شماره ۱۳۴۷ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ بهمن
صفحه را ببند
ثبت بیش از 726 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 در مازندران

ساری – علی جعفری گرجی
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان در نشست با خبرنگاران فعال رسانه های گروهی استان از ثبت 723 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 ده ماهه گذشته خبر داد . به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور آشنایی شهروندان با روند اجرای ماموریت های پلیس 110 ،جمعی از خبرنگاران فعال رسانه های گروهی استان پس از نشستی خبری با معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از بخش های مختلف مرکز تجمیع خطوط مرکز فوریتهای پلیسی 110 استان بازدید کردند . سرهنگ"ناصرعلی صفرپور" در این نشست ضمن قدردانی از تعامل و همگرایی خبرنگاران و اصحاب رسانه های خبری استان حضور به موقع پلیس در صحنه، ارتقاء خدمات رسانی پلیس به مردم ، افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس و پردازش و پرورش خبر به منظور جلوگیری از سردرگمی مردم را از مهمترین اهداف اجرای طرح تجمیع خطوط 110 عنوان کرد . معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با بیان این که در اجرای فرایند 110 برنامه های خاصی پیش بینی شده است، اظهار داشت: در طرح تجمیع خطوط 110 شاهد کاهش نیروی انسانی و افزایش کمی و کیفی ماموریت ها بوده ایم . سرهنگ صفرپور بهره وری سازمانی، صرفه جویی در هزینه ها، هدایت ستادی و دقت در تصمیم گیری های فرماندهی را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: طرح تجمیع خطوط 110پس از اجرای مراحل اولیه به عنوان مرکز پایلوت کشور در استان مازندران به اجرا در آمده است و در حال حاضر 5 شهر بزرگ استان از جمله ساری، قائم شهر، آمل، بابل و چالوس تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند . وی با اشاره به راه اندازی سیستم مانیتورینگ استان و فعال شدن دوربین های نظارتی، ترافیکی و پلاک خوان پس از اجرای این طرح، گفت: در طرح تجمیع پلیس 110 از ابتدای سال جاری تاکنون با پایش تصویری انجام شده 910 دستگاه خودروی دارای دستور توقیف از مراجع قضائی توسط ماموران متوقف شد که از این تعداد 37 دستگاه خودرو سرقتی بوده است . سرهنگ صفرپور با اشاره به لزوم آگاهسازی و فرهنگ سازی عمومی برای تفکیک ماموریت های فوریتی و غیر فوریتی برای مردم اظهار داشت: در این زمینه اقدمات خاصی باید از سوی رسانه ها صورت گیرد. معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به کاهش چشمگیر جرائم با راه اندازی مرکز تجمیع در استان، گفت: در ده ماهه گذشته 723هزار تماس با مرکز فوریت های پلیس گرفته شده که از این تعداد 365هزار تماس عملیاتی بوده و 357هزار تماس بالغ بر 30در صد به منظور دریافت راهنمایی و مشاوره از پلیس بوده است . صفرپور در خاتمه با اشاره به راه اندازی سیستم پیامکی 110 برای ثبت انتقادات، پیشنهادات از پلیس گفت:در ده ماهه گذشته بالغ بر 9هزار و 480 پیامک بمنظور اعلام رضایت مردم از پلیس به ثبت رسیده است .

 


تعداد بازدید :  269