شماره ۱۳۴۷ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
آژير

3 پزشک قلابی در قرچک دستگیر شدند
ایرنا| سه پزشک قلابی که با استفاده از مهر نظام‌پزشکی در کنار دیگر پزشکان به کار طبابت مشغول بودند، در قرچک دستگیر شدند. این افراد در زمینه دندانپزشکی، لیزر و جراحی‌های زیبایی فعالیت داشتند و از مطب و مهر پزشکان دیگر سوءاستفاده می‌کردند. با شناسایی این افراد، شمار پزشکان قلابی دستگیرشده طی سه‌ماه گذشته به چهارنفر رسید که از این تعداد دونفر را مرد و دونفر را زن تشکیل می‌دهند. این افراد هیچ‌گونه تخصصی در امر طبابت نداشتند و از مشکلات درمانی مردم سوءاستفاده می‌کردند. محل فعالیت غیرقانونی این افراد پلمپ و به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شدند. قرچک با 270‌هزار نفر جمعیت در 30کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

تیراندازی به یک رئیس در  اسپکه نیکشهر
ایرنا| رئیس بانک‌ ملی شعبه اسپکه مرکز بخش لاشار نیکشهر در مقابل منزلش با تیراندازی افراد ناشناس زخمی شد.
این فرد بر اثر تیراندازی افرادی ناشناس از ناحیه پا، کمر و شکم مورد اصابت گلوله از سوی سرنشینان یک دستگاه خودروسواری قرار گرفت. پس از وقوع این حادثه، رئیس بانک ملی توسط نیروی اورژانس به شهرستان ایرانشهر اعزام و هم‌اینک در بیمارستان بستری است. تلاش برای دستگیری متهمان آغاز شده است.
دادستان عمومی و انقلاب نیکشهر در این رابطه گفت: هنوز ضارب و عوامل این حادثه شناسایی نشده و تلاش برای دستگیری و کشف انگیزه متهمان با ارایه دستورات قضائی لازم به ماموران انتظامی این شهرستان ادامه دارد. شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهاربخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان‌ سال 1395 تعداد 141‌هزار و 894 نفر جمعیت با 37‌هزار و 207 خانوار در فاصله 510کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان واقع شده است.

نجات 100 مسافر گرفتار کولاک در محور ایرانخواه- تکاب
شهروند| بیش از 100 مسافر گرفتار در برف و کولاک شدید در این محور با تلاش راهداران نجات یافتند.
این مسافران در بیش از 50 خودروسواری، باری و مینی‌بوس و در 15کیلومتری محور تکاب- دوراهی ایرانخواه گرفتار برف و کولاک شده بودند. راهداران بلافاصله به گردنه‌های سخت گذر این محور اعزام شدند و مسیرهای مسدود را با وجود کولاک شدید بازگشایی کردند.
مسافران گرفتار در برف و کولاک در محور ایرانخواه پس از بازگشایی محور توسط راهداران در صحت و سلامت کامل به مسیر خود ادامه دادند.
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تکاب در این رابطه گفت: با توجه به تداوم کولاک شدید در محور تکاب- ایرانخواه، رانندگان از تردد غیرضروری و شبانه در این محور خودداری کنند و درصورت تردد نیز زنجیر چرخ، سوخت کافی و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند. وی گفت: مسافران برای تردد در محور تکاب- شاهیندژ نکات ایمنی و توصیه‌های راهداری را جدی بگیرند و پیش از تردد در این محور از وضع جاده اطلاع پیدا کنند. میزان بارش برف در مناطق شهری تکاب 10سانتی‌متر و در مناطق روستایی 30سانتی‌متر اعلام شده است.
شهرستان کوهستانی تکاب با 80‌هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و جاده‌های سخت‌گذر و برفگیری دارد.

دستگیری مأمور قلابی در ترمینال غرب
ایسنا| یک مامورنمای جاعل که در محدوده ترمینال غرب طعمه‌های خود را شکار می‌کرد، توسط ماموران پلیس گرفتار شد.  چندی پیش در پی اعلام خبری از سوی مرکز پیام کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب مبنی بر غصب عناوین در خیابان دانش، تیمی از مأموران به محل اعزام شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.
 با  حضور مأموران در محل، فردی به آنها مراجعه و اظهارکرد که مردی تحت عنوان مأمور انتظامی سعی دارد خودروی وی را به بهانه‌ای واهی به پارکینگ منتقل کند و از آن‌جا که متهم لباس غیرمصوب به تن داشت، ظن مأموران برانگیخته شده و از وی کارت شناسایی درخواست کردند که متهم چیزی برای ارایه نداشت و همین مسأله باعث شد شاکی و فرد مأمورنما به کلانتری منتقل شوند. شاکی در بررسی‌های انجام‌شده اظهار داشت که درحال تردد بوده  که متهم او را متوقف کرده و به بهانه‌های واهی سعی کرده خودرو را به پارکینگ منتقل کند؛ اما برای عدم انتقال خودرو به پارکینگ، وجه نقد درخواست کرده است.
متهم نیز تحت بازجویی‌های انجام‌شده به جرم خود مبنی بر جعل عنوان و اخاذی از شهروندان به بهانه‌های واهی اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده و شکایت تنظیم‌شده به دادسرای ناحیه 5 تهران منتقل شد.

 


تعداد بازدید :  226