شماره ۱۳۷۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
ذره‌بين

اعتراف موبایل‌قاپ حرفه‌ای تهران به ۲۰۰ سرقت
شهروند| موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مرکز تهران دستگیر شد. این متهم جوان در بازجویی‌های انجام‌شده به ۲۰۰فقره سرقت اعتراف کرد.
با وقوع چندین سرقت گوشی‌های تلفن همراه شهروندان از سوی یک موتورسوار جوان و شکایت مالباختگان، تیمی از ماموران این کلانتری برای شناسایی و دستگیری سارق وارد عمل شدند.
با تحقیقات گسترده و شبانه‌روزی ردی از این سارق که به گفته مالباختگان، جوان به‌ نظر می‌رسید، به دست آمد و تیم‌های عملیاتی در محدوده‌هایی که سرقت روی داده بود به گشتزنی پرداختند.
این اقدامات درنهایت شامگاه پنجشنبه نتیجه داد و ماموران گشت انتظامی موفق به شناسایی این سارق به هنگام سرقت از یک شهروند شده و پس از یک تعقیب و گریز کوتاه، سارق مذکور در خیابان قائم‌مقام دستگیر شد.
سارق در حالی ‌که تلفن همراه مالباخته را با خود داشت، به همراه مالباخته به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی‌های انجام شده به 200 فقره سرقت در محدوده خیابان‌های قائم‌مقام، مطهری، احمد قصیر، خالد اسلامبولی، میرزای شیرازی و ولیعصر(عج) طی هشت ماه گذشته اعتراف کرد.
در بازرسی بدنی از وی سه دستگاه تلفن همراه مسروقه نیز کشف شد و همچنین در تحقیقات تکمیلی این متهم به همدستی با یک مالخر اعتراف کرد که پس از یک سلسله عملیات ضربتی با راهنمایی‌های وی، این مالخر نیز در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از محل سکونتش چهار دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد.
با تلاش ماموران این کلانتری تعدادی از مالباختگان این پرونده شناسایی و برای تنظیم شکایت به کلانتری دعوت شدند و در پایان این سارق و مالخر همدستش در اختیار دادسرا قرار گرفتند.

مصدومیت 43 نفر براثر تصادف دو قطار در آلمان
ایرنا| دو قطار شهری (تراموا) در ایستگاه ایفلوال شهر کلن برخورد کرد و 43نفر در این حادثه زخمی شدند.
این حادثه پنجشنبه شب اتفاق افتاد و مستی لکوموتیوران به خاطر شرب خمر احتمالا یکی از عوامل دخیل در برخورد این دو قطار بود. به گفته پلیس کلن، در این حادثه 43 نفر زخمی شدند که جراحات یکی از زخمی‌شدگان شدید است.
به‌ گفته شاهدان، یک قطار از پشت به قطاری که در ایستگاه ایفلوال در جنوب غرب کلن توقف کرده بود، برخورد کرد. مسئولان ذیربط خاطرنشان کردند: راننده قطاری که از پشت به قطار اولی زد، در زمان حادثه تحت‌ تأثیر الکل بود.

کلاهبرداری 10 ميليارد ريالي با پيش‌فروش آپارتمان
شهروند| یک تبهکار که با پيش‌فروش آپارتمان از 4 نفر 10‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
در پی شکایت یکی از شهروندان در نیشابور مبنی بر کلاهبرداری از وی با پیش‌فروش آپارتمان، بررسي و پيگيري موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.
با اظهارات مالباخته مشخص شد كه فردی شیاد يك واحد آپارتمان را در شهر نیشابور به ارزش تقريبي 200ميليون تومان به وی پيش‌فروش و بعد از سكونت وی در منزل به محض آماده‌شدن سند آپارتمان، اقدام به فروش به فرد ديگري کرده و همين مسأله باعث بروز مشكلاتي براي طرفين شده است.
كارآگاهان پليس آگاهي حين رسيدگي به پرونده متوجه شدند كه تاكنون شكايت‌هاي ديگري از سوي 3 شهروند ديگر با روش‌هاي ديگري ازجمله عدم تحويل سند به مالك و اخذ تسهيلات بانكي از سوي فروشنده شده كه به دليل حساسيت موضوع تحقيقات به شكل گسترده‌تري انجام شد.
کارآگاهان با شناسايي عامل كلاهبرداري، متهم را پس از هماهنگي‌هاي قضائي در يك اقدام ضربتي دستگير کردند و وی در بازجویی‌های انجام‌شده تاکنون به 4 فقره كلاهبرداري با پیش‌فروش آپارتمان به مبلغ 10‌میلیارد ریال اعتراف كرد.

عامل آتش‌زدن شهردار نودژ دستگیر شد
عامل آتش‌زدن شهردار نودژ، توسط نیروهای پایگاه مقاومت بجگان دستگیر و جهت طی مراحل قانونی به نیروی انتظامی تحویل داده شد. حوالی ساعت یک بامداد جمعه طی یکسری عملیات مشترک توسط نیروی انتظامی وبسیج متهم دستگیر و تحت قرار کیفری به زندان معرفی شده است. با توجه به اهمیت موضوع، پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد. تحقیقات و بازجویی‌های اولیه از متهم در رابطه با علت و انگیزه وی از بروز این حادثه در دادسرای منوجان آغاز شده است. 23 اسفند ماه یک کارگر شهرداری با ریختن بنزین بر روی شهردار اقدام به آتش‌زدن وی می‌کند که در این اقدام شهردار از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی می‌شود.


تعداد بازدید :  277