شماره ۱۳۴۷ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
«شهروند» از فعالیت‌های جوانان جمعیت هلال‌احمر در زلزله کرمانشاه پس از گذشت سه ماه گزارش می‌دهد
خدمت داوطلبانه؛ ماموریت بی‌پایان
کارگاه آموزشی ظرفیت‌سازی تیم‌های سحر با مشارکت صندوق کودکان ملل متحد در کرمانشاه برگزار شد

شهروند| فعالیت‌های جوانان جمعیت هلال‌احمر در منطقه زلزله‌زده غرب کشور پس از سه‌ ماه هنوز ادامه دارد. به گزارش «شهروند» در ادامه فعالیت‌های جوانان داوطلب هلال‌احمر با حضور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کارگاه آموزشی ظرفیت‌سازی تیم‌های سحر با مشارکت صندوق کودکان ملل متحد در کرمانشاه برگزار شد.
 مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان در خصوص کارگاه آموزشی ظرفیت‌سازی تیم‌های سحر با مشارکت صندوق کودکان ملل متحد در کرمانشاه گفت: «جوانان سازمان جوانان همواره مایه افتخار و مباهات این سازمان مردمی هستند. دکتر مسعود حبیبی اظهار کرد: «یکی از افتخارات من این است که در جمعیت و در جمع جوانان پرشور وتلاش به عنوان یک عضو حضور دارم و فعالیت می‌کنم، زیرا دارای اهدافی والا و ارزشمند است. وی با اشاره به این‌که تمام اهداف هفت‌گانه جمعیت براي رسیدن به یک هدف والاتر است، بیان کرد: رسیدن به آرامش درونی غایت نهایی تمام کسانی است که در این راستا تلاش می‌کنند. وی عنوان کرد: تمام کسانی که در این عرصه برای خدمتگزاران گام می‌نهند، می‌خواهند با کمک به دیگران وظایف انسانی و حس نوع‌دوستی را که دارند به خوبی انجام دهند و لبخند را به لب همنوعان
نقاشی کنند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال در جمع حاضران در این کارگاه گفت: ممکن است هر انساني كه دچار حوادث طبیعی و غیر طبیعی ازجمله سیل و زلزله، آتش‌سوزی، تصادفات و...‌ مي‌شود، بعد روانی بسیاری را برای افراد حادثه‌دیده در پی داشته باشد. وی اذعان کرد: من، خود در گذشته به دلیل این‌که از نزدیک با مبحث کار حمایت روانی درگیر نبودم، به‌عنوان یک موضوع مهم به آن نگاه نمی‌کردم و به راحتی از آن عبور می‌کردم.
دکتر حبیبی با تأکید بر این‌که با وقوع زلزله کرمانشاه دیدگاه من نیز تغیير کرد، گفت: در این زلزله با هدف حمایت روانی،  فرهنگی و اجتماعی از حادثه‌دیدگان این زلزله ستادی برای ارایه خدمات با حضور تمام استان‌ها در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تشکیل شد. وی اشاره کرد: تلاش بی‌وقفه جوانان و حضور در کنار این افراد پرشور برای کمک و حمایت برای من بسیار ارزشمند و لذت‌بخش بود.
رئیس سازمان با یادآوری این‌که جوانان جمعیت هلال‌احمر از همان روزهای اول در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردند، گفت: تاکنون جوانان در قالب تیم‌های سحر یا همان حمایت‌های روانی در ۵۹۲ روستا در کنار کودکان برای برگزاری کارگاهای نقاشی، شعرخوانی، نمایش پای درد دل و مشکلات خانوادها نشسته و در بین آنها حضور پیدا کرد‌ه‌اند.
وی تأکید کرد: این حمایت‌ها کماکان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ادامه دارد و تا رسیدن به آرامش و آسودگی در کنار آنان خواهیم بود.
دکتر حبیبی با اشاره به این‌که افراد حادثه‌دیده این مناطق با برخوردهای خود شور مضاعفی برای خدمت به ما می‌دادند، ادامه داد: با این‌که تمام افراد خانه، زندگی، فرزندان و خانواده خویش را از دست داده بودند ولی با تمام این اوصاف با ما بسیار مهربان و خونگرم بودند که همین برخورد آنها باعث می‌شد تا من از آنها درس‌های بزرگی بگیرم. وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما این است که ابزار خدمات اجتماعی و حمایت‌هاي روانی که اصلی‌ترین ابزار آن توانمندسازی اعضا است، امروز با همکاری از صندوق کودکان سازمان ملل متحد کمک بگیریم و کارگاهی را در همین راستا
تشکیل دهیم.

 


تعداد بازدید :  269