شماره ۱۳۴۷ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
خبر

معاون اول قوه قضائیه: هنوز انگیزه خودکشی سیدامامی مشخص نشده است
ایسنا|  معاون اول قوه قضائیه گفت: تا این لحظه تحقیقات به دست آمده نشان می‌دهد که کاووس سیدامامی خودکشی کرده اما این‌که انگیزه چه بوده است، آیا لورفتن اطلاعات و یا.... است، هنوز تحقیقات ادامه دارد.
غلامحسین محسنی ‌اژه‌ای 26 بهمن‌ماه در سفر به شهرکرد و در جمع خبرنگاران استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: تغییر و تحول در قوه قضائیه یک امر معمول است و هر چند‌ سال یک‌بار صورت می‌گیرد. او در پاسخ به سوال دیگری گفت: افرادی به اتهام جاسوسی دستگیر شدند که تحت پوشش محیط‌ زیست و برخی از مراکز علمی ایران با برخی سرویس‌های بیگانه ازجمله آمریکا و صهیونیست‌ها مرتبط بودند و اطلاعات را از مراکز حساس و استراتژیک ایران تهیه ‌کردند و در اختیار بیگانه قرار دادند.
او با اشاره به این‌که «این افراد اکنون دستگیر شده‌اند»، تأکید کرد: یکی از آنها آقای سیدامامی بود که در زندان بعد از این‌که متوجه می‌شود مسئولان پرونده، اطلاعات بسیار زیادی از آنها به دست آوردند و باور نداشتند که این اطلاعات در اختیار سیستم امنیتی و قضائی قرار گرفته باشد، پس از بازگشت به محل نگهداری خود در زندان، دست به خودکشی می‌زند.
محسنی‌ اژه‌ای بیان کرد: پس از خودکشی، از همان ابتدا بازپرس مخصوص قتل از تمام محیط‌هایی که باید، بازدید کرد و اقدامات خود را انجام داد و پزشک قانونی نیز نظر خود را اعلام کرد. او با اشاره به این‌که «برخی از نمایندگان مجلس که نیاز بود این فیلم را ببینند، دیدند و صحبت‌هایی در این زمینه شد»، تصریح کرد: تا این لحظه تحقیقات به‌دست آمده، نشان می‌دهد که قطعا خودکشی صورت گرفته است اما این‌که انگیزه چه بوده است، آیا لورفتن اطلاعات و یا.... است، هنوز تحقیقات ادامه دارد. باید پیرامون این قضیه دقت و تحلیل بیشتری شود، اما ظواهر نشان می‌دهد که خودکشی صورت گرفته است.
او ادامه داد: فردی همانند آقای سیدامامی که یک استاد دانشگاه است، شاید برایش بسیار سنگین بوده است اما این‌که انگیزه‌اش از قتل تنها خودش بوده است یا تشکیلات، یا این‌که نفرات بعدی لو نروند، مواردی است که باید مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد.

احمد خاتمی: من کِی گفتم اغتشاشگران را بکشید؟!
مهر|  آیت‌الله سیداحمد خاتمی در یادواره شهدای صفادشت با بیان این‌که نمی‌توان گفت نقدی بر نهادهای قوه قضائیه، شورای نگهبان، روحانیت و نمازجمعه وارد نیست، گفت: نقد با هتک متفاوت است، برخی نمازجمعه را هتک می‌کنند، نقد وارد است، اگر امام جمعه کم‌محتوا خطبه خواند یا ادبیات درست نبود، تذکر دهید، ما سپاسگزار مردمیم که ما را نقد کنند.
او افزود: اما با سران اغتشاش که آدم کشتند، غارتگری کردند یاغی هستند و حکم یاغی در فقه شیعه و اهل سنت اعدام است، این عین فقه است و بنده از گفتن آن باکی ندارم، اما روزنامه‌ای که سابقه اهانت به پیامبران و اهل بیت را دارد، تیتر زد خاتمی گفته اغتشاشگران را بکشید، من کِی گفتم اغتشاشگران را بکشید. عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: من بیش از ۲۰‌سال است، خارج فقه می‌گویم و می‌دانم چطور حرف بزنم، گفتم آن افرادی که غارت کردند و لیدرها که آدم کشتند را بکشید، چرا تحریف می‌کنید، مرد باشید و عین حرف را بزنید. خاتمی اضافه کرد: نقد کنید، اما تحریف نکرده و دروغ نگویید، آقای ابوترابی همکار جدید ما شده است، میدان باز است، هیچ‌کدام از ائمه جمعه موقت تهران عزل نشدند، آیت‌الله مهدوی‌کنی چند خطبه خواند، اما همواره به ایشان امام جمعه موقت تهران می‌گفتند، آیت‌الله جنتی دیگر خطبه نمی‌خواند، اما هنوز به ایشان امام جمعه موقت تهران می‌گویند، هیچ امام جمعه‌ای در تاریخ انقلاب در تهران برکنار نشده است. وی گفت: اما بدخواهانی که خدا هدایتشان کند، در فضای مجازی نوشتند خاتمی چون تندروی کرد، برکنار شده است، بی‌معرفت‌ها لااقل به فکر آبروی خود باشید، من ۲ هفته دیگر خطبه می‌خوانم.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور: دیوان محاسبات به دنبال مچ‌گیری نیست
ایلنا| رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور گفت: تا پایان ‌سال‌جاری گزارش طرح حسابرسی اقتصاد مقاومتی را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارایه خواهیم داد. عادل آذر در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به چهارچوب جدید دیوان محاسبات کشور گفت: به دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه باید تلاش کنیم که مدیران به سلامت جاده مسئولیت خود را بگذرانند و نگذاریم به مدیران در مسیر قانونی آسیبی وارد شود به عبارت دیگر بتوانیم این جاده پر سنگلاخ را هموار کنیم.
رئیس دیوان محاسبات کشور با تأکید بر این‌که دیوان محاسبات به دنبال مچ‌گیری نیست، ادامه داد: هیچ‌گاه نمی‌خواهیم قدرت تصمیم‌گیری را از مدیران بگیریم و این موضوع نگاه جدید ما در دیوان محاسبات کشور است.


تعداد بازدید :  237