شماره ۱۳۷۰ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۶ اسفند
صفحه را ببند
فسادهای مالی استقلال و پرسپولیس زیر ذره‌بین نمایندگان مجلس می‌رود
حسابرسی از سرخابی‌ها

شهروند| بحث بررسی مسائل مالی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مدت‌هاست که مطرح شده و قرار است در جلسه علنی آخرین یکشنبه‌ سال 96 این موضوع به صورت کاملا جدی بررسی شود و دو باشگاه مورد تحقیق قرار بگیرند.
فساد مالی در پرطرفدارهای پایتخت
استقلال و پرسپولیس سال‌هاست تبدیل به دو شرکت زیانده شده‌اند. هزینه‌های نجومی این دو تیم در بازار نقل و انتقالات و بدهی‌های انبوهی که مدیران از خود به جای می‌گذارند، دو باشگاه پرطرفدار پایتخت را تبدیل به دردسری بزرگ برای وزارت ورزش کرده است. همین چند وقت پیش بود که با بررسی ترازنامه مالی باشگاه پرسپولیس طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ مشخص شد حدود ۶۱‌میلیارد از دارایی‌های ثابت مشهود این باشگاه به یکباره ناپدید شده و در هیچ سند مالی قابل ردیابی نیست. این اتفاق منحصر به پرسپولیس نبوده و در بررسی اسناد مالی باشگاه استقلال هم از تخلفات زیادی در این تیم پرده‌برداری شد. حدود سه‌ماه پیش بود که براساس حسابرسی انجام‌شده از باشگاه استقلال در فصل 95- 94 موارد جالب توجهی درباره قرارداد بازیکنان استقلال و نقص و عدم پایبندی به مصوبات هیأت‌مدیره مطرح شد. رقم‌های عجیب برای قراردادهایی مثل قرارداد کادر پزشکی، اشکال در اساسنامه و عضویت غیرقانونی برخی افراد در هیأت‌مدیره این باشگاه و دریافت حقوق، باعث شده شبهه‌های زیادی درباره این باشگاه پدید آید. در واقع تیم‌های پرطرفدار پایتخت آن‌قدر شور شده که کار به مجلس کشیده شده و نمایندگان خانه ملت خود را ملزم به بررسی مسائل این دو باشگاه دیده‌اند.
یکشنبه سرنوشت‌ساز در مجلس
طبق گزارش اعلامی مجلس برای جلسه علنی روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه، بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی منابع و مصارف و نظام مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در ۱۰‌سال اخیر از دیگر دستور کارهای مجلس برای جلسه علنی روز یکشنبه است. قطعا اگر مصوبه تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها در مجلس تصویب شود و تمام کارها همان‌طور که باید پیش برود، شاهد اتفاقات زیادی خواهیم بود. بررسی مسائل مالی و آنچه در هیأت‌مدیره‌های این دو باشگاه رخ می‌دهد، باعث افشای مسائل زیادی می‌شود که قطعا به مذاق مدیران قبلی و فعلی دو باشگاه خوش نخواهد آمد. مدتی پیش که یک شرکت حسابداری وارد بررسی اسناد مالی دو باشگاه شد، ارقام و اعداد به دست آمده کاملا متفاوت از حسابرسی‌های حسابداران خود باشگاه‌ها بود. برهمین اساس، درصورت تحقیق و تفحص از سرخابی‌ها جنجال‌های زیادی منتظر آنها خواهد بود.


تعداد بازدید :  241