شماره ۱۳۴۹ | ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن
صفحه را ببند
اخبار جهان

تظاهرات در فلوریدا با درخواست ممنوعیت سلاح
ایسنا| هزاران تن از دانش‌آموزان عصبانی، والدین، معلمان و همسایگان دبیرستانی در فلوریدای آمریکا که چند روز پیش صحنه کشتار ۱۷نفر به دست یک جوان مسلح بود؛ در تجمعاتی خواهان اقدام هرچه سریع‌تر مقام‌های آمریکا در قبال قوانین خریدوفروش و مالکیت سلاح شد و تأکید کردند؛ این‌بار تا زمانی که خواسته‌هایشان برآورده نشود، آرام نخواهند نشست. این تجمعات عمدتا در دو شهر فورت لودردیل و سن‌پترزبورگ (شهری در ایالت فلوریدای آمریکا) برگزار شد و تبدیل به محلی برای ابراز خشم از آزادی مالکیت سلاح در آمریکا و کشتارهای ناشی از این قانون شد.جمعیت تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی را به دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «همین الان کاری بکنید» و «نگذارید دوستانمان بمیرند.» گونزالز، یک دانش‌آموز جان به در برده از این حادثه نیز به این جمعیت گفت: «سیاستمداران باید دست از گرفتن کمک‌های مالی از سوی لابی اسلحه یعنی انجمن ملی اسلحه آمریکا بردارند.»

تیلرسون: چماق‌های بزرگ مقابل کره‌شمالی گرفته‌ایم تا بفهمد
ایسنا| وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای اظهار داشت: «گوش به زنگ نشانه‌هایی از کره‌شمالی برای آمادگی به منظور شرکت در مذاکرات مستقیم هستیم.» رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز اظهار داشت: «من درحال‌ حاضر گوش به زنگ هستم و فعلا پیام‌های زیادی در پاسخ نمی‌فرستم، زیرا درحال حاضر چیزی برای گفتن به آنها وجود ندارد.»تیلرسون عنوان کرد که کره‌شمالی به شکلی کاملا مستقیم نشان خواهد داد که چطور می‌خواهد گفت‌وگو را با آمریکا آغاز کند. وی اظهار داشت: «ما پیام‌ها را از جانب آنها دریافت می‌کنیم و من فکر می‌کنم کاملا آشکار خواهد بود که آنها چطور می‌خواهند نخستین گفت‌وگوها را انجام دهند.» با این حال، وی تأکید کرد؛ هیچ مشوقی برای وادارکردن پیونگ‌یانگ به منظور آمدن پای میز مذاکره ارایه نشده است. تیلرسون گفت: «ما نه‌تنها با هیچ‌گونه هویجی آنها را ترغیب به مذاکره نمی‌کنیم بلکه چماق‌های بزرگ هم درمقابلشان گرفته‌ایم و این چیزی است که آنها باید بفهمند.»

رژیم صهیونیستی تهدید کرد
از این‌پس شیوه برخورد ما با معترضان فلسطینی فرق خواهد کرد

ایسنا| در پی انفجار مینی در نزدیکی نوار مرزی با غزه و زخمی‌شدن تعدادی از سربازان اسراییلی، فرمانده ارتش این رژیم در جنوب اراضی اشغالی تهدید کرد که شیوه برخورد با تظاهرکنندگان فلسطینی از این پس متفاوت خواهد بود. فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه جنوب اراضی اشغالی دیروز (یکشنبه) در واکنش به انفجار مینی در شرق خان یونس و زخمی‌شدن تعدادی از سربازان این رژیم تهدید کرد، از این پس شیوه برخورد ما با تظاهرکنندگان در نزدیکی محدوده امنیتی واقع در اطراف نوار غزه کاملا متفاوت خواهد بود. در این حادثه زمانی که تعدادی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در این منطقه مرزی تلاش می‌کردند پرچم فلسطین را از محلی که برای کمین تعبیه شده بود، بردارند، در اثر انفجار مین زخمی شدند.

خبرنگار آزادشده ترکی- آلمانی: آنکارا مرا گروگان گرفته بود
ایسنا| خبرنگار ترکی- آلمانی که به تازگی از زندان ترکیه آزاد شد، اعلام کرد: آنکارا من را به گروگان گرفته بود. «دنیز یوجل» ۴۴ساله خبرنگار روزنامه دی‌ولت که بیش از یک‌سال در زندان ترکیه در حبس به سر می‌برد و به تازگی آزاد شده، اعلام کرد: «مسأله جالب و خنده‌دار این است که هنوز هم نمی‌دانم چرا برای یک‌سال زندانی بودم. چرا در طول یک‌سال من را به گروگان گرفته‌اند.» یوجل که تابعیت ترکیه و آلمان را دارد، از سوی آنکارا به نوشتن مقالاتی در تبلیغ و حمایت از تروریسم بازداشت شد. وی یکی از بیش از ۱۰۰ خبرنگار و روزنامه‌نگاری که در ترکیه بعد از کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ بازداشت شده‌اند، بود. وی با حکم دادگاه آزاد شد و ترکیه را ترک کرده و به آلمان آمد. یوجل در یک ویدیوی منتشرشده اعلام کرد که روزنامه‌نگاران در ترکیه که در زندان به سر می‌برند، هیچ کار خلافی انجام نداده و تنها کار و شغل خود را انجام داده‌اند.

 


تعداد بازدید :  307