شماره ۱۳۴۳ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
رئیس جمعیت هلال‌احمر، مسئولان ارشد هلال، امدادگران و داوطلبان در راهپیمایی 22بهمن شرکت کردند
همقدم با «مردم»
علی‌اصغر پیوندی: هلال‌احمر در تمام صحنه‌ها در کنار مردم حضور دارد حجت‌الاسلام والمسلمین معزی: این حضور حماسی متاثر از بصیرت و آگاهی مردم است

شهروند|  مسئولان ارشد جمعیت هلال‌احمر روز گذشته و در سی‌و‌نهمین سالروز پیروزی پرشکوه انقلاب اسلامی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، حضوری پررنگ و پرشور داشتند. رئیس جمعیت هلال‌احمر، نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر، دبیرکل هلال‌احمر، امدادگران و داوطلبان در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن حضور یافتند. علاوه بر این حضور جمعیت هلال‌احمر با برپایی چادرها و ایستگاه‌های سلامت، خدماتی ازجمله تست قند و فشار خون رایگان در مسیرهای راهپیمایی به مردم ارایه داد. دکتر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در این مراسم اظهار کرد: ما در کنار مردم عزیز کشورمان در مراسم سی‌و‌نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای اظهار وفاداری به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و اندیشه‌های امام راحل حضور یافته‌ایم که صمیمانه از حضور مردم و مسئولان در این مراسم قدردانی می‌کنم. دکتر پیوندی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر هم با توجه به وظیفه ذاتی خود در تمام صحنه‌هایی که مردم حضور دارند؛ چه صحنه حوادث و چه غیر حوادث، در کنار مردم حضور دارد، تأکید کرد: برپایی پایگاه‌های سلامت در سراسر کشور در مراسم 22بهمن با هدف خدمت بیشتر به مردم و تعامل با مردم عزیز کشور صورت گرفته است.
باید پاسخ مناسب‌تر
و قابل قبول‌تری به مردم بدهیم
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر در 39‌ سال گذشته تلاش کرده در همه صحنه‌ها ازجمله جنگ، حوادث و... کنار مردم باشد. پیوندی اظهار کرد: فکر می‌کنم بعد از گذشت 39‌سال از انقلاب و حضور گسترده مردم و همبستگی آنها با نظام و حاکمیت، لازم است تلاش بیشتری برای آسایش مردم با حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته باشیم؛ مردمی که 39‌ سال پای انقلاب ایستاده‌اند و در همه صحنه‌ها و حوادث حضور داشته‌اند. در عین این‌که ارزش‌ها را حفظ می‌کنیم، باید پاسخ مناسب‌تر و قابل‌قبول‌تری به آنها بدهیم. رئیس جمعیت هلال‌احمر در مورد دستاوردهای هلال‌احمر تاکنون نیز گفت: هلال‌احمر در 39‌سال گذشته کارهای زیادی انجام داده و تلاش کرده در تمام صحنه‌ها ازجمله جنگ، حوادث و... کنار مردم باشد. در طول این مدت زیرساخت‌های زیادی آماده شده است و لازم است بعد از گذشت چهار دهه در هلال‌احمر توجه جدی‌تری به شهرهای کوچک، محروم و حادثه‌خیز داشته باشیم. وی با اشاره به طرح‌هایی که به مناسبت دهه فجر افتتاح شد نیز گفت: 22پروژه را با ارزش 31‌میلیارد تومان در شهرهای متوسط و کوچک افتتاح کرده‌ایم که انبارهای امدادی، پایگاه امداد‌و‌نجات و ساختمان اداری ازجمله آنهاست. درواقع ما تلاش داریم که در لحظه اول کنار مردم باشیم و از همین رو این پروژه‌ها بیشتر در مناطقی افتتاح شد که پیش از این حادثه تلخی در اطراف آن رخ داده بود.
باور قلبی آحاد جامعه به استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی، نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر نیز ضمن حضور در جمع پرشور راهپیمایان یوم‌الله 22بهمن تهران از پایگاه‌های ثابت و سیار امداد‌و‌نجات که با همکاری هلال‌احمر استان تهران در محل راهپیمایی برپا شده بود، بازدید و از تلاش امدادگران و نجاتگران قدردانی کرد. نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حضور میلیونی ملت شریف ایران در مراسم راهپیمایی 22بهمن امسال این حضور حماسی را متاثر از بصیرت و آگاهی مردم دانست و افزود: اعتقاد و باور قلبی آحاد جامعه به استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند این‌گونه اتحاد و همبستگی ایجاد کرده و چنین روز باعظمتی را در تقویم تاریخ پرافتخار ایران اسلامی ثبت کند.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با خانواده شهید انقلاب:  
خانواده شهدا امانت‌های ارزشمندی نزد ما هستند

شهروند|  دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور به دیدار خانواده شهید محمد ‌پرور از نخستین شهدای امدادگر انقلاب رفت. دکتر علی‌اصغر پیوندی در این دیدار با بیان این‌که خانواده‌های شهدا امانت‌های ارزشمندی نزد ما هستند که باید با سرکشی و حمایت زمینه رفع مشکلات پیش روی آنها را فراهم کرد، افزود: جمعیت هلال‌احمر کشور ۴۸۹شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده و توجه و رسیدگی به مسائل و مشکلات پیش روی این خانواده‌ها که حق بزرگی را بر گردن نظام دارند در اولویت کاری مسئولان است. پیوندی تأکید کرد: یک روز فرزندان، همسران و پدران این یادگاران عزیز، سینه خود را برای حراست و حفاظت از این سرزمین در برابر دشمنان سپر کردند تا گزندی به این ملت نرسد و امروز برماست تا دست حمایت خود را از این بزرگواران دریغ نکنیم. رئیس جمعیت هلال‌احمر تکریم خانواده شهدا را وظیفه همه دانست و گفت: سرکشی از خانواده شهدا موجب قوت قلب و خوشحالی آنها خواهد شد. وی در حالی ‌که تصویر شهید محمد پرور را در صفحات قدیمی روزنامه ‌سال ۵۷ نگاه می‌کرد، یادآور شد: شهید پرور جزو اولین شهدای امدادگراست که همواره نامش در تاریخ امدادگری ایران ماندگار می‌ماند.
خانم پرور دختر شهیدمحمد پرور هم در این دیدار با مرور خاطره شهادت پدر گفت: شهید محمد پرور در حالی ‌که ۲۵ سال بیشتر نداشت، ساعت 4:30صبح روز ۲۲بهمن ۵۷ در حین امدادرسانی به مجروحان اعتراضات مردمی به شهادت رسید. به گفته وی، پدرش در هنگام شهادت ۹ سال سابقه کار امدادگری داشته است. کسی که شغلش در اورژانس تهران را با رانندگی آمبولانس شروع می‌کند و به خاطر علاقه و پشتکار بسیار می‌تواند ضمن ادامه تحصیل راه پیشرفت در کار را هم پیموده تا به‌ عنوان تکنيسین اورژانس به کارش ادامه دهد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در پایان این دیدار با اهدای لوح تقدیر و یک جلد کلام‌الله مجید به خانواده شهید پرور یاد و خاطره او را در چهلمین سالگرد شهادتش گرامی داشت. در این دیدار دکتر محمدرضا پورساداتی، مشاور رئیس جمعیت در امور ایثارگران رئیس جمعیت را همراهی می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر:  
تحول درونی ملت در پرتوي اراده الهی رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

شهروند|  نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در اجتماع نمازگزاران ساختمان صلح جمعیت هلال‌احمر، در سخنانی، تحول درونی در سایه اراده الهی را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست. حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی در بخش اول سخنان خود با تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد، تفاوت‌های اساسی نسبت به دیگر حرکت‌های مانند خود در جهان دارد.
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر نقش تأثیرگذار همدلی و اراده قوی مردم در خیزش خود برای تغییر رژیم طاغوت در کشور به وجود انکارناپذیر اراده الهی در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: در کلام وحی نیز به این موضوع اشاره شده است که اراده خداوند در جهت پیشواساختن مردم مستضعف است. وی در بخش بعدی سخنان خود با تبیین عوامل به نتیجه رسیدن انقلاب مردمی جمهوری اسلامی ایران تحول درونی در آحاد جامعه را آغازگر حرکت‌های مردمی در بحبوحه پیروزی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: حضور شجاعانه و به دور از ترس در مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی و پیروی از امام‌خمینی(ره) عواملی بود که در دل و جان ملت شریف ایران نقش بسته بود.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی با اشاره به این‌که امیدواری و دوری از یأس ویژگی دیگر انقلابیون بود، تصریح کرد: البته همین روحیه امید به آینده بود که توانست در کنار پیروی و اطاعت از فرامین رهبر کبیر انقلاب، همبستگی و اتحاد بین مردم را دو چندان کند. نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر سپس با یادآوری این مسأله که رژیم ستمشاهی در آن زمان از حمایت‌های عدیده  مادی، نظامی، سیاسی و بین‌المللی برخوردار بود، خاطرنشان کرد: همین عوامل سبب می‌شد تا کمتر کسی پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی را متصور شود. حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین معزی ادامه داد: لیکن حضور مردم، اتحاد و همبستگی مثال‌زدنی آنها، بهره‌مندی از رهنمودها و خط‌مشی‌های امام خمینی(ره) و رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای این حرکت عظیم را 40‌سال استوار و محکم‌تر از گذشته پا برجا نگه داشته است.


تعداد بازدید :  349