شماره ۱۴۰۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین خبر داد:
راه‌اندازی دو پایگاه جدید امدادی ثابت در استان به مناسبت هفته هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین با اشاره به توسعه فعالیت‌های امدادی، از راه‌اندازی دو پایگاه جدید امدادی ثابت در استان به مناسبت فرارسیدن هفته هلال‌احمر خبر داد.
حسن آصفی که به مناسبت هفته هلال‌احمر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان حاضر شده بود، افزود: شعار امسال جمیعت هلال‌احمر «همه جا برای همه» تعیین شده تا بتوانیم اطلاع‌رسانی مناسبی برای بیان جایگاه این نهاد انجام دهیم.
وی اضافه کرد: برخی تصور می‌کنند که نیروهای هلال‌احمر فقط در زمان حادثه و بحران ماموریت دارند درحالی‌که مهمترین رسالت ما قبل از حوادث در زمینه اطلاع‌رسانی، آموزش و آگاهی‌بخشی و تقویت دانش عموم مردم برای مقابله با کاهش خسارت‌هاست.
آصفی تصریح کرد: باید در زمان آرامش بتوانیم نیازهای آموزشی مردم در گروه‌های سنی مختلف را شناسایی کرده و با برگزاری دوره‌های تخصصی زمینه ارتقای مهارت‌های مردم را برای مقابله با حوادث فراهم کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اجرای طرح خادم در ‌سال گذشته ۴‌هزار نفر آموزش دیدند و امسال با برنامه‌ریزی انجام شده درصددیم ۱۴‌هزار نفر را تحت‌پوشش دوره‌های آموزشی قرار دهیم.
آصفی یادآورشد: اگر خانواده‌ها بتوانند آموزش لازم کمک‌های اولیه و سایر مهارت‌ها را فرابگیرند قادر خواهند بود در حوادث میزان خسارت‌ها را به حداقل برسانند.
وی اضافه کرد: در حوزه جوانان با محور کارآفرینی وارد کار شده و تلاش کرده‌ایم رویکرد پشت میزنشینی را در ذهن جوانان به کارآفرینی تبدیل کنیم و با ایجاد خودباوری و حمایت از طرح‌های کاربردی زمینه اشتغالزایی آنها را فراهم کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: در بخش امداد هم کارهای خوبی صورت گرفته و توانستیم با چابک‌سازی نیروهای خود زمان حضور در صحنه حوادث را به ۷ دقیقه و ۲۰ثانیه کاهش دهیم که یک استاندارد جهانی است.
وی بیان کرد: نوروز امسال به‌رغم افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان و نیز برخی حوادث، با کمک سایر نیروهای مدیریت بحران و حضور به موقع در صحنه تعداد کشته‌ها در جاده به شدت کاهش یافت.
آصفی در ادامه با اشاره به موفقیت در اجرای طرح نوروزی اظهار داشت: در اجرای طرح نوروزی بیش از ۷۲‌هزار و ۱۰۵مورد تماس با نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر از طریق شماره تلفن ۱۱۲ برقرار شد.
وی در ادامه گفت: در ایام نوروز امسال زمینه اسکان مسافران در شرایط نامساعد جوی و حوادث هم مهیا شد و توانستیم ۳۰۰ نفر را اسکان دهیم.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین یادآورشد: در حوزه داوطلبان هم بسته‌های فرهنگی و غذایی بین افراد توزیع شد.
آصفی در ادامه گفت: امسال در اجرای طرح «سوگ مهرآور» برای تأمین هزینه‌های درمانی خانواده‌هایی که بیماران صعب‌العلاج دارند و یا به داروهای گرانقیمت نیاز مبرم دارند تلاش کردیم تا مشارکت خیرین و نیکوکاران را جلب کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در پایان از توسعه فعالیت‌های امدادی خبر داد و افزود: به مناسبت فرارسیدن هفته هلال‌احمر به‌زودی دو پایگاه جدید امدادی ثابت در استان راه‌اندازی می‌شود.


تعداد بازدید :  196