شماره ۱۳۷۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
آژير

سقوط مرگبار پل عابرپیاده در آمریکا
ایرنا| سقوط یک پل عابرپیاده در ایالت فلوریدای آمریکا چند کشته و زخمی برجای گذاشت. این حادثه روز پنجشنبه به وقت محلی و در محوطه دانشگاه بین‌المللی فلوریدا رخ داد. طبق گزارش رسانه‌های محلی، 5 یا 6 خودرو و چند نفر زیر پل گیر افتاده‌اند. این پل روی خیابانی در اطراف محوطه دانشگاه بین‌المللی فلوریدا در میامی احداث شده و روز شنبه به بهره‌برداری رسیده بود. این پل عابرپیاده 174 فوت طول و 950تن وزن داشت. پلیس منطقه میامی اعلام کرده که تعدادی در این حادثه کشته شده‌اند اما شمار دقیق آنها را اعلام نکرد. همچنین گفته شده که دست‌کم 6نفر زخمی شده‌اند. جست‌وجو برای یافتن قربانیان یا افراد دیگری که زیر آوار مانده‌اند، آغاز شده است. دانشگاه بین‌المللی فلوریدا اعلام کرد که در پی این حادثه، اعضای این دانشگاه شوکه و غمگین شده‌اند. بخش‌هایی از خیابان‌های اطراف این حادثه درحال حاضر بسته شده است.

آزادی گروگان ١٦ساله در زاهدان
شهروند| نوجوان 16ساله که 11روز توسط گروگانگیران در اسارت بود، توسط ماموران گمنام امام زمان(عج) آزاد شد. در واپسین روزهای اسفندماه جاری، گشت‌های محله‌محور بسیج در شهرستان زاهدان با پایش و رصد اطلاعاتی خود به خانه‌ای در یکی از نقاط حاشیه‌ای شهر مشکوک و آن مکان را تحت نظارت شبانه‌روزی خود قرار دادند. پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که پسربچه‌ای به نام «نوید» در این خانه با دست و پاهای زنجیرکشیده به اسارت گرفته شده است که پس از هماهنگی با مقام قضائی، پاسداران گمنام سازمان اطلاعات سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان در عملیاتی ضربتی و شبانه ضمن ورود به منزل و دستگیری دو گروگانگیر، پسربچه 16ساله را پس از 11روز اسارت در صحت و سلامت کامل به آغوش گرم خانواده بازگرداندند.
این گروگان پس از آزادی و در کانون گرم خانواده خود و در جمع پاسداران گمنام سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرد که در تمام مدت 11روز اسارت خود دست و پاهایش با زنجیر بسته شده بود و تنها تغذیه او آب و بیسکویت خشک بوده و در شرایط بدی به ‌سر می‌برده است.
پدر این پسربچه نیز، ضمن قدردانی از سازمان اطلاعات سپاه سلمان در استان سیستان‌وبلوچستان گفت: گروگانگیران برای آزادی فرزندم تقاضای 200‌میلیون تومان پول کرده بودند که خوشبختانه بدون پرداخت یک ریال، فرزندم به کانون خانواده بازگشت و این آزادی را عیدی فراموش‌نشدنی سازمان اطلاعات سپاه به خانواده و شهروندان استان می‌دانم.

عامل شلیک به آتش‌نشانان دستگیر شد
شهروند| عامل تیراندازی به آتش‌نشانان در شب چهارشنبه‌سوری دستگیر شد. ساعت 20:22 شامگاه سه‌شنبه به مأموران کلانتری ۱۹۰ مجیدیه اعلام شد که دو آتش‌نشان در ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۲۳ واقع در خیابان استاد حسن بنا میدان سرباز از ناحیه پا و کمر مورد اصابت ساچمه قرار گرفتند.
رئیس کلانتری به همراه تیم عملیات کلانتری سریعا در محل حاضر شد و مشاهده کردند که آثار جراحات روی بدن دو آتش‌نشان مشهود است. در بررسی‌های میدانی، مأموران متوجه مردی ۵۰ساله شدند که از طبقه دوم ساختمان روبه‌روی آتش‌نشانی به صورت مشکوکی نظاره‌گر ماجرا بود. مأموران این مرد را به پایین ساختمان فرا خواندند و پس از چند پرسش، علایم نگرانی را در او مشاهده کردند. دقایقی بعد او گفت که همراه همسایه واحد کناری خود با اسلحه دولول ساچمه‌زنی به جلوی ساختمان آمدیم و اول خودم دو تیر هوایی زدم و بعد از من، مرد همسایه ۴۴ساله اسلحه را گرفت و دو تیر مستقیم شلیک کرد که ناگهان ترسید و از محل حادثه با اسلحه متواری شد و نمی‌دانم به کجا رفت. در ادامه با اخذ دستور مقام قضائی، مأموران به منزل فرد متواری وارد شدند و در بررسی از منزل یک قبضه اسلحه بادی و یک قمه کشف کردند. همچنین چهار پوکه از نوع ساچمه‌ای نیز در جلوی ساختمان یافت شد.
با انجام اقدامات پلیسی، محل اختفای متهم در شرق تهران شناسایی شد و مأموران به محل اعزام شده و شامگاه پنجشنبه موفق به دستگیری متهم شدند که در نتیجه عملیات پلیس، اسلحه مورد استفاده نیز در محل دستگیری کشف شد. متهمان در تحقیقات اولیه معترف شدند که قصد تیراندازی به آتش‌نشانان را نداشتند و به خاطر امتحان‌کردن سلاح چند تیر زدند، چراکه از آن قبلا استفاده نکرده بودند که تیر‌ها به خطا رفت و به آنان اصابت کرد. براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، تحقیقات تکمیلی دراین‌خصوص با دستور مقام قضائی درحال انجام است.


تعداد بازدید :  258