شماره ۱۳۴۳ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
خبرنامه

آغاز دور دوم خدمت‌رسانی
 تیم سحر چهارمحال‌وبختیاری در مناطق زلزله‌زده
شهروند|  نخستین روز از حضور تیم حمایت‌های روانی معاونت امور جوانان استان چهارمحال‌وبختیاری با شرکت اعضا در جلسه هماهنگی تیم‌های سحر حاضر در استان کرمانشاه، شهرستان قصر شیرین آغاز شد. محمدرضا عرب، معاون امور جوانان استان چهارمحال‌و‌بختیاری اظهار کرد: تیم دوم حمایت‌های روانی (سحر) استان چهارمحال‌و‌بختیاری متشکل از ۱۲ عضو این جمعیت برای انجام فعالیت‌های بشردوستانه از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۸ بهمن‌ماه در استان کرمانشاه حضور خواهند داشت. وی ادامه داد: در دور اول اعزام تیم‌های سحر تیم اول حمایت‌های روانی استان شامل جوان‌های داوطلب و کارشناسان ستادی در همان روز‌های اول حادثه در استان کرمانشاه حضور پیدا کردند و خدمات عام‌المنفعه و بشردوستانه‌ای در چندین روستا و شهر استان کرمانشاه انجام دادند.
در دور دوم حضور تیم‌های سحر، برای احیای روحیه کودکان و خانواده‌های آسیب‌دیده علاوه بر جوانان داوطلب یک پزشک، روانشناس، مددکار اجتماعی و مربی کانون پرورش فکری نیز حضور دارند تا خدمات مفید و موثرتری به هموطنان خود بدهند. کاظم خیری، سرپرست تیم اعزامی استان و رئیس اداره جوانان و دانشجویی معاونت امور جوانان استان درباره برنامه‌های صورت‌گرفته در نخستین روز از حضور تیم در مناطق زلزله‌زده گفت: در آغاز نخستین روز حضور تیم‌های سحر جوانان و کارشناسان استان‌های چهارمحال‌و‌بختیاری، اصفهان و خوزستان در جلسه هماهنگی و توجیهی که توسط سازمان در شهرستان قصر شیرین برگزار شده بود، شرکت کردند.
در ادامه تیم استان با حضور در روستا‌های قیطک، تپه عظیمه و مشکنات و تیم حمایت فرهنگی و اجتماعی با ایجاد فضای دوستدار کودک ویژه‌برنامه‌هايی مانند قصه‌گویی، آموزش ساخت کاردستی، نقاشی روی صورت، بازی و سرگرمی و… را همراه با کودکان انجام دادند. همچنین کلاس‌های آموزش کمک‌های اولیه و خروج اضطراری را هم برگزار کردند. وی افزود: تیم حمایت روانی متشکل از روانشناس و مددکار اجتماعی نیز در این روستاها خدمات مشاوره و آموزشی ارایه دادند.
در پایان نخستین روز حضور تیم سحر استان در کرمانشاه، اعضای تیم سحر به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهرستان قصر شیرین در محل پارک بسیج اقدام به برپایی جشن پیروزی انقلاب با حضور اکثر مردم كردند. در این برنامه که با همکاری اهالی برگزار شد، نوجوانان قصرشیرین موسیقی محلی اجرا کردند و اعضاي تیم علاوه بر برگزاری مسابقه جوایزی به کودکان اهدا کردند.

مدیرعامل مجتمع گهرزمین یک دستگاه آمبولانس به هلال اهدا کرد
شهروند|  در حاشیه افتتاحیه پایگاه امدادونجات بین شهری (جاده‌ای) یادمان شهید علی آبیار در شهرستان سیرجان، مدیر مجتمع گهرزمین از اهدای یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات به جمعیت هلال‌احمر شهرستان سیرجان در چند روز آینده خبر داد. رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به افتتاح پایگاه امدادونجات بین شهری (جاده‌ای) در سیرجان بیان کرد: این پایگاه در مسیر جاده سیرجان- شیراز به مناسبت ایام دهه فجر و با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر افتتاح شد. فلاح با توجه به حادثه‌خیزبودن محور جاده سیرجان- شیراز افزود: احداث و راه‌اندازی پایگاه گل‌گهر سیرجان با هدف امدادرسانی سریع و بهتر به حوادث جاده‌ای در‌ سال 1392 در دستور کار جمعیت هلال‌احمر استان کرمان قرار گرفت. وی با اشاره به اهداي یک دستگاه آمبولانس به هلال‌احمر سیرجان خاطرنشان کرد: مدیرعامل مجتمع گهرزمین در حاشیه افتتاح پایگاه امدادونجات بین شهری، از اهدای یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل به جمعیت هلال‌احمر شهرستان سیرجان خبر داد.

نگاه سرمایه‌ای
 به جوانان باعث کرامت آنهاست

شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان عنوان کرد: نگاه سرمایه‌ای به جوانان باعث کرامت آنها است. دکتر علی خدادادی اظهار کرد: باید زمینه روشنگری برای نسل جوان فراهم شود تا آنها بدانند انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی داشته و از آن صیانت کنند. وی با بیان این‌که باید به جوانان توجه کنیم تا احساس ارزشمندی بکنند، افزود: نگاه ما در جمعیت هلال‌احمر به جوانان نگاه سرمایه‌ای است و جوانان مهمترین سرمایه ما هستند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: این کرامت و ارزشمندی در جوانان باعث می‌شود تا فریب دشمنان را نخورند و در برابر آسیب‌های اجتماعی بیمه شوند. دکتر خدادادی گفت: نباید اعتماد عمومی و دستاوردهای انقلاب اسلامی تحت‌تأثیر تبلیغات سوء دشمنان انقلاب اسلامی قرار بگیرد و این همه دستاوردهای مختلف که در طول سالیان متمادی و با ایثارگری‌های شهدای انقلاب به دست آمده، به سادگی فراموش شود. وی بیان کرد: نگاه و افق طولانی به مسئولیت‌ها داشته و تأثیرگذار باشیم تا بتوانیم رضایتمندی مردم را فراهم کنیم.


تعداد بازدید :  238