شماره ۱۳۶۸ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند
صفحه را ببند
ادبیات و کتاب

سایت جایزه من بوکر نوشت: من بوکر بین‌المللی با انتشار فهرست اولیه نامزدهایش، دور نخست این رقابت را در‌ سال ۲۰۱۸ رقم زد. درا ین رخداد، ۱۳ رمان در فهرست اولیه منتخبان نخستین دور این رقابت‌ها معرفی شده‌اند. جایزه من بوکر بین‌المللی برای حمایت از آثار ترجمه‌شده از گوشه و کنار جهان اهدا می‌شود. فهرست نهایی شامل 6 نامزد خواهد بود که مبلغ ۵۰‌هزار به‌طور مساوی بین آنها تقسیم می‌شود. هر 6 نفر ‌هزار پوند هم برای راهیابی به مرحله نهایی دریافت می‌کنند.

مراسم جشن امضای آثار آیدین آغداشلو پنجشنبه 24 اسفند با حضور او در کتابفروشی چتر برگزار می‌شود. آیدین آغداشلو از ساعت 17:30 تا ۱۹ در کتابفروشی چتر حاضر می‌شود تا با مخاطبان آثار قلمی خود از نزدیک دیدار داشته باشد. علاقه‌مندان می‌توانند در این برنامه آثار آغداشلو را با ۱۰‌درصد تخفیف تهیه کنند.

ترجمه‌ ایتالیایی رمان «سووشون» اثر سیمین دانشور در نخستین روز گشایش نمایشگاه کتاب میلان رونمایی شد. در این مراسم فرانچسکو بریوسکی مدیر انتشارات بریوسکی و آنا وانزن ایرانشناس، مولف و مترجم ایتالیایی و فائزه مردانی محقق و پژوهشگر به تبادل‌‌نظر و گفت‌وگو با مخاطبان پرداختند.

طرح «عیدانه کتاب» از دیروز (۲۲ اسفندماه) در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور به جز استان تهران آغاز به کار کرد. طرح «عیدانه کتاب» با شعار «کتاب عیدی دهیم» آغاز شده است. در طول 6 روزی که مراکز فروش کتاب فرصت داشتند تا در این طرح ثبت‌نام کنند، ۶۶۱ کتابفروشی از سراسر کشور در این طرح ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۰۹ کتابفروشی از مراکز استان‌ها و مابقی از شهرستان‌ها هستند. این طرح در تهران از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۲ فروردین‌ماه ‌سال ۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت. در این طرح، سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۱۰۰‌هزار تومان است و خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان را با ۲۰‌درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

کتابی با عنوان «اسناد تاریخ دانشگاه تهران؛ موجود در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه» منتشر شد. این کتاب به کوشش سوسن اصیلی تدوین شده و گزیده‌ای از اسناد دانشگاه تهران، موجود در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد است. این مجموعه شامل ۳۱۳ عنوان سند است که بخش اصلی آن از اسناد آرشیوی منتقل‌شده به کتابخانه مرکزی انتخاب شده است.

کتاب «پیراهن‌های همیشه (مردان فوتبال: تک‌نگاری‌ها)» نوشته حمیدرضا صدر به تازگی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب، پنجاه‌ویکمین عنوان مجموعه «علوم انسانی» است که توسط این ناشر چاپ می‌شود. «پیراهن‌های همیشه» در برگیرنده تک‌نگاری‌های شاعرانه حمیدرضا صدر کارشناس فوتبال، درباره بزرگان تاریخ این ورزش است.


تعداد بازدید :  319