شماره ۱۳۴۳ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
دیروز چهره‌های کشوری و لشکری و سیاسی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند
راهپیمایی وحدت

شهروند| دیروز قطار انقلاب اسلامی در حالی به ایستگاه سی‌و‌نهم رسید که راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه همچون سنت هر ساله با شور و حرارتی خاص در سراسر کشور برگزار شد؛ بیش از ۶‌هزار عکاس، خبرنگار و فیلمبردار داخلی و خارجی و ۲۵۰ خبرنگار خارجی این راهپیمایی را پوشش خبری دادند و در تهران از ساعت ۹ صبح و از مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی به سوی میدان آزادی در حالی آغاز شد که ساعتی پیش از شروع رسمی راهپیمایی روز ۲۲ بهمن مردم پایتخت در خیابان‌های تهران حضور یافته‌ بودند. همه ساله مقامات کشوری و لشکری همپای مردم در راهپیمایی‌ها حاضر می‌شوند و امسال نیز این قاعده حفظ شد؛ البته برخی از شخصیت‌ها به جای پایتخت در دیگر شهرهای کشور در راهپیمایی حضور یافتند. در این میان می‌توان به حضور سردار قاسم سلیمانی در کرمان، علی لاریجانی در شیراز و محمدباقر نوبخت در بندرعباس اشاره کرد.اما مانند چند‌ سال گذشته از میان دولتمردان، حسن روحانی در قامت رئیس‌جمهوری در خیابان آزادی به خیل مردم پیوست تا بعد از طی مسیر، در محل سخنرانی حاضر شود. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوري، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور شهروند، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و وزیر ارتباطات هم از دیگر چهره‌های شرکت‌کننده در این مراسم بودند.در این مراسم البته مقامات کشوری، لشکری و قضائی نیز حضور داشتند؛ آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سیدمحمود ‌هاشمی‌شاهرودی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، حسن غفوری‌فرد عضو حزب موتلفه اسلامی، غلامحسین اسماعیلی رئیس‌کل دادگستری استان تهران و محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان در این مراسم حضور داشتند. علی‌اکبر ناطق‌نوری، آیت‌الله مکارم‌شیرازی، سردار قاسم سلیمانی، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، سردار حسین رحیمی رئیس‌پلیس پایتخت و سردار محمدرضا مهماندار رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ ازجمله افرادی بودند که در این مراسم حضور پیدا کردند و هرکدام از این افراد با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در مسیرهای راهپیمایی به ارایه نظر در مورد این روز پرداختند.
حضور مردم در راهپیمایی امنیت‌ساز است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بسیار ذیقیمت و امنیت‌ساز است. علی لاریجانی که به شیراز سفر کرده است، پس از حضور در راهپیمایی اظهار کرد: حضور گسترده مردم نشان می‌دهد که مردم این انقلاب را از خود می‌دانند.
ملت ایران اقتدار ملی را به نمایش گذاشتند
رئیس قوه قضائیه نیز گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن نمایش اقتدار جمهوری اسلامی به همه جهانیان پاسخ محکمی به همه توطئه‌های دشمنان در طول سال‌های گذشته بوده است و هر ساله این اثر مهم بر راهپیمایی ۲۲ بهمن مترتب است. آیت‌الله آملی‌لاریجانی گفت: خداوند را شاکریم که امروز هم همچون سال‌های گذشته مردم با حضور گسترده و باشکوهشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک‌بار دیگر اقتدار ملی این کشور را نمایش دادند.
ترامپ و دیگران بدانند با یک ملت بزرگ سروکار دارند
معاون اول رئیس‌جمهوری نیز با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی تأکید کرد: این حضور برای استمرار حرکت انقلاب بسیار کارساز است و نشان می‌دهد که مسئولان کشور باید با اقدامات بیشتر و تلاش‌های گسترده‌تر در جهت رفع مشکلات مردم حرکت کنند. اسحاق جهانگیری با اشاره به زمان‌شناسی مردم ایران خاطرنشان کرد: مردم ایران مردمی زمان‌شناس هستند که شرایط فعلی کشور و انقلاب و هم شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی را درک می‌کنند. جهانگیری با بیان این‌که پیام حضور مردم در این راهپیمایی به دنیا این است که پای نظامشان ایستاده‌اند، تصریح کرد: تمام قدرت‌های دنیا اعم از ترامپ و دیگران باید بدانند که با یک ملت بزرگ و انقلابی سروکار دارند.
خواب‌های دشمنان علیه انقلاب تعبیر نمی‌شود
وزیر اطلاعات با تأکید بر این‌که خواب‌های توطئه‌آمیز دشمنان علیه انقلاب هرگز تعبیر نخواهد شد، گفت: امروز جمهوری اسلامی به قدرتی بزرگ در جهان و منطقه تبدیل شده و آماده پاسخگویی به هر نوع تهدید دشمنان است. حجت‌الاسلام محمود علوی که به کرمانشاه سفر کرده بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نشانه نصرت خداوند در لحظه ناامیدی و مظهر اراده خداوند است.
هلال احمر در 39 سال گذشته کنار مردم بوده است
رئیس جمعیت هلال احمر نیز از جمله شرکت‌کنندگان مراسم راهپیمایی 22 بهمن  بود و گفت: هلال احمر در 39 سال گذشته تلاش کرده در همه صحنه‌ها از جمله جنگ، حوادث و ... کنار مردم باشد. علی اصغر پیوندی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در مورد اولویت‌های جمهوری اسلامی در دهه چهارم انقلاب اظهار کرد: فکر می‌کنم بعد از گذشت 39 سال از انقلاب و حضور گسترده مردم و همبستگی آنها با نظام و حاکمیت لازم است تلاش بیشتری برای آسایش مردم با حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته باشیم. مردمی که 39 سال پای انقلاب ایستاده‌اند و در همه صحنه‌ها و حوادث حضور داشته‌اند. در عین اینکه ارزش‌ها را حفظ می‌کنیم باید پاسخ مناسب‌تر و قابل قبول‌تری به آنها بدهیم. رئیس جمعیت هلال احمر در مورد دستاوردهای هلال احمر تا کنون نیز گفت: هلال احمر در 39 سال گذشته کارهای زیادی انجام داده و تلاش کرده در تمام صحنه‌ها از جمله جنگ، حوادث و ... کنار مردم باشد. در طول این مدت زیرساخت‌های زیادی آماده شده است و لازم است بعد از گذشت چهار دهه در هلال احمر توجه جدی‌تری به شهرهای کوچک، محروم و حادثه خیز داشته باشیم.در ضمن محمود محمدی نسب، دبیر کل جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم حضور یافت.
ایستادن مقابل مفسدان تضعیف انقلاب نیست
نوه امام‌خمینی(ره) با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی به ما اجازه نمی‌دهد که در مقابل فاسدان اقتصادی ساکت باشیم، گفت: چه کار کرده‌ایم که دست اینها به تعبیر رهبر معظم انقلاب به اژدهای هفت سر می‌ماند، قطع شود؟ باید محکم در مقابل اینها ایستاد. این تضعیف انقلاب نیست؛ این حفظ انقلاب است. همه باید بدانیم که راه حفظ جمهوری اسلامی مبارزه با مفسدین اقتصادی است. حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در جمع مردم ارومیه با تبریک روز 22 بهمن گفت:  این انقلاب امانتی از ناحیه آنها برای ما است؛ امانتی از طرف امام بزرگوار است.
رشد ایران در همه ابعاد باعث شگفتی همه است
فرمانده سپاه قدس در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در کرمان گفت: کسانی که فکر می‌کنند برای اداره کشور باید با آمریکا همراه و متحد شد، به سرنوشت کشورهایی بنگرند که هم‌پیمان آمریکا شده‌اند اما در فقر شدید و با سرنوشت تیره به سر می‌برند. سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: آن چیزی که به کشور قدرت داده، اسلام بوده است. وی افزود: رشد امروز ایران در همه ابعاد باعث شگفتی ناظران منصف و واقع‌بین داخلی و خارجی است و آنها متحیرند که با این همه تحریم این پیشرفت‌ها چگونه حاصل شده است.  
اگر تخلفی در شهرداری سابق باشد، قوه قضائیه رسیدگی می‌کند
محمدباقر قالیباف ، شهردار سابق تهران نیز در حاشیه این مراسم در مورد اتهامات وارد‌شده نسبت به شهرداری دوران تصدی وی تصریح کرد: همان‌طور که گفتند اگر موردی باشد حتما قوه قضائیه رسیدگی می‌کند.


تعداد بازدید :  307