شماره ۱۳۴۱ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۹ بهمن
صفحه را ببند
خبر

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی:
امروز همه از وضع فرهنگی جامعه گله داریم
ایلنا|  یادگار امام تأکید کرد: گرفتاری بزرگ ما این است که بیش از آن‌که خودمان مسلمان باشیم، می‌خواهیم بگوییم مسلمانی چیز خوبی است. حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در دیدار با کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان کشور با بیان این‌که امروز همه از وضع فرهنگی جامعه گله داریم، عنوان کرد: این گله عمدتا مربوط به حوزه اخلاق است. یک انسان ایرانی مسلمان آنچه را در حوزه اخلاق انتظار دارد، نمی‌بیند. او افزود: گرفتاری بزرگ ما این است که بیش از آن‌که خودمان مسلمان باشیم، می‌خواهیم بگوییم مسلمانی چیز خوبی است؛ نیازمند انقلاب حرکتی هستیم؛ مسلمان باشیم! این‌قدر کتاب ننویسیم که مسلمانی خوب است؛ وجهه همت‌مان را مسلمانی قرار دهیم، نه اثبات این‌که مسلمان‌بودن خوب است. یادگار امام تأکید کرد: اگر بگوییم همه کتاب‌هایی که چاپ کرده‌ایم و فیلم‌هایی که ساخته‌ایم، درست است؛ آیا خودمان اینگونه هستیم؟ باید از اثبات خوبی به ثبوت خوبی برویم. همه توفیق امام، شناخت درد جامعه روزگار خود بود؛ وگرنه آخوند، آخوند زیباروی، مرجع تقلید و... زیاد داشتیم اما ایشان به خاطر سخن‌گفتن از درد جامعه، مورد توجه قرار گرفت.  او یادآور شد: مشکل اخلاقی در جامعه که علل و ادله مختلفی چون بیکاری و... در آن دخیل است، جای بحث دارد، اما برای حل این مشکل باید مردم را به سمت خوبی ببریم؛ راه آن هم شروع‌کردن از خودمان است. تولیدات فرهنگی باید در جهت خوب‌شدن جامعه و نه صرفا اثبات خوبی باشد و هیچ زبانی در این راه، توانمندتر از هنر نیست.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی:
ستاد اجرایی فرمان امام مکمل بخش خصوصی باشد نه رقیب آن
ایسنا|  نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: ستاد اجرایی نهادی است پربرکت که به فرمان امام راحل(ره) تشکیل شد و ناشی از عمق دید و هوشمندی ایشان در پایه‌گذاری مجموعه‌ای است که هدف آن خدمت‌رسانی به محرومان و خدمت عام‌المنفعه است که فارغ از دولت‌ها به صورت متمرکز ماموریت خدمت‌رسانی به مردم را پیوسته پیگیری کند. دریابان علی شمخانی با حضور درمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی(ره) افزود: ستاد اجرایی باید مکمل سیاست‌های اقتصادی دولت و بخش خصوصی باشد نه رقیب آنها و در این زمینه متمرکز بر اجرای پروژه‌هایی مانند صنایع دانش‌بنیان و پیشران شود که امکان تحقق آن توسط سایر بخش‌ها نیست. او با بیان این‌که «باید نهضت خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی را به شایستگی تبیین و دستاوردهای آن را به افکار عمومی معرفی کرد»، تأکید کرد: حجم وسیعی از خدمات به صورت بی‌ریا و بدون ادعا توسط مجموعه‌های انقلابی نظام به مناطق محروم ارایه شده است که چون به درستی و به شیوه‌های صحیح اطلاع‌رسانی نشده‌اند، فضا را برای طرح ادعاهای ضدانقلاب برای فضاسازی‌های منفی در این خصوص فراهم ساخته است. نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به نقش بی‌بدیل ستاد اجرایی فرمان امام در جهت پیشبرد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: حمایت از نخبگان و جوانان و طرح‌های اشتغالزای تولیدی به‌عنوان یک اولویت برای مجموعه ستاد اجرایی قرار گیرد تا مخترعان و تولیدگران این مجموعه را حامی خود بدانند. او با بیان دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی در مقایسه با رژیم منحوس پهلوی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... افزود: در برابر حرکت نرم دشمنان در برجسته‌سازی ضعف‌ها و پمپاژ ناامیدی باید ایستاد و ستاد اجرایی، بنیاد برکت و نهادهای تابعه وظیفه دارند خدمت‌رسانی خود را معرفی کنند و اجازه ندهند افکار عمومی از دروغ‌پردازی‌های جبهه ضدانقلاب آسیب ببیند.

رئیس قوه‌قضائیه
 با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن:
حضور مردم اقتدار کشور را بیمه و امنیت ملی را تثبیت می‌کند
میزان|  رئیس قوه‌قضائیه ۲۲ بهمن را نماد استقلال‌طلبی، عزت‌خواهی، ایستادگی و قیام ملت ایران دانست و با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی این روز گفت: ملت ایران مردمی منسجم، یکپارچه و دارای وحدت هستند و بزرگترین سرمایه کشور همین وحدت، انسجام و بصیرت است که در این راهپیمایی‌ها تبلور پیدا می‌کند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امیدواریم مردم عزیز، بصیر و شریف ما همچون سال‌های گذشته در یوم‌الله ۲۲ بهمن حضوری پرشکوه و عظیم داشته باشند، به‌طوری که وحدت و انسجام یکپارچه خود را به رخ جهانیان خصوصا استکبار جهانی و آمریکای مغرور و مدعی بکشند. آملی‌لاریجانی خاطرنشان کرد: همه ما مطمئن هستیم که با حضور در این صحنه، اقتدار کشور را بیمه و امنیت ملی را تثبیت کرده و در منطقه و صحنه جهانی به اقتدار کشور افزوده‌ایم و این یک وظیفه شرعی، سیاسی و عبادی را برعهده کسی که شرکت در راهپیمایی برای او میسر است، قرار می‌دهد.


تعداد بازدید :  237