شماره ۱۳۴۷ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
ویترین خانواده

قحطی خانه نقلی
ایلنا| درحالی‌ که دولت در سه‌سال گذشته با ارایه تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم تلاش کرد قدرت خرید دهک‌های متوسط را برای خرید مسکن ترمیم کند اما افزایش قیمت‌های اخیر این اثر را خنثی کرده و عرضه برای خانه‌های نقلی و متراژ پایین در تهران برای تقاضای ایجادشده بسیار محدود است.
طبق آخرین گزارش‌های مرکز آمار، پاییز امسال نسبت به پاییز ‌سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک مترمربع مسکونی با رشد ۱۶.۶‌درصدی همراه بوده است. همچنین متوسط قیمت فروش هر مترمربع از زمین یا زمین ساختمان مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۵‌میلیون و ۲۳۸‌هزار تومان با میانگین مساحت ۲۳۵ مترمربع بوده که نسبت به فصل قبل ۱.۴‌درصد و نسبت به فصل مشابه‌ سال قبل ۱۷.۸‌درصد افزایش داشته است.

توقف توزیع شیر در مدارس
فارس| 200‌میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس امسال بودجه درنظر گرفته شده بود که تأمین نشده است و به همین دلیل خبری از توزیع شیر در مدارس نیست. رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی باکری از اختصاص 180‌میلیارد تومان بودجه به آموزش و پرورش برای پرداخت بدهی کارخانجات لبنی خبر داد و گفت: این پول چند روز گذشته به آموزش و پرورش پرداخت شد تا بدهی شیر مدارس از‌ سال گذشته پرداخت شود. او همچنین افزود: ستاد تنظیم بازار سوم بهمن‌ماه مصوب کرده بود که یارانه به لبنیات اختصاص یابد، اما این موضوع به دلیل فشار بار مالی برای دولت منتفی شد. او در مورد آخرین وضع تعیین قیمت لبنیات به‌ویژه سه محصول پرمصرف گفت: سوم بهمن‌ماه ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای را داده بود که به لبنیات یارانه اختصاص یابد، اما با توجه به این‌که دولت فشارهای زیادی بابت کمبود بودجه و اختصاص یارانه دارد، این مصوبه را پس گرفتند.


تعداد بازدید :  277