شماره ۱۳۷۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
رئیس سازمان جوانان خبر داد:
ابلاغ ۱۲ برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه جوانان

شهروند| رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از ابلاغ ۱۲برنامه به استان‌ها در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزش پیشگیری از وقوع جرايم و کاهش خشونت در مناطق حاشیه‌نشین در دستور کار قرار دارد.
دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر در ارتباط با برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: این برنامه‌ها در راستای اجرای برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به پیشنهاد هلال‌احمر در شورای اجتماعی کشور تصویب شدند و نیمی از اعتبار لازم نیز برای اجرای آنها توسط شورای اجتماعی اختصاص یافت.
وی افزود: از مجموع این برنامه‌ها هشت برنامه در قالب تفاهمنامه سه‌جانبه بین ستاد مبارزه با مواد مخدر، مرکز اموراجتماعی و فرهنگی وزارت کشور و سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و چهار برنامه دیگر نیز در قالب تفاهمنامه مشترک بین این سازمان و وزارت کشور برگزار می‌شود.
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر ادامه داد: برخی از برنامه‌های عملیاتی این سازمان در چارچوب تفاهمنامه سه‌جانبه را تقویت و حمایت از یک‌هزار گروه مردم‌نهاد جوانان عضو داوطلب این جمعیت و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد براساس اصول نوعدوستی در مناطق حاشیه‌نشین برشمرد.
حبیبی ادامه داد: در چارچوب تفاهمنامه فوق، سازمان جوانان هلال‌احمر متعهد است كه کارگاه‌های آموزش پیشگیری از وقوع جرايم موادمخدر و کاهش خشونت در مناطق حاشیه‌نشین، کارگاه‌های کارآفرینی و مبانی کسب و کار در راستای پیشگیری از اعتیاد و کارگاه‌های سبک فرزندپروری و مهارت‌های زندگی را در راستای پیشگیری از اعتیاد والدین در مدارس مناطق حاشیه‌نشین  برگزار کند.
به گفته وی، آموزش و تربیت مربیان پیشگیری از اعتیاد در طرح ملی پیمان، پیشگیری اولیه از اعتیاد در خوابگاه‌های دانش‌آموزی و تولید برنامه، محتوای آموزشی و انیمیشن برای اطلاع‌رسانی و ارتقاي آگاهی‌های عمومی در میان کودکان و نوجوانان به منظور پیشگیری از اعتیاد، دیگر برنامه‌های عملیاتی سازمان جوانان هلال‌احمر در چارچوب تفاهمنامه فوق هستند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: موضوع اصلی این تفاهمنامه، توانمندسازی و ارتقاي سلامت گروه‌های مختلف هدف در هلال‌احمر با هدف کاهش نرخ بروز اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان‌ها است.
حبیبی افزود: برنامه‌های عملیاتی سازمان جوانان هلال‌احمر در قالب تفاهم دوجانبه با وزارت کشور مسابقه کتابخوانی ویژه کودکان و نوجوانان با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش ظرفیت اجتماعی، برگزاری دوره‌های فرهنگی با رویکرد آشنایی نوجوانان و جوانان با دستاوردهای ملی و بازدید از صنایع پیشرفته، برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی و مبانی کسب‌وکار در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و برگزاری جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری سراسری برای پیشگیری از مسأله اعتیاد و مفاسد اخلاقی است. وی خاطرنشان کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در ماه‌های دی و بهمن سال جاری با هدف اثربخشی برنامه‌های ذیل این تفاهمنامه، دو نشست در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با موضوع پیشگیری از این آسیب‌ها به‌خصوص اعتیاد برگزار کرد.


تعداد بازدید :  158