شماره ۱۳۴۷ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
سینمای جهان

«آرنولد شوارتزنگر» اندکی پس از «مایکل فاسبندر»، به جمع بازیگران فیلم جدید «دیوید سندبرگ» پیوست. «دیوید هسلهاف» از دیگر بازیگران این فیلم کمدی- اکشن است. «سندبرگ» علاوه بر کارگردانی «کونگ فیوری» در این فیلم بازی می‌کند و تهیه‌کنندگی آن را هم برعهده دارد. این فیلم دنباله‌ای است برای فیلم کوتاهی که این کارگردان درباره هنرهای رزمی و فعالیت‌های پلیس در دهه ۱۹۸۰ ساخته بود. «کونگ فیوری» در‌ سال ۲۰۱۵ در دوهفته کارگردانان جشنواره کن برای نخستین‌بار عرضه شد و مجوز ساخت گرفت.

لوکو فیلمز با همکاری پاول لونگین کارگردان کهنه‌کار روسی فیلم «ترک افغانستان» را درباره جنگ شوروی- افغانستان می‌سازد. از این فیلم به‌عنوان پرهزینه‌ترین فیلم روسیه در‌ سال ۲۰۱۸ یاد شده است. این فیلم با بودجه ۱۵‌میلیون دلاری ساخته می‌شود و کار فیلمبرداری آن اکتبر تمام شد. با توجه به شرایط بی‌ثبات افغانستان بیشتر صحنه‌های فیلم در تاجیکستان، قزافستان و داغستان فیلمبرداری شده است. این فیلم در ماه نوامبر با اکران گسترده در‌ هزار سالن سینما در روسیه روی پرده می‌رود. داستان این درام جنگی که بر مبنای رویدادهای واقعی ساخته شده، در ‌سال ۱۹۸۹ می‌گذرد که ارتش شوروی شروع به خروج از افغانستان کرد. در این فیلم داستان پسر ژنرال واسیلی که خلبانی به نام آلکساندر است، در مرکز توجه قرار داد.

دِو پاتِل قرار است در بازتعریف «تاریخ شخصی دیوید کاپرفیلد» اثر چارلز دیکنز که توسط خالق سریال «ویپ»‌ یعنی آرماندو ایانوچی کارگردانی و نوشته می‌شود، نقش دیوید کاپرفیلد را ایفا کند. این پروژه محصول استودیوی فیلم‌نیشن برداشتی مدرن از این شخصیت خلق‌شده توسط چارلز دیکنز خواهد داشت و داستان او را درحالی تعریف می‌کند که سعی دارد در دنیایی پرهرج‌‌ومرج جایگاه خود را پیدا کند. داستان اصلی «دیوید کاپرفیلد» نخستین‌بار در ‌سال ۱۸۵۰ به چاپ رسید و داستان شخصیت اول همنام داستان را تعریف می‌کرد که با اقتباس از زندگی حقیقی خود دیکنز، از فقر دوران کودکی بیرون می‌آید و به خاطر پشتکارش تبدیل به نویسنده‌ای موفق می‌شود.


تعداد بازدید :  259