شماره ۱۳۴۷ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
سرمربی تیم‌‌ملی فوتبال خواهان عذرخواهی جادوگر شد
مناظره کی‌روش- کریمی شکل می‌گیرد؟

شهروند| کارلوس کی‌روش که تبحری خاص در انتشار بیانیه‌های جنجالی دارد، در تازه‌ترین بیانیه خود بعد از افشاگری‌های کریمی در 9 بند توضیحاتی را ارایه داد که باعث شد دوئل کی‌روش-کریمی به تیتر اصلی رسانه‌ها تبدیل شود. حالا همه منتظر هستند ببینند مناظره کریمی- کی‌روش در برنامه نود شکل خواهد گرفت یا خیر، چون علی کریمی در واکنش به این بیانیه کی‌روش نوشته است: «چقدر خوب، ‌من هم باشم لطفا!».
آمادگی برای مناظره
کی‌روش در بند اول بیانیه‌اش از پریشانی و آشفتگی‌های ایجادشده برای خودش و تیم‌ملی ابراز تأسف می‌کند و در بند دوم می‌نویسد: «همان‌طور که قول داده بودم، در موقعیت مناسب (زمان و مکان مناسب) به مسائل پاسخ می‌دهم. به منظور تفهیم حقیقت، برقراری دوباره نظم و عزت به تیم‌ملی و همچنین برای دفاع از خودم بدین وسیله اعلام می‌کنم که به‌طور رسمی امروز درخواست، آمادگی و عزم خود را برای شرکت در برنامه نود شبکه سه در زمان و تحت شرایط مصاحبه‌ای مشابه به آقای عادل فردوسی‌پور اعلام و ابراز داشتم».
کریمی باید عذرخواهی کند
بند سوم بیانیه کی‌روش به این شرح است: «بنده بدون تردید به همه دروغ‌ها و اتهامات نادرست که آقای علی کریمی کاملا غیرمنصفانه، غیروفادارانه و ناعادلانه به من وارد کرده، یکی‌یکی پاسخ خواهم داد.» او همچنین در بخش چهارم تأکید می‌کند؛ همه حقایق و راستی‌ها را بازیابی‌ خواهد کرد و حرفی غیر از حقیقت نخواهد زد. بخش جالب دیگر بیانیه سرمربی تیم‌ملی شماره 5 است که در آن تأکید شده: «بدین ترتیب و با انجام این کار از طرف من، این وظیفه و مسئولیت آقای کریمی است که از کارلوس کی‌روش و هواداران تیم‌ملی فوتبال ایران به خاطر گمراه‌کردن افکار عمومی با صحبت‌های غیرمنصفانه و ناعادلانه و نیش و کنایه عذرخواهی کند».
ماجرای دست‌های پشت ‌پرده
کی‌روش به دنبال این است تا دست‌های پشت پرده‌ای که به کریمی علیه او خط داده‌اند را به مردم نشان بدهد. برای همین در بند ششم و نهم بیانیه نوشته: «آقای کریمی وظیفه دارد که اسامی دست‌های پشت پرده‌ای که ایشان را با این دروغ‌ها و اطلاعات نادرست و غلط گمراه کردند و چنین وضع شرم‌آوری را برای همه ما ازجمله و به‌خصوص بازیکن سابق تیم‌ملی با ۱۲۴ بازی ملی پدید آوردند، افشا و با این کار به تیم‌ملی خدمت کند». مهمترین قسمت بند هفتم هم به این شرح است: «با وجود این چنانچه بعد از شفاف‌سازی‌های بنده در مصاحبه با برنامه نود همچنان درخصوص جنبه‌های اخلاقی و حرفه‌ای کاری و همین‌طور صداقت و درستی و پایبندی اخلاقی بنده کوچکترین ابهامی باقی ماند، این حق را به‌طور کامل برای رئیس فدراسیون فوتبال قائلم که اقدامات لازم را در این زمینه اتخاذ کند.»


تعداد بازدید :  280