شماره ۱۳۶۹ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

رئیس دفتر نظامی‌ فرماندهی کل قوا: سیاست‌گذاری به ماموریت‌های دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اضافه شد
تسنیم| رئیس دفتر نظامی‌ فرماندهی کل قوا از اضافه‌شدن مسئولیت سیاست‌گذاری به ماموریت‌های دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا خبر داد. سردار محمد شیرازی در مراسم معارفه مسئول جدید دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: در حکم صادرشده از سوی رهبری برای ریاست دفتر عقیدتی سیاسی، ارتقای سطح آمادگی‌های معنوی مورد تأکید و توجه قرار گرفته است، چراکه ایشان همواره می‌فرمایند مبنا باید تدین و ‌معنویت افراد باشد. او با اشاره به تأکیدات فرمانده کل قوا بر تعامل نزدیک دفتر عقیدتی سیاسی با ستاد کل، گفت: باید بین دفتر عقیدتی و سیاسی و ستاد کل ارتباط نزدیک و هم‌افزا ایجاد شود. رئیس دفتر نظامی‌ رهبر معظم انقلاب در ادامه تصریح کرد: ماموریت دفتر عقیدتی سیاسی ایجاد هماهنگی بود اما امروز با توجه به تدابیر فرماندهی کل قوا سیاست‌گذاری هم به این مسئولیت اضافه شده و سطح وظایف این دفتر ارتقا پیدا کرده است. کار عقیدتی یک کار بسیار تأثیرگذار و به نوعی کار آخوندی است.

لاریجانی در دیدار وزیر نیرو: مصوبات شورای‌عالی آب با نظارت دقیق اجرا شود
خانه ملت| رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر نیرو و مجمع نمایندگان استان اصفهان بر لزوم اجرای مصوبات شورای‌عالی آب به صورت دقیق تأکید کرد و گفت: وزارت نیرو برنامه زمان‌بندی برای اجرای مصوبات شورای‌عالی آب ارایه کند. علی لاریجانی گفت: در استان‌های مختلف مسأله کمبود آب وجود دارد که استان اصفهان به لحاظ این‌که یک استان صنعتی محسوب می‌شود، این موضوع کمی عمیق‌تر است. لاریجانی افزود: مصوبات شورای‌عالی آب درخصوص اختصاص سهمیه آب به استان‌های اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری باید مبنا قرار گرفته شود. همچنین با استفاده از کنتور میزان مصرف آب در کشور کنترل شود و اگر میزان بارش‌ها کمتر شد، به نسبت آن سهمیه‌های هر بخش تعدیل شود. او ادامه داد: وزارت نیرو باید یک برنامه زمان‌بندی برای اجرای مصوبات شورای‌عالی آب داشته باشد و نظارت‌ها در این زمینه اعمال شود. در هرصورت با توجه به محدودیت منابع آبی باید اختصاص سهمیه‌ها به نحوی باشد که یک استان دچار
مشکل نشود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری مطرح کرد: استقبال دولت از نقد سازنده نمایندگان استیضاح کننده
ایسنا| رئیس دفتر رئیس‌جمهوری دیروز در پایان جلسه مجلس درخصوص استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و در جمع خبرنگاران گفت: از مدیریت خوب رئیس و هیأت‌رئیسه محترم مجلس و نیز مشارکت فعال نمایندگان موافق و مخالف قدردانی می‌کنم. محمود واعظی در پاسخ به سوالی و در زمینه رأی اعتماد مجدد خانه ملت به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه‌وشهرسازی و نیز جهاد کشاورزی افزود: اگرچه دولت از عملکرد وزرا و اعضای کابینه به‌طور قاطع دفاع کرده و ممکن است در مورد موضوع و شرایط زمانی استیضاح نیز ملاحظاتی داشته باشد، اما سوال و استیضاح را حق قانونی نمایندگان محترم و همچنین فرصتی برای شفافیت و تشریح برنامه‌ها و خدمات دولت به افکار عمومی ارزیابی می‌کند. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: دولت از نقد دلسوزانه و سازنده نمایندگان محترم استیضاح‌کننده استفاده و از نمایندگان محترمی نیز که با مشارکت خود از خدمات و برنامه‌های وزرا دفاع کردند، تشکر می‌کند. واعظی ابراز امیدواری کرد که رأی اعتماد مجدد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سه وزیر کابینه، آغاز دور جدیدی از تعامل بیشتر مجلس و دولت برای خدمت هر چه بیشتر به مردم عزیزمان باشد. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری تأکید کرد: یقینا دولت با انسجام بیشتر و آقایان ربیعی، آخوندی و حجتی نیز با استحکام و اشتیاق افزون‌تر در مسیر انجام وظایف قانونی، خدمت به جامعه و پیشرفت کشور گام برخواهند داشت.

سوال از رئیس‌جمهوری به کجا رسید؟
ایلنا| یک عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سوال نمایندگان از رئیس‌جمهوری با محوریت مجتبی ذوالنور برای بررسی بیشتر در هیأت‌رئیسه مراعا (بلاتکلیف) مانده، گفت که سوال از حسن روحانی راجع به موسسات مالی مجددا با تجدید امضای نمایندگان به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است. محمدعلی وکیلی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: سوال از رئیس‌جمهوری که در ۵ محور طراحی شده بود و با محوریت ذوالنور طراحی شده بود، برای بررسی بیشتر در هیأت‌رئیسه مراعا ماند، به‌رغم این‌که من ابتدا امضا کردم که این سوال از مصداق افتاده اما به دلیل ابهامی که در مورد از نصاب‌افتادن آن وجود داشت، فعلا مراعا مانده است. وکیلی یادآور شد: براساس آنچه که دولت می‌گوید، این سوال از نصاب افتاده اما براساس ادعای آقای ذوالنور در مورد زمان انصراف، تشکیک وجود دارد، بنابراین این موضوع درحال بررسی است تا ببیند این اشکال وارد است یا خیر.


تعداد بازدید :  329