شماره ۱۳۴۳ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
ویترین خانواده

افزایش قیمت 6 گروه کالایی
براساس گزارش‌های آماری بانک مرکزی، قیمت 6 گروه کالایی نسبت به هفته قبل افزایش داشته است. براساس گزارش‌های آماری بانک مرکزی، در هفته منتهی به سیزده بهمن‌ماه، قیمت 6 گروه کالایی تخم‌مرغ، مرغ، گوشت قرمز، چای، میوه و سبزی نسبت به هفته قبل افزایش داشته است. بر این اساس، نرخ خرده‌فروشی 6 گروه تخم‌مرغ، میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ و چای افزایش و قیمت خرده‌فروشی گروه‌های روغن، قند و شکر، حبوب و برنج ثابت و گروه لبنیات کاهش یافت.
بر این اساس قیمت خرده‌فروشی تخم‌مرغ ۱۱.۲درصد، میوه‌های تازه ۳.۰درصد، سبزی‌های تازه ۲.۴درصد، گوشت قرمز ۰.۲درصد، گوشت مرغ ۴.۶‌درصد و چای ۰.۱‌درصد افزایش یافته است. قیمت گروه‌های روغن، قند و شکر، حبوب و برنج ثابت بود و گروه لبنیات نیز در مدت مشابه ۱.۲‌درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

گرانی خودروهای وارداتی
 قانونی است
تسنیم|  معاون سازمان حمایت گفت: مشکلات ایجاد شده در ثبت سفارش و عدم امکان ترخیص، باعث شده خودروهای وارداتی آماده تحویل به مشتریان از افزایش‌های قانونی ازجمله تعرفه، هزینه اسقاط و نرخ ارز متاثر شده و با افزایش بهای تمام‌شده و نرخ فروش مواجه شوند.
وحید منایی، معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: تغییر مولفه‌های تأثیرگذار بر قیمت خودروهای وارداتی نظیر افزایش تعداد خودروهای فرسوده مورد نیاز برای اسقاط، افزایش حقوق و سود بازرگانی واردات خودرو و نیز نوسانات افزایشی نرخ ارز ازجمله دلایل افزایش بهای تمام‌شده و به تبع قیمت فروش در این بخش شده است.
او افزود: در این راستا به کلیه مشتریان و مصرف‌کنندگان اطمینان خاطر داده می‌شود بر قیمت‌گذاری نمایندگان رسمی مطابق ضوابط ابلاغی نظارت کامل وجود داشته و در صورت انحراف یا تخلف وفق قوانین برخورد خواهد شد.


تعداد بازدید :  257