شماره ۱۳۴۷ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
قهرمانی آزادکاران با شوک یزدانی

شهروند| یک‌سال قبل درچنین هفته‌ای (28 بهمن‌ماه تا 4 اسفندماه‌ سال 1395) اتفاقات مهمی در ورزش ایران و جهان رخ داد که در ادامه به آن اشاره شده است:
اخراج ستاره فوتسال از گیتی‌پسند
29 بهمن‌ماه ‌سال گذشته تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر مقابل مس سونگون با نتیجه چهار بر دو شکست خورد تا این تیم پرستاره بیش از پیش با حاشیه‌ها دسته‌وپنجه نرم کند. مهدی جاوید ملی‌پوش گیتی‌پسند که بهترین بازیکن این تیم در فصل گذشته بود، بعد از بازی با رضا لک سرمربی تیم در مورد مسائل فنی به بحث و جدل پرداخت. این درگیری لفظی که موجب ناراحتی لک شده بود، باعث شد حکم اخراج جاوید از گیتی‌پسند امضا شود و ستاره فوتسال ایران با حاشیه‌های زیادی مواجه شد.
قهرمانی آزادکاران در کرمانشاه
تیم‌ملی کشتی آزاد ایران در فینال جام‌جهانی 2017 کرمانشاه، آمریکا را 5 بر 3 شکست داد تا برای ششمین‌بار متوالی عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد. این رقابت‌ها که طی روزهای 28 و 29 بهمن‌ماه به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شد، با بالابردن جام قهرمانی توسط آزادکاران کشورمان همراه بود؛ در مراسمی که وزیر ورزش نیز حضور داشت. اتفاق تلخ در جریان فینال این مسابقات شکست و ضربه فنی‌شدن حسن یزدانی مقابل رقیب آمریکایی‌اش بود که غیبت او در جشن قهرمانی را در پی داشت.
پلمپ 251 باشگاه ورزشی
یک اسفندماه ‌سال 95 بود که سیروس احمدی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت ورزش و جوانان از بازرسی 21‌هزار و 590 باشگاه ورزشی و پلمپ 251 باشگاه غیرمجاز در ‌سال 95 خبر داد و گفت: «این مراکز فاقد مجوز بودند و داروهای غیرمجاز نگهداری و برای ورزشکاران تجویز می‌کردند. نظارت‌ها موجب شده آمار اماکن فاقد مجوز کاهش یافته و با توزیع و نگهداری داروهای نیروزا برخورد جدی شود.»
افشاگری علیه ژیمناست
3 اسفندماه‌ سال 95 بود که لارنس ناسار، پزشک تیم ژیمناستیک آمریکا متهم به آزار و اذیت جنسی ژیمناستیک کاران نوجوان تیم شد. این ماجرا که بعدا ابعاد گسترده‌تری هم پیدا کرد، بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشت و ورزش آمریکا را تحت‌تأثیر خود قرار داد. یکی از ژیمناست‌ها در این‌باره اظهار کرد: «برای درمان کمردردم پیش او رفتم. در آن زمان حدود 13 یا 14‌سال داشتم. او پزشک معروفی بود و من نمی‌توانستم تصور کنم که او کار اشتباهی انجام می‌دهد.» البته خیلی زود این پزشک متخلف از سوی پلیس دستگیر شد.


تعداد بازدید :  272