شماره ۱۳۶۹ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
از اپلیکیشن مسافریار تا دوچرخه‌سواران امدادی
هلال‌احمری‌های سراسر کشور برای خدمت‌رسانی در نوروز آماده می‌شوند

شهروند| امدادگران، داوطلبان و جوانان در دورافتاده‌ترین نقاط کشور هم برای خدمت‌رسانی در نوروز آماده‌اند. آنها با حضور در مانورهای امدادیِ مختلف سعی می‌کنند آرامش را در ایام عید برای هموطنان‌شان به ارمغان آورند. نمونه این افراد، 940 نجاتگر خراسان شمالی‌اند. محسن نجات، سرپرست جمعیت هلال‌احمر این استان در این مورد با اشاره به راه‌اندازی 13 پایگاه ثابت و 9پایگاه موقت امدادرسانی اظهارداشت: بالگرد یا همان پایگاه هوایی هم از پنجم فروردین در استان مستقر می‌شود. وی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه امدادی کوهستان افزود: در ایام نوروز سه تیم واکنش سریع در محورهای خراسان شمالی فعال خواهد شد. نجات با اشاره به اجرای هجدهمین طرح پایگاه سلامت، اظهارداشت: در طرح پست سلامت، اگر مشکلی اعم از فشارخون و یا قندخون برای مسافران رخ دهد، رفع می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی ادامه داد: در اجرای طرح نوروزی، 787نفر روز داوطلب جوان در 24پست ثابت و سیار به فعالیت می‌پردازند. نجات خاطرنشان کرد: فضای دوستدار کودک نیز در کنار ایستگاه‌های سلامت برپا می‌شود که کودکان می‌توانند در این مکان به نقاشی بپردازند و جایزه دریافت کنند. وی با اشاره به اجرای طرح «سحاب» گفت: در اجرای این طرح دوچرخه‌سواران امدادی در پارک‌ها و حوالی شهر حضور پیدا می‌کنند تا اگر مشکلی اعم از زخم سطحی برای کسی رخ داد با کمک‌های اولیه مشکلات را رفع کنند. نجات با اشاره به این‌که یک هزار و 424مورد تصادف در تعطیلات نوروزی امسال رخ داده، یادآورشد: همچنین در این ایام3هزار و 15 نفر دچار حادثه شدند.
ارایه خدمات امدادی
به مسافران با اپلیکیشن مسافریار
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان نیز در مورد فعالیت‌های نوروزی گفت: به منظور ارایه خدمات امدادی به مسافران، اپلیکیشن مسافریار و سامانه ارتباطی ۱۱۲ندای امداد برای مسافران قابل استفاده است. محسن مومنی اظهار داشت: تیم‌هایERU مناطق هفتگانه و تیم آنست استان اصفهان جهت پاسخگویی به حوادث احتمالی برای ارایه خدمات امدادی به مسافران نوروزی به حالت آماده‌باش است. وی تصریح کرد: طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن مسافر یار هلال‌احمر استان با قابلیت دانلود از کافه‌بازار و سامانه ارتباطی ۱۱۲ندای امداد، ازجمله تدابیر هلال‌احمر اصفهان برای خدمت‌رسانی بیشتر به مسافران نوروزی است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان با اشاره به مشارکت فعال خیرین و داوطلبان در اجرای طرح‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان ازجمله طرح فرشتگان رحمت، گفت: این طرح نیز از جمله طرح‌هایی است که در ایام پایانی ‌سال در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار مناطق محروم روستایی و شهری به‌ویژه کودکان و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، خانواده زندانیان، بیماران و زنان سرپرست خانوار به اجرا درمی‌آید. وی با بیان این‌که هدف از اجرای این طرح جذب، سازماندهی و هدایت کمک‌های مردمی در اجرای برنامه‌های عام‌المنفعه خیرخواهانه با استفاده از توان خیرین در حمایت از نیازمندان و تلاش برای رفع بخشی از محرومیت‌های اقشار آسیب پذیر است، اظهار داشت: امسال نیز این طرح با همیاری و مشارکت داوطلبان، خیرین و پرسنل جمعیت در سراسر استان درحال انجام است. مومنی اظهار داشت: با توجه به این‌که هر ساله تعداد بسیاری از مسافران نوروزی به اصفهان سفر می‌کنند بیش از یک‌هزار نیروی امدادی، ۱۸۰ پرسنل و ۷ تیم واکنش سریع در ۴۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری، یک پایگاه امداد هوایی و ۴۰ پایگاه و پست ایمنی و سلامت، آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی هستند. وی اضافه کرد: برای اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی نیز علاوه بر ۴۰ پایگاه و پست اختصاصی، خیمه‌های نماز، فضای دوستدار کودک و ایستگاه سلامت در خدمت مسافران خواهد بود و بیش از ۸۰۰‌هزار نفر از جوانان آموزش‌دیده عضو جمعیت هلال‌احمر اصفهان، در اجرای این طرح مشارکت دارند.
مانور دورمیزی امدادونجات در اسفراین
مورد دیگر هم این‌که، با حضور همه دستگاه‌های خدمات‌رسان عضو ستاد خدمات سفر مانور دورمیزی امداد و نجات در محل جمعیت هلال‌احمر شهرستان اسفراین برگزار شد. روح‌الله جمشیدیان در این نشست گفت: با عنایت به در پیش بودن طرح ایمنی و سلامت نوروزی با حضور همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و امداد و نجات مانور دور میزی باهدف آمادگی و هماهنگی هرچه بیشتر نیروها و واحدهای عمل‌کننده برگزار شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اسفراین در ادامه افزود: بعضی از امورات در هنگام حادثه متولی خاصی ندارد که بایستی در این خصوص دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم را انجام دهند.
جمشیدیان بیان کرد: در مناطق روستایی نیز توسط دهداری‌ها در بعضی از دهستان‌ها خودرو اطفای حریق خریداری‌شده که اکثراً بدون راننده هستند که این معضل بسیار بزرگی است که بایستی برطرف شود. مسئول کمیته امداد و نجات ستاد خدمات سفر شهرستان اسفراین از آمادگی تمامی پست‌های امداد و نجات در ایام سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای عرضه خدمات شایسته به مسافران و هم استانی‌های عزیز اندیشیده شده و تمام مراکز اقامتی شهرستان و تأسیسات گردشگری آماده عرضه خدمات به مسافران نوروزی هستند. وی در پایان اظهار داشت: در سطح شهرستان اسفراین دو پایگاه امداد و نجات ثابت در روستای ایرج و گردنه اسدلی و سه پایگاه موقت در راه‌های مواصلاتی این شهرستان آماده ارایه خدماتند.


تعداد بازدید :  554