شماره ۱۳۶۹ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
آزادی جوان محکوم به قصاص با کمک برنامه ۹۰

میزان|  یک جوان آبادانی محکوم به قصاص پس از ۱۴‌سال با همت شورای حل اختلاف خوزستان و همکاری عوامل برنامه پر بیننده ورزشی ۹۰ شبکه سه سیما از زندان رهایی یافت.
 عبدالعباس زبیدی‌نیا، معاون قضائی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان دراین‌باره گفت: «یک جوان آبادانی محکوم به قصاص پس از ۱۴‌سال با همت شورای حل اختلاف خوزستان و همکاری عوامل برنامه پر بیننده ورزشی ۹۰ شبکه سه سیما از زندان رهایی یافت. در‌ سال ۸۲، دو جوان به‌خاطر مسائل ورزشی با هم بحث می‌کنند که در ادامه با هم درگیر می‌شوند و اتفاقی تلخ و گزنده رخ می‌دهد و یکی از آنها در این درگیری کشته می‌شود و جوان قاتل به جزای این جرم، محکوم به قصاص شد. قرار بود این جوان، در ازای خطایش، مجازات شود؛ کابوسی که ۱۴‌سال است با این جوان همراه بوده است. تمام این کابوس می‌تواند با مهربانی یک «پدر و مادر» به رویایی شیرین تبدیل شود و خانواده مقتول با یک تصمیم بزرگ و خداپسندانه، جانی را ببخشد و روحی را آرام کند که خوشبختانه با تلاش و کوشش رجب‌زاده مدیر اجرای احکام دادگستری آبادان و شورای حل اختلاف خوزستان و طی چندین جلسه با اولیای دم، بالاخره خانواده مقتول بخشش قاتل فرزند خود را منوط به پرداخت دیه عنوان کردند، که این دیه را صرف امور خیرات برای جوان از دست رفته خود کنند.»
رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در ادامه صحبت‌هایش گفت: «خانواده قاتل به‌دلیل مشکلات مالی توان پرداخت این دیه را نداشتند. بنابراین با همکاری عوامل برنامه پر بیننده ورزشی ۹۰ شبکه سه سیما برای جمع‌آوری کمک خیرین برای دیه این جوان محکوم به قصاص، گزارش تصویری و مصاحبه از این جوان و خانواده‌اش که از خطایش پشیمان شده تهیه و بعد از پخش این گزارش خیرین با جمع‌آوری مبالغی دیه آن را تأمین و پرداخت کردند و این جوان بعد از ۱۴‌سال از زندان رهایی یافت و به آغوش خانواده بازگشت.»

 


تعداد بازدید :  199