شماره ۱۳۶۹ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
خبرنامه

مدیرکل روابط‌عمومی هلال‌احمر اعلام کرد: فعالیت موزه استاد صنعتی در ایام نوروز از 4 تا 12 فروردین 97
شهروند| مدیرکل روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به فعالیت موزه استاد صنعتی در ایام نوروز گفت: این موزه از چهارم تا دوازدهم فروردین برای بازدید علاقه‌مندان باز است. اسماعیل رمضانی با اشاره به خدمات متنوع هلال‌احمر در ایام نوروز، گفت: موزه صنعتی هلال‌احمر واقع در میدان امام‌خمینی(ره) امسال پس از 11 سال، در ایام نوروز پذیرای علاقه‌مندان است. وی با بیان این‌که این موزه در ایام تعطیلات نوروزی از روز چهارم تا روز 12 فروردین برای عموم علاقه‌مندان باز است، افزود: ساعت کار موزه از 9 صبح تا 2 بعدازظهر خواهد بود.

سرپرست سازمان داوطلبان تشریح کرد: برپایی 600 چادر برای کاهش مخاطرات چهارشنبه آخر سال
شهروند| سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: طی 10 روز گذشته، 600 چادر سلامت برنامه ملی مروجین سلامت در میادین، اماکن و معابر پرتردد شهرهای سراسر کشور برپا شد و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در اجرای این طرح مهرورزانه در این چادرها مستقر شدند تا با اطلاع‌رسانی مناسب، مخاطرات استفاده از مواد منفجره و محترقه را به جوانان، نوجوانان و والدین آنها آموزش دهند.
مهندس حبیب درگاهی با بیان این‌که مراسم چهارشنبه آخر ‌سال در جامعه ما نیازمند یک مهندسی فرهنگی است، خاطرنشان کرد: بنابراین زمانی که چند روز قبل از آن، شهروندان در سطح شهر با نمادهای فرهنگی حاوی پیام‌هایی مواجه شوند که صدمات ناشی از کج رفتاری‌ها و بی‌هنجاری‌ها در این مراسم را نشان می‌دهد، فرهنگ رفتارهای صحیح در این مراسم در اذهان شهروندان جامعه نهادینه می‌شود و یک منبع کنترل درونی، اجازه کج رفتاری‌ها در فضاهای عمومی را به آنها نمی‌دهد. وی توضیح داد: این طرح سال‌های گذشته نیز به اجرا درآمد و موجب کاهش قابل توجه آمار تلفات و حوادث ناشی از سوانح سوختگی بر اثر رفتارهای پرخطر روزهای پایانی سال شد. سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و تهیه بسته‌های فرهنگی، بهره‌گیری گسترده از ظرفیت‌های تبلیغاتی شهرها، برپایی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در معابر و مراکز پر تردد و حادثه‌ساز شهری، ارایه خدمات مشاوره‌ای به منظور آگاهی‌بخشی به مخاطبان درخصوص آثار سوء مواد منفجره غیراستاندارد و صدمات جانی و مالی از 10 روز پیش از چهارشنبه‌سوری به‌عنوان خدمات ارایه شده در این طرح است.

توزیع اقلام و تجهیزات امدادی بین هلال استان‌ها
شهروند| معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از توزیع اقلام و تجهیزات امدادی میان جمعیت هلال‌احمر استان‌های مختلف کشور خبر داد. سعید متانی درباره توزیع اقلام و تجهیزات امدادی در میان جمعیت هلال‌احمر استان‌های سراسر کشور، گفت: در راستای اجرای رویکردهای عملکردی معاونت لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات و به منظور تقویت، آمادگی و حفظ توان پاسخگویی جمعیت هلال‌احمر استان‌های کشور به هنگام بروز حوادث و سوانح اقلام و تجهیزات امدادی میان جمعیت هلال‌احمر استان‌های مختلف کشور توزیع شد.
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: اقلام توزیع شده میان جمعیت هلال‌احمر استان‌های مختلف شامل چادر کامل امدادی طراحی جدید، پتو مینگ، انواع کنسروجات؛ روغن مایع خوراکی، قند و شکر، برنج، تجهیزات مکانیزه حمل و نگهداری کالا شامل لیفتراک و باکس پالت، انواع البسه و تجهیزات تخصیصی نیروهای پشتیبانی و فرماندهی و تیم‌های واکنش سریع است.

 


تعداد بازدید :  404