شماره ۱۳۷۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
میز سیاست

چه کسی دستور انتقال بازداشتی های 88
به کهریزک را داد؟
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یکی از رسانه‌های اصولگرا به ادعای کانال دولت بهار متعلق به رئیس دولت‌های نهم و دهم که گفته بود؛ «شنیده‌ها حاکیست سعید جلیلی، دبیر وقت شورای‌عالی امنیت ملی، مسئولیت دستور انتقال بازداشتی‌های 88 به کهریزک را پذیرفته است»، واکنش نشان داد. باشگاه خبرنگاران جوان با جانبداری از سعید جلیلی این ادعا را رد کرد و نوشت: «رویه جلیلی در برابر اتهامات بدون سند همچون پذیرش مسئولیت دستور انتقال بازداشتی‌های سال 88 به کهریزک، واکنش نشان‌دادن نیست؛ چون هدف اصلی طرح این‌گونه اتهامات مشغول‌کردن اذهان عموم به‌ همین فضاهای زرد است. مطرح‌کردن این مسأله دقیقا مانند ادعای بقایی مبنی بر دریافت 5 سکه از سوی برخی مسئولان از احمدی‌نژاد طی یک جلسه در دولت وی بوده که بعدا کذب‌بودن این مسأله مشخص شد.»
چرا توکلی
 تهدید به اعتراض خیابانی کرد؟
خبرآنلاین نوشت: احمد توکلی فعال سیاسی اصولگرا با بیان این‌که من آدم شفافی بودم و همه دوره زندگی‌ام با فساد و پنهانکاری مبارزه کردم، گفت: چطور من به فکر شفافیت نبودم؟ وقتی سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت تأسیس شد، اختیارات قانونی برای اجرای این مسأله امکان‌پذیر شد. در واقع به فکر ما رسید طبق آیین‌نامه 1384 و 1395 سازمان‎های مردم‌نهاد، می‌توانیم درخواست جواز راهپیمایی و تجمع کنیم. ما از این امکان مدنی و دینی می‌خواهیم استفاده کنیم و آن را به سمت انجام‌وظیفه همه قوا اعم از کشوری و لشکری و حتی سازمان‌های عمومی غیردولتی سوق بدهیم تا در همه امور کارگزاران حکومت به استثنای وزارت اطلاعات و دستگاه‌هایی که باید اطلاعاتشان حفظ شود، شفافیت پیدا کند. قبلا برای شفافیت، فردی اقدام می‌کردم، اما حالا طبق قانون اساسی سازمان تشکیل دادیم، جمع شدیم. دیدگاه امام نیز آن بود که اگر امر به معروف و نهی از منکر فردی اثر نکند، یارگیری واجب است. در واقع این هم یک شکل جمعی امر به معروف و نهی از منکر است.
جبهه مردمی به اصولگرایی کاری ندارد
نامه‌نیوز نوشت: مهدی چمران نایب‌رئیس جمنا می‌گوید: انتخابات شورای مرکزی جدید جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ‌سال آینده در بهار برگزار خواهد شد که ممکن است خیلی‌ها عوض شوند یا عوض نشوند، این بستگی به رأی مجمع دارد. ما به اصولگرایی کاری نداریم، نیروهای انقلاب را دنبال می‌کنیم، چون حالا عده‌ای از اسم اصولگرا و اصلاح‌طلب خوششان نمی‌آید، ما هم اصراری نداریم. اصرارمان این است که بشود همه جریان‌های همسو و نیروهای انقلاب را در یکجا جمع کرد. او ادامه داد: حدود یک‌سال از آن انتخابات گذشته است. دوباره مجمع عمومی تشکیل شد، خود دوستان بودند و نظارت کردند. حالا بالاخره یک‌نفر شاید رأی نیاورده باشد و انتقاد هم بکند. ما براساس آن‌که یک موضوع دوستانه است و شکل و شمایل جدی هم نداشت، بعد دیدیم ممکن است خدای‌نکرده شائبه‌ای پیش بیاید کارت چاپ شد و نحوه کار را جدی‌تر کردیم. تا آن‌جا که دوستان می‌توانستند تلاش کردند که انتخابات به بهترین شکل انجام شود.
اول از بزرگترتان استعلام کنید
 بعد سخن  بگویید!
شهروند| حسام‌الدین آشنا در واکنش به ادعاهای کریمی‌قدوسی در مورد نامه رئیس‌جمهوری به رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح درباره بودجه نیروهای نظامی در کانال تلگرامی خود نوشت: بارها در سخنان برخی تندروان داخلی تأمل کرده‌ام و در برخی موارد به عیان مشاهده کرده‌ام که آنها- احتمالا ناآگاهانه- منویات سرسخت‌ترین دشمنان انقلاب اسلامی را با بیانی به ظاهر بسیار انقلابی ترویج می‌کنند؛ آنگاه دشمنان به سخنان آنان استناد کرده و بر آتش دشمنی می‌دمند.آنان نه فقط حاضرند به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش بکشند بلکه حاضرند برای گرم‌کردن یک مجلس خلوت، مکاتبه‌ای را که مدعی هستند بین دو مقام ارشد نظام مبادله شده است، از روی گوشی هوشمند خود قرائت کنند. واقعا که گوشی از شما هوشمند‌تر است. آنان که ادعا می‌کنند به جاهایی وصلند، بهتر است اول از بزرگترانشان استعلام کنند، بعد سخن بگویند تا مجبور به سکوت طولانی نشوند.


تعداد بازدید :  311