شماره ۱۳۷۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
تونل زمان

پیروزی عیدانه ایران در دوحه
یک‌سال قبل در چنین هفته‌ای (26 اسفندماه‌ سال 1395 تا 3 فروردین‌ماه‌ سال 1396) اتفاقات مهمی در ورزش ایران و جهان رخ داد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.
سومی فرنگی‌کاران در جام‌جهانی
جام‌جهانی کشتی فرنگی 2018 که به میزبانی آبادان و در روزهای پایانی‌ سال 95 برگزار شد، 27 اسفندماه‌ سال گذشته با قهرمانی روسیه و مقام سومی ایران به پایان رسید. در دیدار نیمه‌نهایی شاگردان علی اشکانی در شرایطی که به‌ نظر می‌رسید در برخی اوزان ناداوری هم صورت گرفته باشد، مقابل روس‌ها شکست خوردند اما با حمایت تماشاگران خوزستانی توانستند در دیدار رده‌بندی به راحتی از سد ترکیه گذشته و روی سکوی سوم بایستند. روسیه هم با آذربایجان به‌عنوان قهرمانی دست یافت.
بازگشت کرانچار به سپاهان
مسئولان باشگاه سپاهان بعد از برکناری عبدالله ویسی، زلاتکو کرانچار، سرمربی کروات سابق خود را بار دیگر به سمت سرمربیگری این باشگاه منصوب کردند. کرانچار 29 اسفندماه 95 نیز با حضور در اصفهان قرارداد خود را امضا کرد و رسما با حضور در تمرینات هدایت این تیم را برعهده گرفت. این اتفاق درحالی رخ داد که زردپوشان نتوانستند با سرمربی قهرمان لیگ پانزدهم به نتایج خوبی در لیگ شانزدهم برسند و درنهایت مجبور به برکناری او شدند.
سانحه رانندگی برای مهاجم نفت
2 فروردین‌ماه‌ سال 96 امیر ارسلان مطهری، مهاجم تیم نفت تهران در محور شریف‌آباد به شهرستان پاکدشت درحالی ‌که قصد داشت به خانه پدری‌اش در گرمسار برود، دچار سانحه رانندگی شد. خودروی امیر ارسلان در نزدیکی شریف‌آباد واژگون شد و بلافاصله به بیمارستان اعزام شد و آن‌جا اقدامات درمانی اولیه برای فیت‌کردن گردن و کمرش انجام گرفت. این اتفاق باعث شد تا مهاجم نفت تهران تا چند هفته نتواند تیمش را در رقابت‌های لیگ برتر همراهی کند و سپس برای بازگشت به میادین آماده شد.
سلام ایران به جام‌جهانی از دوحه
تیم‌ملی فوتبال ایران که در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی روزهای شلوغی را سپری می‌کرد، در هفته اول دور برگشت به میهمانی قطر رفت. این مسابقه که 3 فروردین‌ماه‌ سال 96 در دوحه برگزار شد، درنهایت با برتری شاگردان کی‌روش به پایان رسید. ایران در ورزشگاه جاسم‌بن‌حمد شهر دوحه به مصاف تیم‌ملی فوتبال قطر رفت و موفق شد با تک‌گل دقیقه 52 مهدی طارمی حریف خود را شکست دهد. این پیروزی گام بزرگی برای صعود شاگردان کی‌روش به جام‌جهانی 2018 بود.

 


تعداد بازدید :  240