شماره ۱۳۶۹ | ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ اسفند
صفحه را ببند
ویترین ایران

ایرلاین کارون رکورددار تأخیر
تسنیم| جدیدترین آمار سازمان هواپیمایی حکایت از رشد حدود ۱۰‌درصدی تأخیرات پروازی ایرلاین‌های داخلی در بهمن ۹۶ دارد. شرکت‌های کارون (نفت)، زاگرس، ایران‌ایر، آتا و کاسپین بیشترین تأخیرات پروازی دومین ماه زمستان را به نام خود ثبت کرده‌اند.مطابق آمار سازمان هواپیمایی کشوری در بهمن‌ماه امسال 5807 پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی در فرودگاه مهرآباد انجام شد که این تعداد 3146 پرواز معادل 54.1‌درصدی پروازهای تأخیردار بوده است. در دی‌ماه 6110 پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام شد که 2804 پرواز آن معادل 45.8‌درصد سهم پروازهای تاخیردار بود. بر این اساس، هواپیمایی کارون یا همان نفت سابق 179 پرواز انجام داده که 124 پرواز آن (69 درصد) با تأخیر انجام شده است.

کاهش 2.8‌درصدی
 قیمت کالاهای وارداتی
مهر| شاخص قیمت کالاهای وارداتی‌سال ١٣٩٥ نسبت به‌ سال ١٣٩٤ براساس اعلام مرکز آمار ٢.٨‌درصد کاهش داشته است. به گزارش مرکز آمار ایران، شاخص قیمت کالاهای وارداتی در سال‌های ١٣٩٤ و ١٣٩٥ به ترتیب برابر با ٥١٣,٨ و ٤٩٩.٣ است، که ‌سال ١٣٩٤ نسبت به‌ سال ١٣٩٣، ١٢.٥‌درصد افزایش داشته است درحالی‌که‌ سال ١٣٩٥ نسبت به‌ سال ١٣٩٤، ٢.٨‌درصد کاهش داشته است.

رشد ۸.۸‌درصدی تسهیلات اعطایی بانک‌ها
تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۱ ماهه‌سال ۱۳۹۶ به بخش‌های اقتصادی مبلغ 519‌هزار و 400‌میلیارد تومان است که در مقایسه با دوره مشابه ‌سال قبل 41‌هزار و 820 ميليارد تومان (معادل ۸.۸درصد) افزايش داشته است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی ۱۱ ماهه ‌سال‌جاری مبلغ ۳۲۱۹.۱‌هزار‌ میلیارد ریال معادل ۶۲.۰‌درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه‌ سال قبل مبلغ ۱۷۸.۳‌هزار‌ میلیارد ریال معادل ۵.۹‌درصد افزایش داشته است.

۳۵‌هزار‌ میلیارد تومان اسکناس دست مردم
درحال حاضر بیش از ۳۵‌هزار‌میلیارد تومان از انواع اسکناس و سکه‌های رایج (نیکل) در اختیار مردم است. براساس آخرین آمار ثبت شده در صورت‌های مالی شبکه بانکی، تا پایان دی‌ماه ‌سال‌جاری حدود 35هزار و ۵۰۰‌میلیارد تومان اسکناس و مسکوک در گردش بوده که این رقم در قیاس با دی‌ماه ‌سال قبل ۸.۲‌درصد و نسبت به اسفند ‌سال قبل ۰.۱‌درصد رشد دارد. مجموع اسکناس و مسکوک فعلی نسبت به دو‌سال گذشته حدود ۱۰‌هزار‌ میلیارد تومان افزایش دارد.


تعداد بازدید :  307