شماره ۱۳۷۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
خبر

در جلسه این هفته مجلس مطرح می‌شود
تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال

ایسنا| نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را در دستورکار جلسه علنی روز یکشنبه خود دارند.
براساس گزارش اعلامی مجلس برای جلسه علنی روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مورد اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، عملکرد اجزای یک و دو بند «ز» تبصره یک قانون بودجه‌ سال ۹۶ و تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در دستورکار مجلس قرار دارد. گزارش کمیسیون برنامه در مورد عملکرد قانون هدفمندی یارانه‌ها طی سال‌های ۸۹ تا ۹۵، گزارش کمیسیون انرژی درباره نحوه اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جنگل‌ها نیز در دستور کار جلسه علنی روز یکشنبه مجلس است.
همچنین گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی منابع و مصارف و نظام مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در ۱۰‌سال اخیر از دیگر دستور کارهای مجلس برای جلسه علنی روز یکشنبه است.

تحلیل ترکان از نتیجه استیضاح 3 وزیر: نمایندگان فقط از روی عصبانیت به میدان آمده‌ بودند
اعتمادآنلاین| مشاور رئیس‌جمهوری گفت: نمایندگان مجلس فکر می‌کردند باید حتما یک کاری انجام دهند اما روی کاری که می‎خواهند انجام دهند، دقیق نشده بودند و حتی روی سوالاتی که می‌خواستند مطرح کنند هم، تحقیقی صورت نگرفته بود. نتیجه‌ای که حاصل شد، نشان داد هدف پشت استیضاح خام است. اکبر ترکان با اشاره به نتیجه استیضاح‌های اخیر مجلس عنوان کرد: استیضاح نشان داد عده‌ای از روی عصبانیت دست به این کار زدند. فرمایشات نمایندگان عمقی نداشت، حرف‌های بعضی از نمایندگان نشان می‌داد بشدت عصبی هستند. وی افزود: من از حرف‌های نمایندگان خیلی تعجب می‌کردم؛ چراکه نشان می‌داد حتی برای استیضاح هم کار نکردند. بعضا نمایندگان حرف‌هایی می‌زدند که اعلام می‌شد کذب است، این نشان می‌داد فقط از روی عصبانیت به میدان استیضاح آمده‌اند.
مشاور رئیس‌جمهوری گفت: نمایندگان مجلس فکر می‌کردند باید حتما یک کاری انجام دهند اما روی کاری که می‎خواهند انجام دهند، دقیق نشده بودند و حتی روی سوالاتی که می‌خواستند مطرح کنند هم، تحقیقی صورت نگرفته بود. بهتر بود از افراد خبره و متخصص برای این کار استفاده می‌شد یا حداقل با افراد متخصص همفکری می‌کردند.
وی تأکید کرد: نتیجه‌ای که حاصل شد، نشان داد هدف پشت استیضاح خام است. استیضاح مطرح شد، پس از آن هم اکثریت نمایندگان پی بردند که حرف‌های آنان فاقد عمق است و به ابقای وزرا رأی دادند. این نشان می‌دهد اکثریت مجلس همچنان حامی دولت هستند. وزرا در کمال ادب با نمایندگان برخورد کردند. این‌که بعضی از نمایندگان قانع نشدند که حرف‌های وزرا منطقی است، دلیل بر توهین به آنها نیست.

سخنگوی وزارت کشور خبر داد: افزایش مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در تأمین حقوق شهروندان
ایرنا| سخنگوی وزارت کشور از امضای تفاهمنامه‌ای میان سازمان اداری و استخدامی و وزارت کشور (سازمان امور اجتماعی) به منظور توسعه مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در تأمین حقوق شهروندان در نظام اداری کشور خبر داد و گفت: ٥٦ سازمان مردم‌نهاد در موضوع حقوق شهروندی فعالیت دارند.
سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور، اظهار کرد: سازمان اداری و استخدامی کشور براساس این توافقنامه با هماهنگی وزارت کشور نسبت به طراحی و اجرای برنامه‌های مربوط به استفاده بهینه از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای نظارت و مراقبت از حقوق شهروندان در نظام اداری اقدام خواهد کرد.
 سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: براساس این توافقنامه و به منظور پیگیری بهینه و اجرای اثربخش مصوبات مرتبط با حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی در هریک از استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نسبت به ایجاد ساختار سازمانی مورد نیاز برای پیگیری مسائل مربوط به حقوق شهروندی و صیانت از حقوق مردم بدون توسعه تشکیلاتی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود اقدام خواهد شد.  سامانی با بیان این‌که به منظور نظارت و بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی، تیم‌های مشترک بازرسی با چک لیست‌های واحد، با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت کشور تشکیل می‌شود، گفت: این تیم‌های بازرسی نتایج بازرسی‌های دوره‌ای و نوبه‌ای را به صورت مستمر به روسای دستگاه‌های اجرایی، شورای راهبری توسعه مدیریت استان و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان ارایه می‌کنند.

 


تعداد بازدید :  361