملکرد خوبی نداشته و با افت مواجه شده، مقابل پرسپولیس هم حرفی برای گفتن نداشت. این تیم که هفته گذشته در جام حذفی هم مقابل یکی دیگر از تیم‌های پرطرفدار پایتخت شکست خورده بود، در لیگ برتر هم شکست در دیدار با پرسپولیس را متحمل شد. سرخ‌های پایتخت مثل بازی قبل خیلی زود به گل رسیدند و فرشاد احمدزاده دروازه صنعت نفت را باز کرد. در ادامه هم این پرسپولیس بود که بازی را در دست داشت و حملات نصفه و نیمه صنعتی‌ها به جایی نمی‌رسید. دو گل دیگر پرسپولیس را هم علی علیپور به ثمر رساند تا با 17 گل در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد. پرسپولیس با این پیروزی 54 امتیازی شد تا فاصله‌ای 16 امتیازی با تیم دوم داشته باشد و یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شود. صنعت نفت هم با 29 امتیاز در رده نهم باقی ماند.
تقابل استقلالی‌ها با کریمی
یکی از جذاب‌ترین دیدارهای این هفته لیگ برتر تقابل استقلال با سپیدرود است. علی کریمی، سرمربی سپیدرود که در هفته اخیر با اظهارنظرهای تندش درباره فدراسیون و مسئولان آن خبرساز و حاشیه‌ساز بوده، امروز در دیداری دشوار میهمان استقلال است. سپیدرود با حضور علی کریمی هم نتوانسته خودش را از قعر جدول نجات دهد و قطعا امروز برای امتیاز گرفتن از استقلال به تهران می‌آید. استقلال هم بعد از 12 بازی بدون شکست، رکورد نباختن خود را مقابل ذوب‌آهن از دست داد. آبی‌ها در تقابل با سرمربی سابق خود در اصفهان شکست خوردند و می‌دانند برای کسب سهمیه و قرار گرفتن در رتبه‌های بالای جدول از این پس نباید امتیاز از دست بدهند. شفر که بالاخره توانست یک مهاجم و یک‌ هافبک به ترکیب خود اضافه کند، امیدوار است با رسیدن این دو بازیکن به مرز آمادگی به مشکل گل نزدن تیمش پایان دهد. استقلال در چند بازی اخیر در نیمه دوم عملکرد ضعیفی داشته و به همین دلیل شفر در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی تأکید کرد که امیدوار است تیمش مقابل سپیدرود مثل نیمه‌ اول بازی با ذوب‌آهن باشد.
برنامه ادامه هفته بیست‌وسوم
پنجشنبه 19 بهمن: سایپا- ذوب‌آهن (ساعت 16)/ استقلال- سپیدرود(ساعت 16)
جمعه 20بهمن: پدیده- پارس جنوبی جم    (ساعت14:30)/ استقلال خوزستان- فولاد (ساعت 15)/ پیکان- سیاه‌جامگان (ساعت 15)/ سپاهان- نفت تهران(ساعت 16)


تعداد بازدید :  439