شماره ۱۳۴۸ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
پاسخ به مطلب پایان مفت‌فروشی گاز به خارجی‌ها

با سلام،
احتراماً، عطف به درج مطلبی با عنوان «پایان مفت‌فروشی گاز به خارجی‌ها» در تاریخ 17/بهمن/96 در آن روزنامه، توضیحات ذیل را جهت استحضار خوانندگان محترم و تنویر افکار عمومی ایفاد می‌دارد. لذا خواهشمند است مطابق قانون مطبوعات با همان تیتر و عنوان و در اولین فرصت ممکن در آن خبرگزاری درج گردد.
«همان‌طوری که قبلا بارها به استحضار مردم شریف ایران رسیده است، درخواست تعدیل قیمت گاز صادراتی در قراردادهای بین‌المللی فروش گاز از طریق خطوط لوله امری بدیهی بوده و استفاده از این بند قراردادی برای هر دوطرف بسته به شرایط قیمت انرژی در بازار هدف محفوظ و قابل استفاده است. لذا در مورد طرح دعوی شرکت بوتاش ترکیه، مبنی بر اصلاح مکانیزم فرمول قیمت گاز صادراتی که دقیقا منطبق بر مفاد قرارداد فی‌مابین بود، موضوع به داوری ارجاع و پس از مذاکرات و جلسات بسیار طولانی، اصلاح قیمت از تاریخ درخواست طرف ترک به میزان 13درصد مورد تأیید دیوان داوری قرار گرفت. لذا اضافه پرداختی شرکت بوتاش در دوره زمانی 2012 الی 2016 از صورتحساب‌های صادره بعد از تاریخ صدور رأی کسر و بدهی شرکت ملی گاز ایران بابت اضافه دریافتی تسویه گردید. لذا برخلاف تیتر استفاده شده در آن روزنامه، هیچ‌گونه گاز رایگانی به شرکت بوتاش ترکیه داده نشده و جمله استفاده شده در تیتر و متن با عنوان «صادرات گاز رایگان به ترکیه» کاملا تکذیب می‌گردد. «براساس فایل صوتی و تصویری موجود».
لذا از آن روزنامه محترم خواهشمند است برای تنویر افکار و آگاهی مردم عزیز و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و در شرایطی که کشور نیاز به آرامش و همدلی دارد و خدمات بسیاری که شرکت ملی گاز ایران در احقاق حقوق مردم در داخل و خارج از کشور صورت داده است، از درج اخبار ناامیدکننده و غیرواقعی پرهیز گردد.
مجید بوجارزاده
رئیس روابط‌عمومی

 


تعداد بازدید :  400