شماره ۱۳۴۳ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
روحانی در دیدار سفرا و روسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران:
اگر رفتار آمریکا با برجام بازی سیاسی نباشد، یک خطای بزرگ تاریخی و استراتژیک است

رئیس‌جمهوری با تأکید بر این‌که برجام مدل بسیار مهمی با رویکرد صلح‌آمیز برای حل‌وفصل مسائل و مشکلات جهان است، گفت: این رویکرد می‌تواند منطقه و جهان را از امنیت و روابط اقتصادی بیشتر و بهتر و همکاری‌های موثرتر برای حل‌وفصل معضلات منطقه و جهان منتفع سازد.
روحانی که در دیدار سفرا و روسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران سخن می‌گفت، تصریح کرد: می‌خواهم به‌صراحت بگویم اگر طرفین برجام و به‌ویژه آمریکا به تعهدات خود پایبندی کامل داشتند، امروز شاهد منطقه‌ای امن‌تر و روابط سیاسی بهتری در جهان و منطقه بودیم.
رئیس‌جمهوري با بیان این‌که «اگر برجام به ‌طور کامل اجرایی و عملیاتی می‌شد، ایران برای آن‌که در سایر مسائل پیچیده و مهم با دیگران وارد گفت‌وگو شود، آماده بود» اظهارداشت: اگر رفتار آمریکا با برجام یک بازی سیاسی نباشد و تصمیم برای کنار کشیدن از این تعهد بین‌المللی داشته باشد، به‌صراحت می‌گویم که یک خطای بزرگ استراتژیک است و تاریخ و جهان شاهد خواهد بود که بزرگترین خطای آمریکا در روابط سیاسی با جهان و به‌ویژه با منطقه ما خواهد بود. روحانی با اشاره به این‌که ایران هرگز تعهداتش را زیر پا نگذاشته و حتی بعد از انقلاب به تعهدات رژیم سابق هم پایبند بود و به آنها عمل کرد، گفت: امیدواریم نه‌تنها برجام پایدار بماند بلکه مدل مناسبی برای حل معضلات و مشکلات در منطقه و جهان باشد. رئیس‌جمهوري با تأکید مجدد بر این‌که «در موضوع برجام ایران آغازگر نقض آن نخواهد بود» اظهارداشت: اگر آمریکا در این زمینه دچار اشتباه شود، خسارت‌های فراوانی خواهد دید و ایران با داشتن راه‌حل‌های مناسب برای آن شرایط نیز آماده است. روحانی تأکید کرد: اراده و تصمیم ما روابط دوستانه با تمام کشورهایی است که نسبت به ملت ایران و منافع ملی ایران مطامع غیرقانونی ندارند و ما می‌خواهیم روابط دوستانه خودمان را به نفع منطقه و جهان ادامه دهیم.


تعداد بازدید :  271