شماره ۱۳۴۸ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ بهمن
صفحه را ببند
ویترین خانواده

گرانفروشی ۴۰۰تومانی شیر

تسنیم| قیمت شیرهای کم‌چرب و پرچرب پاکتی با وجود این‌که قیمت مصوب داشته و تحت نظارت دولت است، به ترتیب ۴۰۰تومان و ۶۰۰تومان گرانتر توسط برخی برندها به فروش می‌رسد. سازمان تعزیرات حکومتی در روزهای اخیر در بازار لبنیات ورود کرده و چند کارخانه صنایع تولید‌کننده فرآورده‌‌های لبنی که نرخ‌های مصوب را رعایت نکردند، جریمه‌های‌ میلیارد تومانی کرده است. درحالی یکی از کارخانه‌های لبنی با جریمه 60‌میلیارد تومانی مواجه شده است و برخی از کارخانه‌ها به صورت‌ میلیارد تومانی جریمه شده‌اند.
درحالی‌ که آخرین قیمت‌های مصوب شیر کم‌چرب و پرچرب با بسته پاکتی (تتراپک) (یک لیتری) ‌2800تومان است. این محصولات به ترتیب به قیمت 3200 و 3400 توسط برخی برندها به فروش می‌رسد.

عوارض سیگار در‌ سال 97 بیشتر می‌شود

ایرنا| نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش عوارض سیگار تولیدی و وارداتی تصویب کردند که از ابتدای ‌سال 1397 به قیمت خرده‌فروشی هر نخ سیگار تولید داخلی با نشان ایرانی 75ریال، تولید مشترک 150ریال، تولید داخلی با نشان بین‌المللی 250ریال و وارداتی 600ریال به‌عنوان عوارض اضافه شود.
نمایندگان مجلس همچنین، وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کردند مبالغ مذکور را از تولیدکنندگان و واردکنندگان حسب مورد اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف 110516 این قانون واریز کند.


تعداد بازدید :  491