شماره ۱۳۶۹ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
فقط از یک‌پنجم بنادر شمالی استفاده می‌شود
با امضای تفاهمنامه میان سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان بنادر و دریانوردی وظایف قانونی این دو سازمان درخصوص بنادر کاسپین و انزلی تفکیک شد

شهروند| «بنادر کشور تنها محلی برای تخلیه، بارگیری و ترابری کالا نیستند.» این موضوعی است که محمد راستاد مدیرعامل بنادر و دریانوردی دیروز در جمع خبرنگاران بیان کرد و گفت: فعالیت‌های تولیدی همراه با ایجاد ارزش افزوده باید در بنادر کشور مورد توجه قرار گیرد تا شاهد رونق نوارهای ساحلی کشور، افزایش حجم تخلیه و بارگیری و نیز تضمین در حوزه بازاریابی باشیم.روز گذشته در مراسمی که با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، تفاهمنامه‌ای بین این دو سازمان امضا شد. براساس این تفاهمنامه وظایف قانونی سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد انزلی جهت جلوگیری از تداخل و موازی‌کاری تفکیک شد. در این تفاهمنامه طرفین موافقت کردند در بنادر انزلی و کاسپین در منطقه آزاد انزلی در زمینه ثبت کشتی‌ها و شناورهای دریایی، انجام اعمال مربوط به ورود شناورها به آب‌های سرزمینی و مدیریت راهبری مرکز کنترل و مراقبت دریایی و بازرسی کشتی‌ها و جلوگیری از آلودگی‌های محیط‌زیست دریایی همکاری کنند.محمد راستاد درباره شرح وظایف خود در حوزه گردشگری به «شهروند» می‌گوید: گردشگری در مشروح وظایف ما قرار دارد. ما خود را در حوزه گردشگری دریایی مرجع می‌دانیم. ایجاد امکانات لازم و مکانیسم توسعه گردشگری و اعطای تسهیلات در بنادر شمالی و مستقر کردن کیوسک‌های گردشگری وظایفی است که بر دوش سازمان بنادر است و درباره منطقه آزاد انزلی این مشروح انجام شده است. در ابتدای این مراسم رضا مسرور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر این‌که نگاه ویژه به بندر کاسپین نباید بندر انزلی را با مشکل مواجه کند، اظهار کرد که همه دغدغه‌ها در این بنادر مدنظر قرار گرفته و فرقی بین بندر کاسپین و انزلی وجود ندارد. او همچنین اعلام کرد که بندر کاسپین رویکردی صادراتی در فعالیت‌های خود خواهد داشت. مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: بندر کاسپین که با هزینه‌ای‌هزار‌میلیارد تومانی احداث شده تا سه ماه آینده آغاز به کار خواهد کرد. او تأکید کرد: بخش‌هایی هم که در ارتباط با احداث اسکله و اراضی پس کرانه‌ای بندر کاسپین است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است.مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، بندر کاسپین را بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور دانست و ادامه داد: قرار است این بندر در مرحله نهایی دارای ۲۲ پست اسکله بشود که در فاز نخست ۵ پست اسکله در آن احداث می‌شود.به گفته او، ظرفیت بنادر شمالی کشور ۳۰‌میلیون تن است که درحال حاضر تنها یک‌پنجم آن و معادل شش‌میلیون تن مدنظر قرار گرفته است و باید در راستای ارتقای رقابت‌پذیری و جذب سرمایه در بنادر گام برداشت.


تعداد بازدید :  228