شماره ۱۳۴۹ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن
صفحه را ببند
خبرنامه

محسن حرازی‌زاده، سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان یزد شد
شهروند| با حکم رئیس جمعیت هلال‌احمر، دکتر محسن حرازی‌زاده به‌عنوان سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان یزد منصوب شد. متن حکم دکتر علی‌اصغر پیوندی خطاب به دکتر محسن حرازی‌زاده به‌عنوان سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان یزد به شرح زیر است: «نظر به شایستگی، تعهد و سوابق مفید و ارزشمند جنابعالی، به موجب این ابلاغ به‌ عنوان «سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان یزد» منصوب می‌شوید. با عنایت به وظایف و ماموریت‌های متعدد و گسترده جمعیت هلال‌احمر از جنابعالی انتظار دارم ضمن بهره‌گیری از پتانسیل‌های درون و برون‌سازمانی تمام سعی، تجربه و توان علمی و اجرایی خود را در راستای توسعه کیفی و کمی مجموعه و بهبود ارایه خدمات جمعیت در استان به کار گیرید. بالندگی و توفیق روزافزون شما را در خدمت به مردم شریف ایران در جهت تحقق اهداف والای جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند یگانه و مهربان مسألت دارم.»

احداث انبار امدادی؛ جزو اولویت‌های استان فارس
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس در جمع امدادگران شعبه داراب بر ضرورت احداث ساختمان جدید پایگاه امداد شهری و انبار امدادی این شهرستان تأکید و اظهار کرد: این برنامه‌ها در اولویت کاری جمعیت استان قرار دارد. فیض‌اله جعفری که به دعوت استانداری فارس برای شرکت در جلسه شورای اداری داراب به این شهرستان سفر کرده بود، در جمع امدادگران جمعیت هلال‌احمر داراب نیز حضور یافت و در سخنانی به تشریح اولویت‌های مهم جمعیت استان پرداخت. جعفری با ارج‌نهادن به علاقه‌مندی مردم شهرستان داراب به فعالیت‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه، عملکرد مطلوب جمعیت هلال‌احمر این شهرستان را نیز از دیگر دلایل درخشش داراب در زمینه یاد شده دانست. وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از توجه و حمایت ویژه نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت از خدمات جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: همراهی نمایندگان مجلس و مسئولان و مقامات محلی در موفقیت و اثرگذاری برنامه‌ها و خدمات جمعیت هلال‌احمر تأثیر بسزایی دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس همچنین با اشاره به ضرورت نوسازی و احداث ساختمان جدید پایگاه امداد شهری شعبه داراب به‌عنوان یکی از چهار شهرستان اولویت‌دار و اعلام شده به جمعیت مرکز، گفت: علاوه بر این پروژه، احداث انبار امدادی شعبه و تجهیز پایگاه امداد و نجات بین شهری فورگ به اقلام امدادی با توجه به مسافت پایگاه با مرکز شهرستان و حادثه‌خیزی منطقه، در دستور کار جمعیت استان قرار دارد. جعفری در همین زمینه خواستار تمرکز و توجه بیشتر به آموزش‌های تخصصی، تشکیل تیم‌های امدادی و مقوله اسکان اضطراری شد. وی در ادامه به موضوع ارتقاي خانه هلال بخش جنت شهر به دفتر نمایندگی جمعیت هلال‌احمر نیز اشاره و اظهار کرد:
پیشنهادات و نظر کارشناسی جمعیت استان طی نامه‌ای رسمی به اداره کل هماهنگی مجامع و امور استان‌های جمعیت هلال‌احمر اعلام شده و منتظر پاسخ هستیم. در این برنامه معاون آموزش و پژوهش و مسئول گزینش جمعیت هلال‌احمر فارس مدیرعامل این جمعیت را همراهی کردند.

اجرای طرح «دادرس» در 10 آموزشگاه مسجدسلیمان
شهروند|  رئیس جمعیت هلال‌احمر مسجدسلیمان گفت: مرحله شهرستانی طرح ملی دادرس (دانش آموزان در روزهای سخت) در 10 آموزشگاه متوسطه اول این شهرستان برگزار شد. شاپور باقری اظهار کرد: طرح ملی دادرس برنامه‌ای مشترک میان جمعیت هلال‌احمر کشور و وزارت آموزش‌وپرورش است که با هدف آموزش‌‌هاي مهارت‌های امدادی و توانمندسازی دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود. وی با بیان این‌که در راستای اجرای طرح دادرس یک تفاهمنامه میان جمعیت هلال‌احمر و آموزش‌و‌پرورش شهرستان بسته شد، افزود: مرحله شهرستانی این طرح در 10 آموزشگاه متوسطه اول مسجد سلیمان برگزار شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر مسجدسلیمان تصریح کرد: پس از آموزش‌های لازم و آزمون از میان 10آموزشگاه متوسطه اول پایه هشتم (5 آموزشگاه دخترانه و 5آموزشگاه پسرانه)، 2 آموزشگاه دخترانه و پسرانه به مرحله استانی راه یافتند. باقری گفت: ارایه آموزش‌های امدادی به دانش‌آموزان موجب توانمندسازی این قشر و انتقال مفاهیم امدادی به خانواده‌ها و جامعه می‌شود.


تعداد بازدید :  298