شماره ۱۳۴۹ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن
صفحه را ببند
نگاهی به اهدای جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا
80‌درصد نامزدهای انجمن فیلمبرداری آمریکا با اسکار مشترک است

شهروند| انجمن فیلمبرداران آمریکا، برندگان خود را معرفی کرد. این درحالی است که مطابق اطلاعات موجود 80‌درصد نامزدهای جایزه این انجمن و اسکار مشترک‌اند.
مهر گزارشی منتشر کرده و به نقل از ددلاین نوشته است: انجمن فیلمبرداران آمریکا، برندگان جوایزش را برای کسب بهترین دستاورد در زمینه فیلمبرداری در سینما و تلویزیون در ‌سال 2018 معرفی کرد. برندگان سی‌ودومین دوره جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا (ASC) دیروز (یکشنبه به وقت ایران) جوایز خود را دریافت کردند. مطابق اطلاعات موجود در طول سال‌ها برگزاری این مراسم از میان 160 نامزد دریافت جایزه اسکار، 128 مورد با این جایزه (یعنی ۸۰درصد) مشترک بوده است. این امر شامل هر 5 نامزد امسال یعنی راجر دیکینز برای «بلید رانر ۲۰۴۹»، برونو دلبونل برای «تیره‌ترین ساعت»، دن لاوستسن برای «شکل آب»، ریچل موریسون برای «مادبوند» و هویت ون هویتما برای «دانکرک» می‌شود. از میان نامزدهای امسال، راجر دیکینز برای «بلید رانر» به‌عنوان برنده انجمن فیلمبرداران انتخاب شد.
مطابق اطلاعات موجود، از میان ۳۱ برنده جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری، فقط به 13 نفر آنها، جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا تعلق گرفته است و این به آن معناست که ۴۱‌درصد برندگان اسکار و برندگان جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا مشترک بوده است.
جوایز اهدا شد
در میان نامزدهای امسال ریچل موریسون تاریخ‌ساز شده، چون تنها زنی است که تابه‌حال توسط ASC یا آکادمی نامزد دریافت جایزه اسکار فیلمبرداری شده است. او تازه‌کار است و امسال چهارمین نامزدی در این جایزه را تجربه کرد اما رقیبش راجر دیکینز تابه‌حال برنده سه جایزه ASC از ۱۴ نامزدی خود شده بود.
انجمن فیلمبرداران آمریکا یک جایزه اسپات‌لایت هم اهدا می‌کند که به تجلیل از فیلم‌هایی می‌پردازد که در فستیوال‌ها به صورت بین‌المللی یا به صورت محدود اکران می‌شوند. علاوه براین،‌ جایزه‌هایی هم برای اپیزودهای مجموعه‌ها هم در تلویزیون بازرگانی و هم غیربازرگانی و برای بخش مخلوط تله‌فیلم‌ها، مجموعه‌های محدود و پایلوت‌ها اهدا می‌شود.
امسال ماتیاس هرندل برای «نابغه»‌ موفق به دریافت جایزه اسپات‌لایت شد. در قسمت اپیزود تلویزیون غیربازرگانی، آدریانو گلدمن برای «تاج: دود و آیینه‌ها» و در قسمت اپیزود تلویزیون بازرگانی، بوریس موژسفسکی برای «۱۲ میمون» موفق به کسب جایزه شد.
در این مراسم همچنین راسل کارپنتر که در‌ سال ۱۹۹۸ به خاطر فیلمبرداری «تایتانیک» برنده جایزه ASC و اسکار شده بود، جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای امسال را از آن خود کرد و آنجلینا جولی به‌عنوان برنده جایزه گاورنرز شناخته شد. استیون لایت‌هیل جایزه پرزیدنتس را دریافت کرد، راسل بوید جایزه بین‌المللی را به خانه برد و آلن کاسو جایزه یک عمر دستاورد حرفه‌ای در عرصه تلویزیون را گرفت.


تعداد بازدید :  321