شماره ۱۳۴۷ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
«شهروند» از فعالیت کانون‌های دانشجویی جمعیت هلال‌احمر گزارش می‌دهد
«دانشگاه»؛ محفل بشردوستی
صدرنشینی استان تهران در فعالیت کانون‌های دانشجویی

شهروند|  تعداد کانون دانشجویی جمعیت هلال‌احمر از مرز‌ هزار و 100 گذشت.
به گزارش «شهروند» علی گنج کریمی، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ضمن اعلام این آمار عنوان کرد: «درحال حاضر بیش از یک‌هزار و 100 کانون دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور فعالیت می‌کنند و 20 مجوز جدید هم، طی روزهای اخیر برای آغاز به کار کانون‌های دانشجویی جدید با درخواست شعبه آنها در استان‌های مختلف صادر شده است.»
گنج کریمی با اشاره به صدرنشینی استان تهران در فعالیت کانون‌های دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: بیشتر کانون‌های دانشجویی در استان تهران قرار دارند و استقبال خوبی از عضویت در این کانون‌ها از طرف جوانان دانشجو صورت می‌گیرد. علی قلعه گنج کریمی، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر به منظور ایجاد اشتغال و کارآفرینی تفاهمنامه‌ای را با دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضا رسانده است.
گنج کریمی تأکید کرد: براساس این تفاهمنامه، بخشی از تعاملات سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به منظور اشتغال و کارآفرینی با مشارکت اعضای کانون‌های دانشجویی در رشته‌های مختلف انجام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: پیش از این موضوع، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، در استان‌های مختلف کشور و در قالب یک تفاهمنامه میان جمعیت هلال‌احمر و سازمان اجتماعی وزارت کشور، به صورت کارگاه‌های مختلف اجرا می‌شد.
به گزارش «شهروند»، کانون‌های دانشجویی محفلی است برای دانشجویانی که به انجام داوطلبانه خدمات امدادی و عام‌المنفعه علاقه‌مند هستند، این دانشجویان می‌توانند در کانون هلال‌احمر دانشگاهشان عضو شوند و درصورت داشتن شرایط لازم یک کانون دانشجویی هلال‌احمر تأسیس کنند. این کانون‌ها براساس توافقنامه سازمان با وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی تحت‌ پوشش سازمان تشکیل می‌شود.
کانون‌های دانشجویی برای عضو‌گیری از دانشجویان و استفاده بهینه از توان و ظرفیت آنها برنامه‌ریزی می‌کنند و دانشجویان علاقه‌مند پس از ثبت‌نام و گذراندن دوره‌های آموزشی لازم، برحسب علاقه‌شان به تیم‌های امدادی و بشردوستانه وارد می‌شوند.
کانون دانشجویی با هدف جذب، سازماندهی و تربیت دانشجویان به منظور آماده‌ساختن آنان در انجام خدمات امدادی و اجتماعی، توسعه مشارکت دانشجویان در تصمیم‌سازی‌ها، کمک به امر سلامت اخلاقی جامعه و دفاع از ارزش‌های الهی و انسانی، بسترسازی مناسب در جهت تداوم و استمرار همکاری دانشجویان داوطلب با هلال‌احمر، کوشش در جهت تبیین و شناساندن وظایف و هدف‌های انسانی جمعیت هلال‌احمر از طریق برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، همکاری داوطلبانه در فعالیت‌های فوق برنامه برای دانشجویان و نیز برنامه‌های خدمات بهداشتی و درمانی برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، تلاش درجهت تقویت روحیه انسان دوستی و نوعدوستی، خدمت به دیگران، نیکوکاری، ایثار و از خودگذشتگی، صلح و دوستی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، تقویت تفکر دینی، تقویت اراده اعضا در مسیر تحقق حیات طیب و معقول، تقویت روحیه شور‌ و نشاط و امید و حرکت در بین اعضا براساس تبلیغ و تعمیم فرهنگ کار و ابتکار، فضیلت اشتغال عنوان تشکیل شده است.


تعداد بازدید :  112