شماره ۱۳۴۸ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
ورزش جهان

فدرر، مسن‌ترین مرد شماره یک تنیس جهان| راجر فدرر در مسابقات تنیس در روتردام توانست با شکست‌دادن رابین‌هاس به دور نیمه‌نهایی این بازی‌ها راه یابد. بدین شکل با امتیازی که او با این برد به دست آورد، به صدر جدول رنکینگ تنیس جهان صعود کرد. فدرر ۳۶ساله درحال حاضر مسن‌ترین تنیسور شماره یک جهان به شمار می‌رود. فدرر نخستین‌بار در‌ سال 2004 یعنی 14‌سال پیش در سن 22سالگی مرد شماره یک تنیس شد. او درحال حاضر رکورد ۳۰۲ هفته‌ باقی‌ ماندن در رنک جهان را دارد.
خداحافظی ژاوی از فوتبال با حذف السد قطر از آسیا| ژاوی ستاره سرشناس السد قطر پیش از این اعلام کرده بود در پایان فصل جاری از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد. البته خداحافظی ژاوی به دیگر مسائل نیز بستگی دارد. اگر السد در لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و در ماه می‌ به رقابت خود ادامه‌ دهد تا جایی که تیمش حذف شود، آن را همراهی خواهد کرد. همچنین درصورت قهرمانی در جام‌جهانی باشگاه‌ها شرکت می‌کند. دولت قطر به‌ هافبک ‌اسپانیایی پیشنهاد داده است به فوتبالش ادامه‌ دهد. درحال حاضر ژاوی حس خوبی نسبت به بازی‌کردن در این تیم دارد و از حمایت همه برخوردار است.
ابتلای دو اسکی‌باز سوییسی به ویروس زمستانی| پیش از شروع بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ ویروس زمستانی در بین ماموران امنیتی این بازی‌ها شیوع پیدا کرد که باعث مشکلات گوارشی می‌شود. بعد از گذشت چند روز از بازی‌ها، دو اسکی‌باز سوییسی به این ویروس مبتلا شدند. این دو اسکی‌باز فابین بوش، قهرمان جهان در ‌سال ۲۰۱۵ و الیاس آمبوئل قهرمان سه دوره بازی‌های زمستانی بوده‌اند.
اقدامات IWF برای جلوگیری از حذف وزنه‌برداری از المپیک| فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای این‌که جایگاه ورزش وزنه‌برداری در المپیک 2024 پاریس تثبیت شود و رضایت کمیته بین‌المللی المپیک کسب شود، در کشور جمهوری آذربایجان سمینار ضددوپینگ برگزار کرد. جمهوری آذربایجان یکی از 9 کشوری است که به دلیل دوپینگ بیش از حد به مدت یک‌سال تعلیق شده است.


تعداد بازدید :  396