شماره ۱۴۰۰ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
صفحه را ببند
روح سرگردان

«آدم‌ها جدا از تناسب ظاهری، جدا از طرز تفکر و طبقه اجتماعی برای شروع یک رابطه باید از تنهایی‌های هم خبر داشته باشند؛ شکل تنهایی‌شان به شکل تنهایی هم بخورد.»
خاطره اسدی کتاب «روح سرگردان خیابان بهبودی» را به دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش معرفی کرده و متنی از کتاب را منتشر کرده است.
کتاب «روح سرگردان خیابان بهبودی»، نامه‌های یک پدر به دخترش است که در پایان خواننده را با یک شگفتی درباره فضا و رابطه میان دختر و پدر روبه‌رو می‌کند. نویسنده این کتاب محمدامین چیت‌گران است و انتشارات تیسا آن را به چاپ رسانده. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«سال‌هاست فکر می‌کنم جدا از ملاک‌هایی مثل: تیپ، قد، هیکل، چشم‌های کشیده یا درشت، لب‌های قلوه‌ای یا باریک، میزان تحصیلات و محل زندگی، چیز مهم‌تری مثل شکل تنهایی هم ملاک شروع یک رابطه باید باشد. جدا از این که وزنت چقدر است؟ محل زندگیت کجاست؟ و خیلی روشنفکرانه‌تر که بشود بپرسیم چه کتاب‌هایی می‌خوانی؟ بپرسیم رابطه‌ات با تنهایی خودت چه شکلی است؟ اصلا وقتی تنها می‌شوی چه شکلی می‌شوی؟ سیگار می‌کشی؟ فرار می‌کنی به مهمانی یا دراز می‌کشی روی تختت و فکر می‌کنی؟ گریه می‌کنی؟ یا قرص خواب‌آور می‌خوری که هر چه سریع‌تر خوابت ببرد؟»

 


تعداد بازدید :  350