شماره ۱۳۴۳ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ بهمن
صفحه را ببند
ویترین ایران

شرایط جدید استخدام دولتی
براساس مصوبه هیأت‌وزیران ضوابط مربوط به استخدام رسمی کارمندان پیمانی و ایثارگران مشخص شد. براساس ابلاغیه جدید دستگاه‌های اجرایی می‌توانند براساس مجوزهای صادره کارمندان پیمانی خود را پس از آزمون و سنجش شایستگی‌های تخصصی به استخدام آزمایشی درآورند.

لغو ارایه خدمات رفاهی از اعتبارات نهاد ریاست‌جمهوری
ایلنا|  با رأی دیوان عدالت اداری مصوبه هیأت‌وزیران درخصوص اجازه به نهاد ریاست‌جمهوری درخصوص ارایه برخی خدمات درمانی، اقامتی و رفاهی برای مقامات و مسئولان سیاسی و اداری کشور از محل اعتبارات مصوب مربوط (رفاهی) با رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد.

علت حادثه سانچی تا 2ماه آینده اعلام می‌شود
مهر|  محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امیدواریم تا دوماه آینده بتوانیم علت سانحه نفتکش سانچی را اعلام کنیم. او درخصوص آخرین وضع رمزخوانی سانحه نفتکش سانچی افزود: درحال حاضر منتظر جمع‌بندی نهایی مستندات و مدارک مرتبط با سانحه به وجود آمده برای نفتکش سانچی هستیم. مراحل بررسی سانحه توسط کشورهای ذینفع شامل چین، هنگ‌کنگ، پاناما، ایران و بنگلادش درحال انجام است.

بزرگترین تولیدکنندگان قیر دنیا
در مسیر ایران
نهمین نمایشگاه بین‌المللی قیر، آسفالت، عایق‌ها، تجهیزات و ماشین‌آلات وابسته   با حضور 125 شرکت داخلی و خارجی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح می‌شود. به گفته مریم توکلیان مجری این نمایشگاه، در این نمایشگاه شرکت‌هایی از کشورهای آلمان، چین، هندوستان، برزیل، آفریقای‌جنوبی، جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز جدیدترین تولیدات و تجهیزات خود را عرضه و ارایه می‌کنند. او با بیان این‌که این نمایشگاه نسبت به ‌سال گذشته 15‌درصد رشد یافته است، می‌گوید: قرار است همزمان با روزهای برگزاری این نمایشگاه، هیأت‌هایی تجاری و سرمایه‌گذاری چند کشور خارجی از نمایشگاه بازدید و با شرکت‌های ایرانی وارد مذاکرات تجاری شوند.

رشد 7/10‌درصدی تسهیلات بانکی
جدیدترین گزارش عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات که از سوی بانک مرکزی منتشر شده است، حکایت از آن دارد که در آذرماه امسال کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری ۱۰۰۷۳.۱‌هزار‌ میلیارد ریال بوده که نسبت به اسفندماه ‌سال گذشته که ۹۱۰۱.۱‌هزار ‌میلیارد ریال بود، ۱۰.۷‌درصد افزایش یافته است. همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه ۵.۵‌درصد از کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری قرض‌الحسنه را تشکیل داده و حجم عمده عملکرد تسهیلاتی بانک‌ها مربوط به مشارکت مدنی با ۳۸.۵‌درصد و فروش اقساطی با ۲۵.۷‌درصد است. در این میان، در آذرماه ‌سال‌جاری ۵۵۸.۹‌هزار‌ میلیارد ریال از کل تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شده که این میزان نسبت به اسفندماه‌ سال گذشته که ۴۶۲.۷‌هزار ‌میلیارد ریال بوده، ۲۰.۸‌درصد رشد نشان می‌دهد.


تعداد بازدید :  247