شماره ۱۳۴۷ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
خبرنامه

شهرستان دنا میزبان کاروان سلامت هلال‌احمر
شهروند| کاروان سلامت جمعیت هلال‌احمر شهرستان دنا جهت کمک به مردم به مناطق محروم اعزام شد. «سید دارا دادفر»، رئیس شعبه هلال‌احمر دنا در گفت‌وگو با خبرنگاران به اعزام یک گروه سلامت به روستای جلاله شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: «این کاروان در روستای جلاله برنامه آموزش آشنایی با بیماری‌های واگیر، بهداشت محیط و خانواده و همچنین راه‌های پیشگیری از آن را به‌صورت چهره‌به‌چهره توسط کار‌شناسان مربوطه ارایه کرد.» رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دنا ویزیت رایگان بیماران را یکی دیگر از اقدامات این کاروان سلامت در روستای جلاله عنوان و ابراز کرد: « ویزیت رایگان100نفر از مردم روستا، تحویل‌دارو و توزیع بسته‌های حمایتی به تعداد 130بسته حاوی محصولات خوراکی از دیگر برنامه‌های این کاروان بود.» گفتنی است، در این کاروان اعزامی، تیم حمایت روانی در حوادث نیز حضور دارد و کلاس‌های آموزشی در زمینه آمادگی در برابر بیماری‌ها و بلاهای طبیعی برای 1400 نفر
 برگزار شد.

افتتاح خانه داوطلب «هلال» در شهر بیضا
شهروند| خانه داوطلب جمعیت هلال‌احمر سپیدان در شهر بیضا افتتاح شد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس با تأکید بر اهمیت خانه‌های داوطلب جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: «خانه‌های هلال فرصتی مناسب برای مشارکت‌های موثر مردم در فعالیت‌های عام‌المنفعه است. جمعیت هلال‌احمر یک نهاد عام‌المنفعه و مردمی است و خانه‌های هلال پل ارتباطی بین هلال‌احمر و مردم است». فیض‌اله جعفری با بیان این‌که امور عام‌المنفعه و بشردوستانه از فعالیت‌های خانه‌های هلال است، یادآور شد: اعضای خانه‌های هلال با شناسایی محرومان و نیازمندان، با همیاری و جلب کمک خیرین و توانمندان و هدایت و نظارت جمعیت هلال‌احمر، به یاری آنها می‌شتابند. جعفری ادامه داد: بسیاری از اتفاق‌های ناگواری که برای مردم می‌افتد به دلیل نداشتن آگاهی امدادی است که آموزش‌های لازم را خانه‌های هلال می‌توانند پوشش دهند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس در پایان با تأکید بر کیفیت‌بخشی و جذب خیرین در هلال‌احمر اظهار کرد: حضور اعضای داوطلب، امدادگر و جوان در جمعیت به جهت عشق به انبیای الهی است.

در دانشگاه قم برگزار شد
کارگاه آموزشی امداد و آشنایی با نهضت صلیب‌سرخ

شهروند| کارگاه آموزشی امداد و آشنایی با نهضت صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در واحد خواهران با همت کانون دانشجویی دانشگاه قم برگزار شد. در این کارگاه پس از پخش کلیپی از فعالیت‌های کانون دانشجویی و معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و اعضای شرکت‌کننده در این کارگاه با فعالیت‌ها و آموزش‌های مختلف این کانون آشنا شدند.
در ادامه کارگاه، پس از توضیحات کارشناس کانون‌های دانشجویی استان قم درخصوص نهضت صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و جمعیت هلال‌احمر در ایران، مباحث امدادی در مورد پناهگیری و تخلیه اضطراری ارایه شد. براساس این گزارش، در این کارگاه که مورد توجه مسئولان دانشگاه و اعضای شرکت‌کننده قرار گرفت، توضیحاتی از چگونگی حادثه مدرسه شین‌آباد و پیشگیری از این‌گونه حوادث داده شد. در پایان، پس از ارایه مطالبی درخصوص مباحث امدادونجات به اعضا، شرکت‌کنندگان سوالات خود را پیرامون مباحث امدادی مطرح کردند و همفکری درخصوص نحوه برگزاری کارگاه‌های مشابه در کانون خواهران دانشگاه قم انجام شد.

به میزبانی استان قزوین برگزار شد
دوره بقا در شرایط سخت

شهروند|  دوره بقا در شرایط سخت یکی از دوره‌های توان‌افزایی تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری است که در قالب کلاس‌های آموزشی و فعالیت‌های عملیاتی و تخصصی به مدت 3روز به میزبانی استان قزوین برگزار شد. در این دوره آموزشی سرفصل‌های آشنایی با سامانه بهداشت، درمان اضطراری، کلیات بقا، مروری بر بقای عمومی، مسیریابی، جهت‌یابی طبیعی در روز و شب، تثبیت و انتقال مصدوم در حوادث و شرایط سخت، ایجاد سرپناه اضطراری در شرایط سخت و آشنایی با روانشناسی بقا توسط مربیان مجرب کشوری و استانی تدریس می‌شود.


تعداد بازدید :  283