شماره ۱۳۴۹ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن
صفحه را ببند
درباره آمادگی بیش ‌از پیش هلال برای اجرای طرح امدادونجات نوروزی
سفرتان آرام
طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی برای ارایه خدمات امدادی به مسافران با هدف انجام سفر ایمن و آسان اجرا می‌شود

شهروند| هفته گذشته بود که محمود محمدی‌نسب دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در ارتباط ویدیوکنفرانس با مدیران عامل استانی و روسای شعب هلال در سراسر کشور، با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و آغاز طرح امدادونجات نوروزی از روزهای پایانی اسفند، بر ضرورت آمادگی شعب هلال در اجرای این طرح با قوت و دقت بیشتر نسبت به گذشته تأکید کرد. ‌سال گذشته طرح امدادونجات نوروزی هلال‌احمر از 25 اسفند به‌طور رسمی آغاز به کار کرد. حالا امسال هم با شروع ماه اسفند، تمام شعبه‌ها و پایگاه‌های هلال در سراسر کشور با برنامه‌ریزی و ارزیابی میزان آمادگی خود را محک می‌زنند. در این میان، جوانان سعی می‌کنند با طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه به استقبال مسافران نوروزی بروند و خدمت‌رسانی مناسبی داشته باشند. آنها دنبال راهکارهای مناسب و طرح‌های پیشنهادی برای ارایه هرچه بهتر و مناسب‌تر خدمات به مسافران‌اند. طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافران نوروزی همه‌ساله در روزهای پایانی ‌سال آغاز و تا نیمه فروردین ‌سال نو توسط اعضای جوان هلال‌احمر در تمام استان‌ها به اجرا درمی‌آید.
به دنبال ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه
با برگزاری جلسات متعدد و گسترده در کانون‌های جوانان سراسر کشور، استفاده حداکثری از ایده و نظرات اعضا، جمع‌بندی پیشنهادات عملیاتی و اجرایی درباره هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به استان‌ها در دستور کار مجامع قرار گرفت. معاون دانشجویی و جوانان گفت: با ارسال نامه دبیر مجمع کشوری کانون‌های جوانان به دبیران مجامع استانی جوانان درباره اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، ضمن استفاده از ظرفیت شبکه‌ای مجامع، جلسات متعدد در کانون‌های جوانان جمعیت هلال‌احمر برگزار شد. علی گنج‌کریمی افزود: بر این اساس اعضای شورای مرکزی کانون‌های جوانان هلال‌احمر با توجه به دستورالعمل هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و لزوم حضور جوانان در طرح به منظور ایده‌پردازی در مسیر تحقق توانمندی‌های اعضای فعال مشارکت‌کننده و ارتقای سطح کیفی ارایه خدمات در هجدهمین دوره از این طرح، به ارایه نظرات، پیشنهادات و ایده‌های مرتبط طرح پرداختند. وی در ادامه بیان کرد: در این راستا دبیران مجامع استانی با پیگیری برگزاری جلسات متعدد در سطح شعب و برگزاری جلسه شورای مرکزی مجمع جوانان استان، ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه اعضا را جمع‌بندی و بهترین طرح‌ها را به شورای مرکزی مجامع جوانان کشور ارسال کردند. گنج‌کریمی در پایان گفت: با اتکا به ساختار شبکه‌ای در فضای مجازی دبیران کانون‌های جوانان ضمن مشارکت حداکثری و ایده‌پردازی به دنبال یافتن برنامه‌ها و راهکارهای صحیح و کاربردی به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای و بهبود رفتارهای ترافیکی و نشر فعالیت‌های عام‌المنفعه امدادی و بشردوستی در ایام نوروز است.
۱۳ پایگاه امداد نوروزی در اردبیل برپا می‌شود ‌
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از اجرای طرح امدادونجات جاده‌ای در ایام نوروز در استان خبر داد و گفت: در قالب طرح امدادونجات نوروزی ۱۳ پایگاه امدادی با ۲۰۰ نیروی امدادی در سطح استان فعال می‌شود. بهرام غیبی اظهار داشت: در راستای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و ارایه راهنمایی به گردشگران ورودی به استان 17 ایستگاه اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی به صورت ثابت و سیار همزمان با تعطیلات عید نوروز در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود. وی بیان کرد: از این تعداد 15 ایستگاه ثابت بوده و دو ایستگاه نیز در قالب طرح سحاب راه‌اندازی خواهد شد تا در کنار اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی اقدام به توزیع اقلام فرهنگی در بین گردشگران ورودی به استان کرده و رضایت آنها را جلب کنند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از اجرای طرح امدادونجات جاده‌ای در ایام نوروز در استان خبر داد و گفت: در قالب طرح امدادونجات نوروزی 13 پایگاه امدادی در سطح استان فعال بوده و در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و در کنار آن، راه‌اندازی چهار پست موقت نیز در محورهای مواصلاتی کوهستانی و گردنه‌ها در دستور کار است. غیبی از فعالیت 200 نیروی امدادی در قالب طرح امدادونجات هلال‌احمر در سطح استان در ایام نوروز خبر داد و افزود: امداد هوایی نیز برای استفاده در مواقع مورد نیاز و امدادرسانی سریع در مواقع لازم در ایام تعطیلات نوروزی فعال شده و اقدام به خدمات‌رسانی خواهند کرد. وی تصریح کرد: برپایی خیمه نماز نیز، ازجمله طرح‌هایی بوده که توسط هلال‌احمر همچون سال‌های گذشته انجام می‌شود و در راستای پاسخگویی به مسائل و سوالات شرعی مردم و مسافران نوروزی در این خیمه‌های روحانی مستقر خواهد شد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با اشاره به برپایی فضای دوستدار کودک در ایام نوروز در سطح شهر در سال‌های گذشته اظهار کرد: این فضاها نیز برای نقاشی و بازی کودکان در نظر گرفته شده است تا فضایی شاد و مفرح برای کودکان در این ایام فراهم شود.
رئیس هلال‌احمر خرم‌آباد نیز از راه‌اندازی ۶ پایگاه هلال‌احمر در ایام نوروز در خرم‌آباد خبر داد. علی عبدالهی‌فر گفت: در طرح نوروزی‌ سال آینده هلال‌احمر خرم‌آباد، ۶ پایگاه در سطح شهر و در جاده‌های برون‌شهری جهت رفاه حال مسافران نوروزی راه‌اندازی خواهد کرد.
اردوی آموزشی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در دزفول
رئیس جمعیت هلال‌احمر دزفول گفت: اردوی دوروزه ویژه اعضای پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در منطقه کوهستانی شهیون از توابع این شهرستان با حضور 22 عضو جوان برگزار شد. عبدالعظیم رضایی مرساق اظهار کرد: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هرساله در ایام نوروز توسط جمعیت هلال‌احمر با هدف ارایه خدمات امدادی به مسافران نوروزی اجرا می‌شود. وی افزود: اردوی آموزشی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به منظور آمادگی و توان‌افزایی اعضای حاضر در پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به مدت دوروز و با حضور ۲۲نفر در منطقه کوهستانی شهیون برگزار شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر دزفول تصریح کرد: در این اردوی دوروزه اعضا به مرور آخرین تجربیات و نتایج طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سال‌های قبل و بررسی نقاط ضعف و قوت پرداختند. رضایی مرساق گفت: هدف از اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، پیشگیری از تصادفات و داشتن سفری ایمن و سالم در ایام نوروز است.
نشست هماهنگی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در آبادان
رئیس جمعیت هلال‌احمر آبادان گفت: نخستین نشست هماهنگی هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در این شهرستان برگزار شد. رضا نیک‌پی اظهار کرد: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از طرح‌های بشردوستانه هلال‌احمر برای ارایه خدمات امدادی به مسافران نوروزی با هدف انجام یک سفر ایمن و آسان است. وی در نخستین نشست هماهنگی هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در این شهرستان که برگزار شد، افزود: این طرح هر‌سال در سراسر کشور از بیست‌وهفتم اسفندماه شروع و تا پانزدهم فروردین برگزار می‌شود. در آبادان این طرح شامل ۲پست (۲۴ساعته و ۱۲ساعته) است که در ورودی شهر ایستگاه ۷ فلکه ثامن‌الائمه مستقر می‌شوند. رئیس جمعیت هلال‌احمر آبادان تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، پیشگیری و کاهش خطرات و تلفات و تصادفات جاده‌ای است. نیک‌پی با بیان این‌که آمار تلفات و تصادفات در کشور و استان بسیار بالاست، گفت: یکی از کارهایی که برای کاهش تصادفات و تلفات حوادث جاده‌ای می‌توان انجام داد، فرهنگ‌سازی و انجام اقدامات فرهنگی است. وی اضافه کرد: اقدامات فرهنگی در بلندمدت آثار خوبی دارد و می‌تواند رفتار ترافیکی رانندگان را تغییر و بهبود دهد.

 


تعداد بازدید :  350